Herlig OVERSIZE og Gratis Strikkeoppskrifter

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Designet av Bente Presterud Røvik/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Ok, hva legger du i oversize? For stor, ALT for stor, ikkje det? Kan også ganske enkelt forbindes med kos, lune kweller, pakke seg inn osv. Samtidig kan et oversize plagg også være stilfult, alt etter hvordan du “bruker” det 🙂 Men uansett, oversize kan me være enig om at NOE er alt for stort…Leste noe litt morsomt…
eller, egentlig ikkje morsomt, det ble bare feil syns eg:

En oversize jakke skal være alt for stor, det er me enig i – DA blir det sååå feil å “annonsere” med at “Selv de største kan bruke denne jakka”!?!? SAY WHAT!?? No No No!! Jakken heter oversize, ja det står PÅ oppskriften det, så da skal den være oversize for ALLE, ikkje det?? Jakken er jo designet for å være FOR stor og ikkje passe akkurat, ikkje det? Ja, dvs at jakken får et annet uttrykk når den er for stor enn når den passer akkurat, skjønner?

For meg vil en god og oversize jakke være når den er minst 20 cm mer i omkrets enn hva eg er rundt brystet. Dette har absolutt Bente Prestrud Røvik og Dale Garn klart med glans på disse 2 jakkene må eg si!
Her har de fleste muligheten til å få seg en herlige OVERSIZE jakke ♥

Ja for om du 90 cm eller 150 cm rundt brystet så er fortsatt oversize OVERSIZE, skjønner?
Skal altså være like Comfy for alle ♥

 

 

 

Designet av Bente Presterud Røvik/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Denne koselige her er strikket i Erle, Alpakka og det utgåtte Freestyle. (Likte i grunnen aldri dette garnet så den er jo grei og ikkje vanskelig å erstatte!) Uansett så hadde eg valgt rent ullgarn i steden for Freestyle 🙂 Med tanke på hvor mye oversize denne jakken er likte eg veldig godt ermene!! Smale og inntilsittende holder liksom resten av jakka på plass! Ofte når noe er oversize sklir ermene ned og langt utenfor hendene, ikkje alltid like behagelig 🙂 Denne kan du surre godt rundt deg enten du må springe UT til doen i kaldt vintervær eller om du bare skal skli godt ned i sofakroken foran peisen ♥ Da kan du bare ligge der i hjørnet å nyte og lade batteriene ♥ Jepp, eg elsker effekten av oversize. Ja og så elsker eg jo kontrastfargen INNI lommene! En viktig detalje 🙂

 

JAKKE I RILLESTRIKK
Bildene over
Fra 145 cm til 175 cm i overvidde

 

 

 

Designet av Bente Presterud Røvik/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Jo da, du kan nok garantert pakke deg inn og lade batteriene i denne også, men absolutt noen hakk mer kledelig og stilfull. ELSK på fargevalget da ♥ Er jo forsåvidt samme jakke, men denne er likevel noe nettere. Strikkes på litt tynnere pinne og har der med også litt smalere mål, men er fortsatt oversize. Denne er strikket med 2 tråder Erle og 1 tråd Alpakka (I Space Dye farge på selve jakken og ensfarget inni lommene)

 

CRIZZY RILLEJAKKE
Fra 137 cm til 163 cm i overvidde

 

 

* * * *

Mandag og Valgdag gitt. SÅ ja, i dag skal eg ut å kjøre en tur. Først skal eg til NoSmoke å ha meg et par flasker med Juice og på vei hjem skal eg svippe innom Haga Skole og slide en stemmeseddel i riktig urne 🙂 Men så har eg et lite dilemma: Skal eg stemme på MITT parti, eller skal eg stemme på en person som eg mener gjør en veldig viktig jobb, men som er på et annet parti?? Hmm Ja ikkje sant? Men du? Sånn er det jo egentlig med polikken og det er DET som gjør det sååå vanskelig! Eg satt å gikk gjennom valgprogrammer i går, ja flere altså, dvs eg leste på mange parti. Helt random skrev eg ned 12 punkter som eg er 100% enig i, men “problemet” er jo at de 12 punktene kommer fra totalt 5 partier!?! Så ja, da lurer eg jo EGENTLIG på hvilket parti eg “tilhører”??

Eg kunne også gjort det motsatt, altså skrevet ned ting eg er 100% Uenige, men da hadde eg jo garantert endt opp med å ikkje stemme! For jaggu er det mye og mangen meninger som skremmer vettet av meg! Det som da altså er ekstra skummelt er jo at de samme har noen poeng som eg er enige i…så vel, konklusjonen min da
her på kwisten er jo at uansett hva og på hvem eg stemmer så blir det feil.
På noen områder må eg jo veie en galskap opp mot en annen…

Tror bare eg tar meg en kopp kaffi til så kommer eg nok frem til en løsning før eg står foran valgurna…

 

 

 

GODT VALG
OG GOD MANDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei noe frustrert Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg