Himmelen er høy på Høgjæren! – Synesvarden og Steinkjerringa

 

For en søndag, FOR et vær og HEKKAN for en tur! Anderledes enn eg hadde tenkt, høyt og lavt på høgjæren! Me har jo gått mye her ute på Jæren, du vet…Me gikk jo fra Tungenes i nord til Ogna i sør i fjor og er allerede i gang med årets strekk, dvs me er godt vant med å gå der ute ved havet! *Peker på bildet*

I dag kom eeg meg ut dør kl 9, avgårde å hente Ine før me kjørte ut til Brueland senteret på Sandnes for felles oppmøte. Der parkeres en del av bilene og med kjører med fulle biler til turstart, me hadde 2 koselige damer i baksetet. Det er et godt stykke å kjøre ut til Holmavatn, nesten 6 mil og ca 1 t kjøring. Eg ble advart for noen dager siden, selv om værmeldingen er god blåser det som regel alltid kaldt her ute! Å ja, det stemte! Det var 7 gr, men Hekkan som det blåste, ble på med en extra genser på meg! Turen var i regi av Turistforeningen og me var 35 stk inkl 3 turledere som gikk sammen, turen hadde et ganske høyt tempo fra start (Turen var merket middels til krevende) Alltid greit å sjekke hvor mye man klarer, me hang med i fortroppen hele turen og det gikk strålende! Turen gikk til Synsevarden og Steinkjerringa.

 

 

 

 

Drikke/Tissepause: Mannfolka til høyre inn i skogen, og damene til venstre!

 

 

 

Selv om det KAAAN være et fascinerende skue så er det sinnsykt som de har tatt seg til rette her ute!
Det er Vindturbinen i alle retninger, så her er det helgardering uten at det har noe påvirkning for våre strømregninger….sukk…Synsevarden ⇑

 

 

 

På fellesturer er det alltid matpause og det smakte godt med brunost og syltetøy + en kopp kakao ♥

 

 

 

Steinkjerringa var et av målene i dag, eg har aldri hørt om denne kjerringa før…!

 

 

 

Ups! Så “sur” ser eg ut når eg tar bilder av horisonten! Så ikkje at eg hadde snudd kamera haha

 

 

 

Hva syns du!? Flatt, fin og helt nydelig!

 

 

 

Steingjerdene her i Jæren er jo et eventyr i seg selv! Det er km på km på kryss og tvers!

 

 

 

Favoritt støvlene fikk bli med på tur i dag, det var en del steiner som måtte hoppes på og da fungerer disse supert!

 

 

 

 

Eg trodde turen skulle være på ca 7 km, men ble glad da den bikket ei mil. Det er visst nok flere startpunkt og der med forskjellige lengder 🙂 Nå har eg vært hjemme en stund, eller….eg kom hjem, tok på meg joggebukse, hoppet i bilen og kjørt ned til søs å vannet alle plantene siden de er på ferie….Hjem igjen, spise og surre, men NÅ er eg klar for en oppfriskende dusj! Natt til i dag sove eg kun ca 4 t så eg er stuptrøtt! Våknet halv 5…EN dusj holder meg gjerne våken et par timer til, men så er det natta!

 

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

Siste innlegg