Hva har du i veska..ehe…PUTEKASSEN din??

 

Eg leste et sted (???) at en gjeng bloggere skulle fortelle om hva de hadde i veska si, ja faktisk hele denne uka skulle det være et tema…ehee…OK! Er ikkje det litt sånn 2008? Anyway, eg syns det er mye mer nyttig å se hva folk der ute bruke putekassene sine til. Er det en ting eg er sikker på så er det at det er plass til sååå mye mer i en putekassen enn i ei veske, mye mer NYTTIG også vil eg tro? Vel, det er vel uansett veldig individuelt. Eg bruker uansett ikkje veske, eller dvs eg bruker strikkevesker og der er det “bare” strikketøy og alt eg trenger for en koselig kwell. På terrassen der i mot bruker eg putekassen til alt eg trenger for å kose meg ute, bortsett fra puter!

Putekassen over kjøpte me våren 2000, jepp, det er så mye som 20 år siden! Den gang ble den kjøpt for å ha et sted å ha alle sandkasselekene opp i 🙂 Etter hvert som ungene vokste til overtok eg den til mitt uterot. At den kassa har overlevd i 20 år er for meg en gåte, men heldigvis gikk den i fillebiter i forrige skikkelig storm – “Problemet” var bare at Ali klarte å “fikse” den og da ble det ikkje noen ny…Uansett, opp i denne kassen har eg hatt alt eg trengte for å plante og styre på terrassen, men det var også et sted hvor ting som burde vært kastet havnet. Bare fordi me f.eks ikkje gadd gå gjennom leiligheten og ut på trappa hvor bossdunkene sto. Siden denne fatale stormen som tok knekken på den har den vært ganske skral, eg måtte være kjapp når eg åpnet lokket for hvis ikkje ville veggene ramle ned. I ÅR bestemte eg meg: Det var på tide med en NY og større putekasse! Eg fikk Amira til å plukke med seg en hjem en dag og nå skal det bli andre boller for å si det sånn! NEI mer GRIS!

 

 

 

Planen var ganske tidlig at det skulle være rent og pent, ja slik at det kunne innby til å gjøre noe ute. Man skal jo ikkje akkurat vegre seg for å hente noe i kassa liksom? Først tenkte eg å kjøpe diverse plastbokser for å ha “ting” opp i, ja hageredskaper etc – På den måten ville eg til en hver tid vite hva som var hvor, men i går fikk eg en annen idé og den ble umiddelbart i verksatt!!

 

 

 

Eg konkluderte med at det er ikkje TINGENE som gjør kassa ekkel, det er alle sekkene med jord og diverse som ofte er det største marerittet opp i her! Hver gang eg måtte i kassa for å fylle ei krukke ble det alltid litt søl og jord og annet havnet i bunnen av kassa…Kleint! Da var det frem med målbånd samtidig som eg screenshot`a bilder av kasser som kunne passe. Etter på var det bare å hive seg på hjul retning Europris! Jadda, kasser ble det: En stor på 52 liter og 2 mindre på noen og 30 liter 🙂 I den store har eg litt over 1 sekk med jord (denne kassen har også hjul slik at eg enkelt kan dra den med rundt på terrassen) til høyre står det 2 kasser opp på en annen, en med Lecakuler og en med 3 små “sekker” med Kaktusjord (Har en del Sukkulenter). Plutselig var det ikkje såååå mange “ting” som trengte plass, det var mer enn nok plass i høyden til å bare legge det på toppen. Det er jo unødvendig å ha tilgang til alle jordsekkene på en gang så resten av jordsekkene får ligge i garasjen 🙂

Hageredskapene mine er ikkje mange siden eg ikkje har hage haha Men litt trenger man jo bare krukkene
og kassene blir store nok, så løsningen ble slik:

 

 

 

Mer enn dette trenger eg ikkje, og etter mange år kun med en skje og gaffel fra kjøkkenskuffen var dette veldig kjærkomment! Særlig siden eg nå har en diger (hjemmesnekra) grønnsakkasse 🙂

NÅÅÅ er eg virkelig klar til å KOoOSE meg ute! I går kom de aller første frøene i jorda:

 

 

 

Ble 2 små krukker med Basilikum, blir nok noe urter i de 2 andre også, men om ikkje lenge skal eg angripe den store grønnsakkassa med alle frøposene mine! Opp i der skal det bli Reddiker, gulrøtter, neper, salat, bladpersille m.m Ellers skal eg ha ei stor krukke med et klatrestativ opp i hvor eg skal plante sukkerter – DET er et must! 🙂 Ååå eg håper det blir en varm og fin sommer for da blir jo avlingene best! Ingenting slår ei bolle salat med grønnsaker som man selv har “Laget” ♥ Blir nok også litt Perletomater ♥

Så ja? Da lurere eg: Kan eg få se opp i DIN putekasse?

 

 

* * * *

 

 

 

I dag skal eg prøve å styre unna terrassen! Eller, eg kan gå ut å trekke litt frisk lifte, men kroppen, da spesielt ryggen trenger hvile (før den brekker!) Har mye eg kan surre med så mens eg vasker et par maskiner med klær skal eg fortsette på dette:

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
AMAZING DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Kreativ Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg