Herlig Jakke – Oppdatert Strikkeoppskrift

Designet av Elizabeth Smith

 

Ååå eg ble glad i går! Fikk nemligen melding fra designeren av denne jakka om at oppskriften nå var forbedret
og oppdatert! Eg strikket min jakken for lenge siden, faktisk i 2012, men jakka? Ja den er jo akkurat like fine
og aktuell nå som da. Det eg liker er jo selvfølgelig hetta, men også at det er helt åpen uten knapphull eller glidelås 🙂 En virkelig lett jakke som du evn bare kan pakke deg inn i 🙂

 

 

Designet av Elizabeth Smit

 

Eg strikket den i samme garn som i oppskriften; Cascade ECO+, det er litt tjukt og strikket den på pinne 6,
men likevel er den kjempelett! Jakka mi er str Large og veier kun 500 gr —> Deilig 🙂

 

COMMON GROUND
Bildene over
Fra 86 cm til 166 cm i overvidde
Oppdatert versjon

 

 

 

 


Min jakke ♥
Gleder meg til denne varme overgangen snart er over
og eg igjen kan pakke meg inn i ull 🙂

 

 

* * * *

 

 

I DAG!!! I dag SKAL eg felle av Aamu!! Hekkan de der siste rundene på vrangborda har tatt tid! Eller, det er jo egentlig feil å si for tid har eg jo, eg har bare brukt den på perling *ler* Men nå kjenner eg at det er på tide på å plukke opp og ta fatt på et erm 🙂 Den er så lett og luftig den genseren og DEN halsen vettu! Ahaa helt perfekt som en vårgenser 🙂 Du vet hvordan det er; Har mange planer, men ikkje alle lar seg gjennomføre. Har jo også det der Dominoteppe liggende her, der trooor eg at eg har bestemt meg for å trekke ut pinnen…Jaaa…det blir liksom litt feil farger om det skal få ligge i stua, så det der må eg ta en revurdering på….Teppet hadde i grunnen kun passet inn i påsken og eg vil jo egentlig ha et helårsteppe 🙂

Men men, det er mandag og det er jo bare å brette opp ermene for litt mer hverdagslige sysler +
Perling (garantert!)

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Masse feilvurderinger, hamstring, uferdige produkter og ikke minst barnehageprodukter som burde være forbudt for lengst; plast og glitter. Når verden “kommer ut” på andre siden av denne globale krisen, er det svært få, om nærmest null, som har tatt, og tar lærdom av dette. Trist.

    2. Å du store fristerinne.🤩. Har ikke kasta meg på perling enda, eller jeg gjør jo endel av dette på jobben i barnehagen.
      Men jeg sliter jo litt med valgets kvaler da, har ikke peiling på hvor mange ganger jeg har ombestemt meg når det gjelder hva jeg skal strikke. Tror det er hver gang du legger ut nye flotte gullkorn.
      Har du ikke fatt med deg gubben på perlekjøret enda😳

    3. Du legger ut så mye fint at du frister på alle måter. Å de pælene dine dem passer så godt til deg, men det er ikke alle det passer for. Det hadde ikke passet for meg. Jeg har mine håndarbeid og jeg legger meg ikke oppi hva andre liker.
      Så nå skal jeg prøve å strikke litt på jakka jeg holder på med pga det er for dårlig lys til å sy på det jeg holder på med.
      Ha en god kveld og ei god natt. Å ikke for å glemme en riktig god påske til deg og dine.

    4. Kjempelekker jakke! Jeg er i gang med cardiganen Lassi av samme designer. Velger stort sett alltid mønstre uten knapper eller andre lukkemekanismer, det er slik jeg liker å gå med dem 🙂

Siste innlegg