HELG!! + Tips til kjappe Julegaver

 

Fortell meg, hvor mange ganger har du sittet å sett f.eks i et interiørmagasin på alt det fine som det blir pyntet med? Du blir inspirert og du får lyst å gjøre det samme, ikkje sant? I allefall har eg opplevd det flere ganger, men…Når eg sitter å blar i et sånt blad, eller scroller på nett så blir eg jo ganske MATT når eg klikker meg inn på linkene til tingene det pyntes med og slår det bare fra meg igjen…*sukk* ALT er jo så vanvittig dyrt når det kommer til interiør, i allefall om du virkelig er opptatt av design og det MÅ være den og den designeren!
Akkurat det kunne eg ikkje brydd meg nevneverdig om da.

Me har så lenge me har vært gift hatt Kaffibrett i stua, der har me kopper, kaffikanne og alt hva me trenger til en god kopp kaffi. Det havner som regel litt hummer og kanari på det brettet og i forbifarten blir det også brukt til å kaste boss på!!?? Vel, akkurat sånn har det blitt! Dette passer da slettes ikkje inn i stua vår nå!?! Derfor bestemte eg meg for at i dag skulle dette oppgraderes uten å koste særlig mye, og det er jo selvfølgelig mulig! Eg startet med å skrubbe brette med stålull og fikk det ganske så fint.

 


Da me handlet i dag plukket eg med meg både brune og hvite sukkerbiter + en boks med Candy Sukker(!!) Jepp, me bruker litt sukker i kaffien (Eg har trappet veldig ned på det) og brunt sukkert er visst nok bedre enn det hvite. Uansett, dette kan være “pynt” lenge og billlig var det, i allefall om du handler på Rema 🙂 Svippet en tur innom på Nille og jaggu hadde de ikkje en hel gjeng med kopper til 50% så det ble vanvittig billig med 4 nye kopper uten hank. Akkurat som eg hadde sett for meg! Mer enn det skulle det ikkje til for å oppgradere!

Designet av Bekah Knits

 

Kommer du over kopper, enten det er til kaffi eller te, som er på tilbud så plukk de med deg!
Med litt bekledning blir det fort noen lekre gaver! Julegaver kanskje?

 

THE MUG SHRUG
Bildet over

 

 


Hadde dette vært fra et magasin så hadde nok sikkert disse SukkerGlassene hatt en prislapp på MINST 99,90 pr stykk haha Sannheten er at det er et Tacosaus glass og 2 små Landlord Pestoglass 🙂 I utgangspunktet søppel siden alt innholdet er spiste opp, men glassene i seg selv er dekorative om du f.eks ønsker en litt robust stil 🙂
Eg samler på det meste av glass for erfaringen tilsier at eg får alltid brukt for de en eller annen gang.

Mange ganger trenger me diverse glass og flasker om man lager litt gaver av ymse slag. Går du ene og alene på en butikk for å kjøpe slike TOMME glass og flasker vet de å ta seg betalt. Et tips om du liker slike ting er å ta seg en tur på en Innvandrerbutikk – DER finner du utrolig flotte glass og flasker med det rareste innhold! Mulig du ikkje liker innholdet, men du betaler uansett mye mindre for den flaska enn om du gikk på en butikk
kun for å kjøpe ei flaske. TENK smart! 🙂

 

Designet av Bekah Knits

Spiselige Julegaver som du stæsjer opp på glass og du pynter med litt strikk! Dette vil eg si er en god gave fra hjerte. Fyll det gjerne med hjemmelaga Granola eller kanskje de tørre ingrediensene til et brett med Muffins? Mye av innholdet på glassene på bildet over finner du også på innvandrerbutikker bare til en mye lavere pris!

 

THE JAR TOPPER WASHCLOTH

 

 

 


Etter dagens innsats på flere områder er eg nå klar til å bare ta helg! Rett og slett! Ble meget godt fornøyd med Kaffibrettet til stua også og det kostet meg slettes ikkje mange kronene! (Etter at eg har “bøstet” Milo med snuten
i melkemugga har eg måttet gå over til flaske! Bruker bare ei brukt Smoothieflaske fra Rema!)
Selve brettet er i grunnen i seg selv ganske dyrt (syns eg), men eg var likevel heldig! For en del år siden da eg var på Sandnes sitt Garnutsalg fant eg det! De solgte det i steintøyavdelingen de har der, men de hadde KUN det som de serverte kundekaffien på!! Prisen var 429 kr. Eg spurte fiiint om eg ikkje kunne få kjøpe det de brukte til kundene! Siden de mente det var “Godt brukt” (noe det slettes ikkje var) fikk eg det for kun 100! Heldigen meg!

Koppene på bildet var til 50% på Nille i dag og eg betalte 15 kr stk + ca 50 kr for alt sukkeret hehe Honning og Rørepinner har eg hatt liggende i skapet etter at eg kjøpte ei røys på “Søstrene Grene” i fjor Jul 🙂 Det er snakk om 2-3 kr pr stk. Men, ikkje for å ha sykt høye tanker om meg selv, men hadde eg tatt masse bilder av dette brette og lagt de på Instagram er eg sikker på at noen hadde sittet slik eg pleier å sitte å sukke når eg ser noe eg liker, men slår det fra meg fordi det er så dyrt. hehe Det du må gjøre er å se i skapene dine!! Det er der du finnes mest av det du trenger og da er det kanskje bare noen småting du mangler – Alt etter hva du vil freshe opp 🙂

Nå blir det STRIKKING!

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille !:)

0 kommentarer

Siste innlegg