HVERDAGSKJOLE – Gratis og Norske Strikkeoppskrift

Reklame | Du Store Alpakka

Designet av Kari Haugen/ Du Store Alpakka

 

Det er en ting at eg er glad i strikkekjoler og tunikaer til meg selv, men kjoler til barn er jo det aller beste!!
Eg mener; Har du f.eks prøvd å stå på hodet i sofaen mens du forsøker å dunke tærene i salongbordet – i jeans? Nei, ikkje sant!? Det er jo nesten umulig, men, hadde du der i mot hatt på deg en myk strikkekjole,
ja da er eg ganske sikker på at du hadde klart det!

Sånn er det med store og små barn også! Kjole/tunika er definitiv tingen om du vil de skal kunne leke uten noen form for hemninger pga “stramme” klær 🙂 Me vet jo alle at å ta på ei skjorte/bluse og tro at den holder seg ned
i buksa hele dagen er tilnærmet døfødt 🙂 Iiiikkjeee sant!?

 

 

Designet av Kari Haugen/ Du Store Alpakka

 

En deilig og myk kjole der i mot! Ikkje er bare er den som sagt myk og behagelig, men den gjør også at barnet ditt ser ordentlig påkledd ut hele dagen, enten de nettopp har klatret på veggene eller svingt seg i lysekrona 🙂 Eg vet at mange av de små er enige med meg 🙂 Derfor må du strikke en kjole eller 10 til de små du kjenner 🙂

 

ELINE HVERDAGSKJOLE
Bildene over
Str 1 til 4 år

Kjolen over her er strikket i STERK, men så lenge du forholder deg til strikkefastheten
i oppskrifta kan du bruke det garnet du ønsker eller liker best.

 

 

 

 

Designet av Kari Haugen/ Du Store Alpakka

 

Omtrent samme kjolen, den største forskjellen er at denne er strikket i Mini Sterk 🙂 En litt tynnere variant enn den første. I oppskriften får du også med en Tights og det kan jo være godt å ha om det er litt extra kaldt en dag 🙂 Så ja, selv om me nærmer oss vår og sommer med storskritt så starter det alltid et nytt barnehageår og da er det fint å ha garderoben på stell. Dessuten er det ikkje alltid at sommeren er så varm så en lun
og god kjole er alltid godt å ha i skapet.

 

ELINE LEKEKJOLE OG TIGHTS
Str 1 til 6 år

 

 

* * * *

 

Tja, hva skal man finne på i dag da tro? Etter kleskapet til Dib å dømme så trengs det kanskje litt klevask! Var litt tomt i de hyllene der ja! Så ja, svinge et par maskiner må nok til, men utover det? Nææ, ikkje så mye. Tro om eg ikkje skal ta å perle litt nå på dagen for der er det mye kjekt å ta tak i + eg må nøste opp noe mer garn til Aamu! Det ble bråstopp i går kwell når eg satt her å strikket! Plutselig hadde eg jo strikket opp nøstet og eg gadd ikkje hente frem nøstemaskin og hespetre…Kanskje eg skal starte med det i dag heller? Syns akkurat den delen av strikking er litt kjeeedeelig! Men men, det må gjøres 🙂 Utover det tror eg bare ge tar dagen som den kommer.
Ute er det litt sånn ruskevær og det er litt kaldt. Å vandre og surre ute på terrassen får nok vente enda ei stund 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei litt gira Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg