Hva gjør man på en mandag…?

Reklame | Rito Hobby

 

I dag har det egentlig vært en ganske så surrete dag, litt sånn: “Hmm ka skal eg styre med tro?” Mulig eg akkurat nå har for mye eg har lyst å holde på med, satt lenge å prøvde å se for meg et system til dette skjerfet (Baktus) eg skal i gang med. Ser at akkurat den oppskriften eg har brukt er tatt bort, men søker du på Baktus kommer det opp flere varianter. Eg legger bare opp 4 m, strikker frem/tilbake og øker i en siden annen hver pinne til eg er fornøyd med bredden før eg så feller inn til 4 m igjen – Veldig enkelt 🙂

Trooor eg er nødt til å staret på dette nå i kwell, eg har jo aldri prøvd garnet før og det er eg veldig spent på! Stone Washed passer fint til et skjerf/sjal som også kan brukes om sommeren siden det er et bomulls blandingsgarn 🙂 Dessuten er jo fargene enkle å bli glad i.

 

 

 

 

Løsningen er jo enkel om du ikkje kan eller ikkje gidder å strikke, så eg satt her å rullet noen runder på “Strikkemaskinen” min fra Prym hehe Skikkelig gøy, ja eg må nesten le litt for det er jo kjempekult, men eg har ikkje helt funnet ut enn hvorfor det noen ganger blir ujevnt? Hmm Hvis eg vil kan eg få ferdig det eg tenker på
i løpet av et par dager, det eneste som er, er at eg garantert må rote frem symaskinen min å se om eg får den til
å sy hehe Tror nemligen at eg bør sy fór til det eg skal lage.

 

 

 

 

Har også drodlet litt, kjeder meg litt vettu når eg ikkje helt klarer å lande på noe eg vil holde på med…
Men fikk det nå montert, samtidig som eg bare…

 

 

 

 

…fortsatte på et nytt mens eg så på serie, utrolig spennende! “Furia”
på Viaplay måtte eg bare se ferdig, umulig å bare stoppe!

 

 

 

 

Er på god vei med Kosesau nr 2 og den har planlagt å bo her i sofakroken 🙂

 

 

 

Inni mellom har eg også fått oppdatert i “boka” mi, bruker den litt som ei dagbok, men ser jo viktigheten av å notere litt hver dag. Når det går flere dager hvor eg glemmer det husker eg jo ikkje hva som har vært *Gullfiskhukommelse*

Det som er litt morsomt opp i all denne surring mi er at det ramler inn en mail: “Det kommer et nytt garn på markedet nå snart og lurte på om du har lyst å prøve det og vise det på bloggen din?” Klart eg vil! Har gjort det sånn at eg lager til en pakke eller 2 når garnet er i hus så har også du noe å glede deg til. Både garnet og fargene passer så herlig nå ut over våren 🙂 Nå? Hmm tror bare eg surrer videre her eg sitter, har jo allerede rota bort hele dagen på mer eller mindre vas så eg kan bare fortsette. Det mangler bare at eg også begynner å perle i kwell…

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Bare elsker disse drodleriene dine. Så flott når det kommer i ramme.
      Det steinvaska garnet har så utrolig flotte farger. Ikke frist meg!!!!!
      Så spennende med et nytt garn di får prøve. Spørs hvilke anvendelseområde det har da. Tipper det ikke er sokker, for da hadde du vel ikke vært så kjapp til å si ja. Jeg er jo en ihuga sokkestrikker g får stjerner i blikket av nye spreke oppskrifter.
      Ønsker deg en flott uke. Klem fra Liv

      1. Det er sant, det er ikkje sokkergarn, men heller ikkje et garn eg hadde hoppet i taket over tidligere hehe Uansett, årstiden gir meg lyst så få skylde på det OG fargene 🙂

Siste innlegg