Hva med å hekle et par skjønne votter?

Desgnet av Kirsten Holloway

 

Som en strikker faller det seg ikkje naturlig for meg å velge heklenåla om eg trenger et par votter, ser jo her at det er ganske dumt! Uten å ha sjekket det ut vil eg tro at det går minst 10 ganger kjappere å hekle et par votter enn
å strikke? Eg føler alltid det går kjappere å hekle, dessuten kan du ganske raskt underveis endre retning kjappere om du hekler – Ja litt som å tegne vettu, en sving, eller bevegelse i et strikketøy trenger noen runder før man ser hvilken retning det går, mens heklenåla? Ol`la la, den kan være kjapp 😀

 

 

 

Designet av Kirsten Holloway

 

Virkelig et par herlige votter med enkel struktur, eg hadde ikkje umiddelbart tenkt at de var heklet 😀
Muligens det er på tide eg utforsker muligheten med heklenåla? Hos meg er den mest i bruke
på våren og sommeren, da kun til smånips 😀

 

EASY DOUBLE SEED STITCH MITTENS
Bildene over
Fra str barn til voksen

 

Trenger du et matching lue?
Vel, den kan du plukke med deg HER!
Vinterferie next, ikkje det?

 

 

 

* * * *

 

 

Midt i uka og det Uuuuleeer ute! Snart halvveis i februar også, når denne måneden er over er me nesten safe! Kommer det snø i mars pleier det som oftes bare være det me kaller sildasnø og den legger seg sjeldent! Først DA kan eg begynne å tenke vår, og så smått begynne å rydde ute på terrassen. Nå er det et par uker siden sist eg var ute å sjekket Passjonsblomsten i drivhuset! Er så spent på om den klarer å komme opp igjen i år! Tror eg skal se om eg kan låne et blomsterstativ av mor mi i år, funket ikkje sååå godt å få den til å klatre på veggen, tror den trenger mer støtte fra bunnen av. Da kommer den høyere opp før den evn kan ta tak i veggen 🙂
Mor mi bruker uansett det stativet kun til jul.

Vel vel, det er på tide eg tar tak i dagen! Føler ikkje for det, men eg ser det trengs litt oppmerksomhet her i heimen. Får starte med å sette på første maskin med håndklær, inni mellom skal eg ribbe den kommoden som skal huse håndklær og sengetøy….Me burde hatt en større kommode, eller et skap, meeeen Ali har klær omtrent i alt av hyller og skap…T.o.m på matboden har han lurt til seg et hylla! Han burde reist på ferie eller noe,
for da kunne eg halvert alle klærene og garantert at han ikkje hadde merket det! *ler*

 

 

HA EN FLOTTERS DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer

Siste innlegg