Hvis du virkelig skal kose deg? -Hva gjør du da?

 

Noen ganger når eg har lyst å strikke noe starter eg med garnet, dvs garntypene eg ønsker å bruke. Fargen har eg allerede bestemt på forhånd: Natur/ beige/ off white lignende. Stiller meg opp foran garnhylla og plukker ut de nøstene eg liker best i de gitte fargene

 

 

 

 

Eg endte opp med litt Holst Supersoft, det var i grunnen sjølskrevet, litt Sterk, fluffy Faerytail og hårete Maja,
ja og litt paljetter + en liten hespe med silkeblanding 😀 Tja, sammen tror eg dette kan bli bra ♥

 

 

 

 

For min del er det viktig at garntypene er forskjellige på den måten at de gir forskjellig struktur. Har valgt en liten Muldvarp farge fra Holst som skal gi ørlite kontraster, tenkte eg.

 

 

 

Designet av Miak Design

 

Disse englene til Miak Design har eg sett på en del år nå, har tenkt hver gang at eg skal strikke de, men det blir aldri! Sent i går kwell inne på Hobbyrommet poppet de opp igjen, da bare snudde eg meg og fant garntypene eg ville bruke. Min tanke er å lage “Min egen” engel som er inspirert av flere eg har sett, bla de over. Eg vil kun ha en engel og den skal være lang, lengre enn de over her eller andre eg har sett. Både lengre og større tenker eg blir bra, eg vil også strikke hodet slik eg ser det for meg nå. Så ja, det tror eg kan bli bra,
og ikkje minst et KOSELIG strikketøy!

 

ANGEL GIRLS
Bildet over
3 størrelser

 

 

 

 

 

 

Ble en ganske så herlig blanding dette her, men før eg begynner tror eg at eg skal tegne opp litt mønster på et ruteark. Må vel kanskje regne litt på det hvor lang den blir i forhold til antall masker og felling, eller kanskje eg skal starte i halsen? Hmm ikkje sant?! Eg har litt eg må tenke ut før eg bare kaster meg over nøstene.

Mens garnet får ligge å modne litt ved min side har eg noen perlebrett å perle ferdig, tror eg starter med de i dag eg 😀 Har perlet noen flere litt “sånn lekre” armbånd i natt (!!), ja det ble litt sent…Gjør jo ingenting siden det er lørdag i dag! Dib hadde et ønske om taco i dag (det er evigheter siden) så da skal eg fikse det, det kom Amira for øre at det var taco i lufta så da kommer hun og Eirik også – Det blir kos ♥

 

*

 

Sånn heeelt ellers føler eg ikkje formen er heeelt på plass. Sendte mail til legekontoret nå i uka og etterlyste svar på prøvene eg tok for 2 uker siden!! Fikk til svar: “Legen tar kontakt om de finner noe” – Vel eg har jo ikkje hørt noe, da er det vel ingenting!? Hmm likevel våkner eg sliten hver morgen, litt tung i hodet og til tider ganske varm. Mistenker at “problemet” kanskje sitter i halsen, alt eg har på meg av t-shirt/gensere føler eg strammer, selv om plagget er stort. Det er liksom selve halsen eg føler er stram. Sist eg var på kontroll/biopsi på Endorkinavdelingen fant de en liten rest etter skjoldbruskkjertelen som en gang var der, men den var ikkje noe problem fikk eg beskjed om. Ikkje fant de noen kuler(svultser) som var noe problem heller, de som var et problem fjernet de i siste operasjon. Mulig en hetebølge kan få frem følelsen av å “hovne opp” i halsen, ikkje vet eg….Men…en ting eg kanskje føler litt på er: “Dame, 50 år, varm, uvel, hjertebank etc” = Overgangsalderen, sjeldent et unntak.

Jaja eg skal nå komme meg inn på Hobbyrommet, senke skuldrene og bare lade opp til eg skal på kjøkkenet senere å mekke Taco 😀

 

 

KOS DEG OG HA EN
GOD LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Jeg elsker engler og når jeg tenker meg om så har jeg ikke laget et eneste en. Kanskje jeg skal prøve å lage min versjon også ettersom det er snart jul:)

Siste innlegg