Hva trenger du som strikker?

 

Hva er i grunnen “behovet” der ute i den store strikkeverden?
Hva MÅ du ha i strikkeveska de?
Hva er et must uten om det åpenbare:

 

 


Sunne sauer trenger me jo for å få alt…

 

 

 

…me trenger, og vil ha…

 

 


Makører er jo en avdeling for seg selv, ja for i bunn og grunn kan jo en tråd gjøre samme jobb. Likevel sitter me vel alle som en med en solid samling av de fleste varianter, ikkje det? Hva annet er gøy å ha? Da mener eg av dubbeditter? Du som har følgt meg noen år vet at eg har strikket det meste i årevis, de siste 2 årene og spesielt det siste året har det blitt mindre strikking og mye mer av alt annet 🙂 Det kan eg skylde på Hobbyrommet for
E N D E L I G kan eg jo nå styre med alt det andre eg syns er gøy! Strikke gjør eg likevel, men bare ikkje like mye 🙂 Nå skal eg bare strikket ett øret til før eg skal legge opp til en skikkelig digg genser i PT3 ♥ Oj, nå skravler eg meg helt bort uten å komme til poenget…Dubbeditter ja….eg er ute å fisker etter tips til hva “folket” trenger eller liker å bruke som eg f.eks kan lage!! I min “verden” kan alt lages, nesten i allefall, og det har eg lyst å gjøre! Ikkje lage alt, men mye, eller bare andre ting enn det eg til nå har surret med. Kanskje du har ønsker for et eller annet som du ikkje har funnet ennå? TIPS meg!

 

 

 

 

Bare sånn til slutt så vil eg tipse om en skikkelig delicious “drink” nå i varmen, eller egentlig ellers også: Eg har virkelig lagt min elsk på Fun Light flaskene (Har 5, eller 6 forskjellige i skapet nå!) I Bobaglasset over har eg “Elleville Jordbær”. Fyller opp med isbiter, en dæsj med saft og så fyller eg opp med Boble Lime (Mineralvann fra Kiwi) Ååå det er sååå godt! For mange år siden kuttet eg ut sukkerbrus, gikk over til brus uten sukker (Min favoritt er enten Cola u/sukker, eller den størte favoritten Cola-X) – Nå tenker eg at Fun Light skal bli mine nye favoritter 🙂

Nå? Tja, inn på Hobbyrommet å lakke og montere 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
KREATIV KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. Vet du hva jeg savner, maskewirer i ulike størrelser. Hvor ulike størrelser kan kjøpes samlet
      Dette for å kunne tre maskene på for å kunne prøve plagg Feks. Lett å få tilbake på pinnen igjen etter plagget er prøvd Istedet for en slapp tråd.
      Myk hul plast. 😉

      1. Det finnes. 2 forskjellige størrelser/tykkelser. De er supre! Kjøpte på min lokale butikk.

    2. Strikke isk er en genial ting som jeg er blitt avhengig av. Strikkefisken gør det enkelt å holde styr på både økning og felling.

      Sett den på pinnen når du starter med tellerunder, og flytt den ett hakk for hver runde.

    3. Jeg er sikkert dum og treg, men jeg har trodd at det het markør. Men du skriver makør – hva er rett?

      1. Du har helt rett, det heter maRkør hehe Eg stusser alltid når eg skal skrive det for eg har blitt rettet på før, da siiter eg: “Med eller uten den R`n” hehe Men ja, det heter altså Markør 🙂

    4. Jag gillar olika markörer, och så skulle det vara trevligt med stickor som har något eller någon figur i ändarna, dom blir lite roligare. även klipps att hålla ihop sina mönster med
      Jag gillar dina snögubbar så gulliga.
      HA en fin kväll
      Myrica

      1. Da tenker du på dominopinner og lange parpinner? En liten søt dubbeditt i endene der? Tja, det hadde jo ikkje vært dumt! Eg laget mine egne dominopinner for en del år siden, da med en stor perle i endene 🙂

    5. Jeg skjønner ikke bæret av det å strikke to sokker på en rundpinne, så ønsker meg en dubbeditt som er litt greiere å få til enn den rundpinnen – for det er alltid en utfordring å få begge sokkene til å bli samme størrelse når jeg strikker de én og én. Hvis noen greier å finne opp en slik, som er enkel å bruke, så vil jeg gjerne kjøpe. 🙂

Siste innlegg