Hvilken vei strikker du sokker?

Designet av Alma Mahler

 

Det er ikkje sååå lenge siden at me begynte å snu på strikkeprosjektene våre? Eg f.eks gjorde det første gang
i 2010 (Bladde meg gjennom prosjektene mine på Ravelry for å sjekke) Da var det min aller første Still Light, top down, og etter det har eg ikkje strikket en eneste genser nedene fra og opp. Slik er det jo også med sokker, eg husker når sokkeoppskriftene begynte å svirre rundt og man skulle starte på tåen. Eg hadde virkelig problemet med å klare å legge opp og starte, det var noe skikkelig dill. Dessuten syns eg tåen ble så rar? Dessverre så kom eg meg aldri i mål med en Tå/Opp sokk, det stoppet momentant ved hælen. La ikkje for mye energi i å finne ut av det heller for eg syns det var helt greit å starte oppe 😀

Da er det jo veldig greit med en designer som dette, ja hun har skrevet denne sokkeoppskriften 2 ganger hvor du kan starte i den enden du selv ønsker. De hvite over her starter du ved tåen…

 

TOE UP LEAF TWINE SOCKS
Bildet over
Str 38/39

 

 

 

 

Designet av Alma Mahler

 

…disse grønne starter du på opp, dvs med bråtet. Spørsmålet er bare: Hvilken vei syns du det er finest at bladene “daler”? Nedover? Eller…oppover? Ikkje sant...Jaja, lekre sokker begge to 😀

 

LEAF TWINE SOCKS
Str 38/39

 

 

* * * *

 

 

Er egentlig midt på natta og her sitter eg ennå…burde så absolutt lagt meg, men eg må lande skikkelig etter denne dagen før eg møter puta. Ingenting er verre enn å legge seg når tankene surrer….derfor har eg sittet å perlet meg en søt Alien, er ikkje noe bedre enn det 🙂 Dib er snart på vei hjem så da venter eg til han er i hus,
låser døra og smyger meg under dynene….

 

 

GOD MORGEN,
eller har du ikkje lagt deg enn…?

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Strikke begge veier både sokker og gensere/jakker. Ser an plagget litt, men når det gjelder sokker har jeg ikke funnet noen som jeg er fornøyd men helen på ennå, inntil nå. Klikket meg inn og zoomet på helen, og denne har den type hel jeg liker. Kan ikke fordra disse som man strikker inn en tråd og strikker helen etterpå. Blir så rare i fasongen. Eller med forkortede pinner ala timeglass. Helt ok på, men ikke akseptable når de skal ligge pent og pyntelig i skuffen, eller man tar et bilde for å selge dem.
      På tide du hopper til køys nå. Natt i natt.
      Klem fra Liv

    2. Sokker strikker jeg ikke (bruker ikke sokker).
      Gensere/jakker og kjoler/tunikaer strikker jeg både ovenfra og nedenfra, alt etter “humøret” (feks om jeg må se an garnmengde/fargefordeling eller lenge på prosjektet). Hvilken vei det er skrevet i oppskriften er uvesentlig, snur det bare etter “behov” 😂
      Nå tror jeg det nærmer seg natta her også – sov godt 💤🌙💤

Siste innlegg