HEKKAN! -Det ble dyrt med ny komfyr…


Det er søren ikkje bare bare å kjøpe hvitevarer i dag…for 30 år siden var det vel kun en type alle kjøpte?
Anyway, eg likte jo denne ⇑ og Amira sa at eg kunne bruke alle grytene i skapet vårt på den…Vel…skulle jo tro at hun etter nesten 20 år med dette gryteskapet visst bedre…Til hennes forsvar er ikkje kjøkkenavdeling
på Elkjøp helt hennes område *ler*

Problemene startet i for igår da Ali skulle lage fiskeboller i hvit saus…den middag var innom ALLE grytene før de endte opp i ei lita gryte som faktisk funket på dette nye vidunderet…Me hadde totalt 2 små gryter
og ei stor steikepanne som kunne brukes….

 

 

 

 

…resten av grytene er fullstendig Ubrukelige…!! Oj Oj!! Me har aldri i løpet av de 32 årene me har vært gift kjøpt ei eneste gryte! De fleste av disse er gamle gode gryte som me har arvet og fått. Ali var der at han heller ville bytte komfyren og det var da eg bestemte at dette må eg fikse!! Så på vei til turen eg skulle på i dag kjørte eg til Jernia og der fikk eg veldig god hjelp. Tenkte i utgangspunktet å bare kjøpe en stor slik at eg kunne lage dagens middag (Salt torsk) så kunne eg bruke litt mer tid på dette….

 

 

 

 

Meeen, eg endte opp med 5 av disse blanke (Eg liker tunge gryter og det er disse) så sånn sette har me egentlig det me trenger, muligens at me må supplere med en eller 2 til av de mediumstørrelsen etter hvert,
og sååå vettu….

 

 

 

dette vidunderet her har eg sett på nett og den er jo sååå fin! Det er ei jerngryte som kan brukes til alt og kan bla stå i ovnen, veier jo en hel del! Eg er vokst opp med jerngryte og har savnet det enkelte ganger. De hadde svarte vanlige, denne oransje, rød, blå og grønn….Tenkte litt taktisk og valgte oransj! Ali elsker fargen og da tenkte eg at han kom til å glemme å spørre hva den kostet *ler* Om du lurer så funket det, tror han ble litt blendet! Spørs om ikkje den etter hver ender opp med å stå fremme! *ler*

Men nå må eg få på meg turskoene for det er dags for torsdagturen fra Byhaugen! Eg valgte å IKKJE
gå til Bjørndalsfjellet i dag….Hekkan eg har gangsperr!!

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Nå er det vel induksjonstopp du har kjøpt. Og da går det ikke med aluminium nei.
      Har vært igjennom det vi også. Men den er jo en drøm og koke på. Tror nok du sparer strøm også.
      Gratulerer med nye hvitevarer.

    2. Dere blir nok fornøyd etter grytefornyelsen. Har vært gjennom dette, ja 😅

Siste innlegg