Høye skuldre? – Da trenger du litt KoseStrikk – Gratis Oppskrifter

Designet av Anja Hjorth Nielsen

 

Eg vet, ja du også vet nok – at alt for mange går rundt med litt for høye skuldre i disse dager….Det kan fort balle på seg og du kan bli den som går i bakken når jula ringes inn….Da går lufta ut av den berømte ballongen vettu. Det er i grunnen sjeldent at mine skuldre trekkes opp mot ørne, eg kjente bitte litt på det i går…! Eg skulle sammenligne glassene eg har en del Gresskarmarmelade på opp mot de små søte glassene Dib kjøpte for meg, og HVA SER EG!?? Marmeladen som skulle levd tilnærmet evig hadde begynt å anlegget hvitt hår!?!? NEEEI!! Men, like etter på fant eg ut at man kan like gjerne koke marmelade på ferdig puré og DET har eg mengder av
i fryseboksen! Phuuu Så ja, da har eg nå store mengder tint gresskarpuré i kjøleskapet som skal trylles
om til deilig marmelade senere i dag 🙂

Som oftes så ordner ting seg, det er bare litt vanskelig noen ganger å se en løsning når det nærmest koker over. DA! Det er DA du bare skal sette deg ned, ja rett på gulvet om ikkje annet er mulig, å strikk!! Eller fokuser på noe annet du behersker og liker godt. Slapp av, pust med magen og ro ned. Disse “Henge Nissene” er så søøøte, så kjappe og ikkje minst enkle at de kan strikkes hvor som helst! Dessuten er de helt gratis og DET liker me jo 🙂
Ja, for det beste i livet er jo stort sette gratis, ikkje det?

 

ELF OR NISSE
Bildet over
Str avgjøres av garnet du velger
Dansk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Anja Hjorth Nielsen

 

Siden eg vet at ikkje alle strikker legger eg ved en heklevariant også 🙂 Selvfølgelig gratis den også, så da er det jo noe for alle. Uansett om du strikker den eller hekler den, bruk det garnet du har for hånd. Trengs bare noen meter, vil du ha de små til å henge på treet? Ja da velger du tynt 🙂

 

NISSEOPHÆNG

 

 

 

* * * *

 

 

 

Selv om Ali mener at eg bør sette meg ned å ta det med ro i dag (Fordi eg har UVI!??) har eg ingen planer om det! Eg er IKKJE syk prøver eg å forklare han, eg må bare litt ofte på do å skvette litt *ler*. Lovet nemligen mor mi forrige uke at eg skal kjøre henne til legen i dag. Legen hennes er på et kjøpesenter, ja eg vet, det høres jo helt feil ut haha *Kjøpesenterlege* liksom…! Anyway, planen etter på er at hun blir med hjem her for eg skal shoppe julegavene hennes på nett, skulle ha gjort det i helga, men da orket ikkje hun, vel vel. Eg tenker å se om eg kan få til å springe innom Dressmann og Cubus på det kjøpesenteret mens mor mi venter i bilen. Det blir liksom litt tull når me er der, og så heller gå hjem å shoppe fra de samme butikkene på nett og sååå må jo eg stå i kø på posten neste uke når de skal hentes…Ikkje sant? Satser på at mor mi er i god form slik at eg kan ordne
det med én gang heller. Krysser fingrene!

Eg har 2 pakker som skal sendes i dag og eg har 2 stk som skal hentes. Det var så lang kø på posten i går, ja typ ut av posten og ned rundt hjørnet, ca 20 personer minst! Tisstrengt som eg var + det var kaldt,
nei det hadde ikkje funket rett og slett.

 

 

 

 

I går kwell plinget det noen intenst på døra vår, ikkje bare en gang, men opp til flere! Me er slettes ikkje vant med det for å si det sånn. Ali rakk døra først og me andre sto å ventet, ja me var nesten sikre på at noe måtte være galt *ler* Se på denne nydelige her da som kom inn døra! Den var til MOI 🙂 En skikkelig koselig og ikkje minst nydelig “julehilsen” fra Marianne, en trofast bloggleser som har det med å overraske meg ♥ Det er like koselig, og ikkje minst rørende hver eneste gang ♥ Igjen, Tuuusen Takk ♥
Det ble litt skravling frem/tilbake pr sms i går kveld, veldig koselig 🙂

 

Må nok bare reise meg fra stolen snart, kanskje få gjort litt før eg henter mor mi? Kanskje eg rekker å koke marmeladen før eg går? Får ta en runde å sjå 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT
DAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. hmm kanskje eg skal lage en sånn nisse ,sitter bare og tvinner tommeltotter for tiden,er ferdig til jul ha r 1 strikk liggande og det er kontstrikk ,men en slik nisse kan en jo ha attpå :=)så ønsker eg deg lykke til med resten ,gavekjøp ,posten,mor di og uvi :=) og den blomstergruppen var nydelig

Siste innlegg