Ho Ho Ho -Mange Gratis og Koselige oppskrifter

Designet av Erangi Udeshika

 

Litt smått tilbehør til bruk nå i desember 🙂 Bare litt kjapt først; Skjønner ikkje greia med acrylvotter?? Meeen, sjekket profilen til designeren…Sri Lanka, mulig det er varmt der på denne tiden av året? Så uansett, skal du hekle disse; Bruk ull for det skal være litt mening med vottene også.

 

 

Designet av Erangi Udeshika

 

Basert på hva eg ser og syns er nok disse ganske kjappe å hekle før du til slutt dekorerer de slik du vil ha de. Muligens et prosjekt som er greit også for en nybegynner.

Om du likte pepperkaka, vil nok Alven og Julenissen også falle smak, ja kanskje t.o.m snømannen!

 

GINGERBREAD MAN MITTENS
Bildene over
Str Barn (Men kan lages større)
Gratis oppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Takk og pris for at eg kom meg i seng rundt midtnatt i går….05:20 kikket eg på klokka å tenkte: “Faen og!” Da våknet eg av Dib sin stemme, og nei han verken brølte eller snakket høyt, men stemmen hans “bærer” godt når alt er stille…Han er syk og har sovet av/på de sistene dagen så det var av den grunn heeelt naturlig(?) at han satt å gamet…La meg til rette for å sove et par timer til…Da kom Ali å la seg….og maskineriet startet relativt kjapt…DA var det på tide å trekke inn årene og slenge dyna til sides…Var bare å stå opp! Ti på 6 satte eg på kaffien…ALT FOR TIDLIG! Eg la meg tidlig for å få ei lang natt slik at eg kunne få gjort mest mulig i dag, nå sitter eg jo bare her å gjesper og vil helst legge meg på sofaen en times tid…sukk

Laget ei store krumkakerøre i går kwell så det er det første eg skal kaste meg over når eg kommer meg på beina…Sa til Ali før eg la meg i går at han fikk shaine kjøkkenet før han la seg, eg gidder ikkje rydde/vaske hver dag når eg baker….+ at fingertuppene bør spares på der det er mulig 🙂 Laget også en rimelig stor deig med peppermynte, men den trenger eg ikkje ta i dag – Kan ligge ei stund den. Først vil eg ha i havn noen av de vanlige kakene først. Peppermynten tar en del tid, stor deig og alle kulene skal dyppes i sjokolade.

Det fine været er borte, i allefall i dag…Det er 0 gr og kuling , skal love at det er iskaldt! Utover dagen skal det også snø…Kaggu godt eg har planlagt en dag på kjøkkenet!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. Vottene var kjempesøte 😊
      Kos deg på kjøkken, du er virkelig snill som legger så mye tid og arbeid i å glede andre og attpåtil inspirerer oss 🤗
      Håper du husker å ivareta deg selv og 🥰

    2. Er så enig med Elin B. Er så imponert over alt du driver med for og glede andre.
      Ta vare på deg selv også.

      1. Så lenge eg syns det er kjekt og det gir meg noe går det helt fint, heldigvis er eg ikkje en som stresser meg lett opp 🙂

    3. Kjempefine votter.Trur jeg vil hekle sånne til meg selv..Er enig med de to andre over her ,imponert overakt du gjør/driver med for å glede andre.Ha en strålende helg
      ☃️❄️🎄🤶🎅🧑‍🎄

    4. Takk for masse inspirasjon og gode tips. I dag ga vi bort en liten cellofan pose m fruktflesk. En gatemagasinselger på senteret vi handler ble veldig overrasket og glad. Dette gjentar vi hver gang vi handler fram mot jul. Vårt bidrag. Mange kan bidra litt.

Siste innlegg