Har fått Korona på maten….ja t.o.m på sokkene!

Foto: Folkehelseinstituttet

 

Det er slettes ingen tvil om at Korona er ekte og kan være farlig om du skulle rammes. Folk dør….mange blir alvorlig syke, de overlever, men sitter gjerne tilbake med alvorlig senskader…Med andre ord: Det er ingenting man spøker med. Det er nå min oppfattning av det som herjer, ikkje bare her i landet, men altså i hele verden.

Det eg finner utrolig merkelig, eller litt sånn tragikomisk er at det er de som bruker dette til f.eks å designe sokker, luer, votter, ja t.o.m gensere har eg sett!? I perleverden perles det også, en ting er disse “Vask hendene” skiltene, det er jo greit, men å perle eller strikke KoronaDesign?? Hallo? Julenisser med munnbind?? Julekuler med munnbind? Er det virkelig noe man vil henge på juletree?? Selv så pynter eg med ting som eg er glad i, ting som får meg til å kose meg og smile, men å pynte med en pandemi som dreper? Hva er egentlig greia?
Er det noe eg ikkje har fått med meg? Noe eg ikkje skjønner?

Eg har ALDRI sett f.eks en genser med “Svartedauen”, “Kolera” eller “Koppe” som design, hva med en “Svineinfluensa” genser? Kult? Nei, eg syns ikkje det. Syns i grunnen det er ganske tragisk! På en måte så føler eg hele Korona blir ufarliggjort om man bruker det på denne måten, dukker med munnbind?
Hvilke signaler gir man da de små?

Hmmm går rundt juletreet….synger “Deilig er jorden…” et Juletre fult av Covid-19!?!
Nei, ikkje vet eg, men eg syns bare det er merkelig…veldig merkelig og temmelig rart…
Like merkelig som hvis Julenissen hadde Kopper...

 

*

 

Mandag, skal ut en kjapp tur – det er kommet Garnpakke TIL MEG på posten!
MÅ HENTES! Godt med en liten luftetur.

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

9 kommentarer
      1. Galgenhumor er en viktig mekanisme for å håndtere viktige saker. Og det skal man heller ikke tulle med! Hvis det hjelper på den enkeltes angst, stress og ensomhet å lage seg koronasokker, så heier jeg på det, og håper ingen får dårlig samvittighet for sin håndtering av denne katastrofen av å lese dette innlegget.

    1. Er så enig med deg i at dette spøker man ikke med… Synes det er forferdelig trist med all denne smitten😭
      Kos deg med garnpakken 😍 alltid kjekt å hente sånne pakker 💖 ha en strålende fin mandag, her pøsregne det 🎅

    2. Hehe. Man må jo ha litt humor, selv med alvorlige ting.
      Her i huset har vi en peis hvor vi i jula dekorerer med en mengde nisser tett i tett. Vi snakkerom mellom 50 og hundre nisser. Yngste Sønn påpekte her om dagen at i år forlangte han at jeg tok på nissene munnbind før jeg satte de opp på peisen. De kunne umulig klare å holde meteren. Jeg sa at det var en avtale, hvis han klarte å skaffe munnbind. Fremdeles leker jeg litt med ideen om å få til det….
      Og jeg tror det er få juletrær rundt på sykehusavdelinger som ikke har minst en munnbind-engel i år. (engler laget av munnbind.)
      Ha en fin jul!

    3. Har faktisk sett ETT sted det gjør nytte: Teknisk museum har et “virus” som gjør dette litt mer forståelig for barn. Ellers er det mildt sagt usmakelig!

    4. Helt enig med deg,Vibbedille. Syns det er direkte usmaklig. Men kanskje er vi noen gamle kjærringer her som ikke skjønner humoren i dette. Jeg som deg skjønner ikke at noen syns det er festlig med julekuler med munnbind, sokker med viruset på osv.,osv! Hva skal det være godt for,egentlig? Stort tull hele greia!

    5. Kanskje en måte å ufarliggjøre det hele på, men dette spøker vi ikke med. Alt for farlig til det. Hva som er morsomt med dette er vanskelig å forstå. Skulle tro at julepynten heller kunne være med å gi folk et friminutt fra elendigheten.

Siste innlegg