Hvilken vei strikker du sokker? – Oppskrifter

Designet av Alma Mahler

 

Det er ikkje sååå lenge siden at me begynte å snu på strikkeprosjektene våre? Eg f.eks gjorde det første gang
i 2010 (Bladde meg gjennom prosjektene mine på Ravelry for å sjekke) Da var det min aller første Still Light, top down, og etter det har eg ikkje strikket en eneste genser nedene fra og opp. Slik er det jo også med sokker, eg husker når sokkeoppskriftene begynte å svirre rundt og man skulle starte på tåen. Eg hadde virkelig problemet med å klare å legge opp og starte, det var noe skikkelig dill. Dessuten syns eg tåen ble så rar? Dessverre så kom eg meg aldri i mål med en Tå/Opp sokk, det stoppet momentant ved hælen. La ikkje for mye energi i å finne ut av det heller for eg syns det var helt greit å starte oppe 😀

Da er det jo veldig greit med en designer som dette, ja hun har skrevet denne sokkeoppskriften 2 ganger hvor du kan starte i den enden du selv ønsker. De hvite over her starter du ved tåen…

 

TOE UP LEAF TWINE SOCKS
Bildet over
Str 38/39

 

 

 

 

Designet av Alma Mahler

 

…disse grønne starter du på opp, dvs med bråtet. Spørsmålet er bare: Hvilken vei syns du det er finest at bladene “daler”? Nedover? Eller…oppover? Ikkje sant...Jaja, lekre sokker begge to 😀

 

LEAF TWINE SOCKS
Str 38/39

 

 

 

* * * *

 

 

Våknet kl 07:10! Dvs fullstendig manko på søvn! Eg som la meg litt tidlig i går slik at eg skulle bunkre opp med et par extra timer…Nå må eg nesten innom sofaen et par timer før dagen kan fortsette! Sitter her å siger i go`stolen. Derfor er det pr nu uvisst om det blir strikkekafé senere…ZzZzzZzz….Fryktelig irriterende!

Dessuten har et skikkelig irriterende KAFFIproblem…..! ARG!! Eg gjør alltid kaffitrakteren klar om kwellen og tømmer pumpekanna eg har den på. I dag sto eg opp, trykket på knappen, gikk på badet, tilbake på kjøkkenet og tømmer den nye kaffien over på pumpekanna…Det er DA eg hører det!! Eg glemte å tømme ut kaffien fra i går…! Ikkje sant…så nå sitter eg å sipper til en kopp kaffi som er 50% gammel, daff og kald…

 

 

GOD MORGEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. God morgendupp! 😀 De sokkene var skikkelig fine. Nesten for fine til å brukes, for det ville jo vært leit om det ble hull på dem etter kort tids bruk 😉

      1. Går fint det, er bare å bruke et godt sokkegarn 😀 Men ja, eg har hatt extra fine sokker til pynt lenge før eg begynner å bruke de hehe

    2. Elsker det å strikke struktursokker på pinne 2,5 , mer blondestrikk, dess bedre… men bruker jeg de? Nop! Blir liggende i gavekassen, mens jeg strikker “roligere” sokker til meg selv 🙂 Liker best hælkappe, så de sokkene tå-opp med german-short-row, hopper jeg glatt over, men stort sett strikker jeg ovenfra og ned på både sokker og andre plagg

      1. Der er du og eg ganske like! Eg syns det er utrolig kjekt å strikke det eg kaller “pynte”sokker, men de blir alltid liggende lenge (evn gitt bort i gave) før eg bruker de. Min favoritt er enkle ribbesokker, gjerne i spreke farger 😀

Siste innlegg