Hvor mange gresskar trenger du? 39?

Designet av Lene Søholm

 

Hvis du ikkje har tenkt å spise opp gresskarene du skal pynte med i oktober er det kanskje like greit å heller hekle deg en åker? Frem til i fjor har eg tiligere bare latt de stå til pynt helt til de….råtnet!?! Det var først i fjor eg virkelig fant ut hvor mye godt det kan lages! Fant også ute hvor MYYYE et gresskar “rommer” av mat så mulig eg heller skal spe på med noen heklevarianter i år?? Det er liksom en grense for hvor mye man klarer å spise opp!

 

 

 

Designet av Lene Søholm

 

Oppskriften består av 4 grunnoppskrifter, meeen du får også med deg veiledning slik at du kan trylle disse 4 om til hele 34 forskjellige gresskar! Som sagt: Me snakker om en åker, intet mindre! Frem med diverse restegarn,
tykt og tynt, tjukk og tynn heklenål! Nåå skal det dekoreres – É du me??

 

PUMPKIN HARVEST
Bildene over

 

 

 

* * * *

 

 

Eg satt i grunnen heeele dagen inne på Hobbyrommet i går! Natta i forveien fikk eg jo en idé og den måtte settes ut i livet ASAP! Veeel…eneste andre eg fikk gjøre var å første vaske gulvet der inne, på den måten fikk eg også en håndfull perler tilbake…Ikkje sant! Planen var å perle OG vaske masse klær, men siden begge dunkene med vaskepulvet var tomme utgikk jo det…

 

 

Eneste eg fikk gjort i forhold til kommende helg var å lage et…

 

…Koldtbord…I dag må eg tenke litt lengre…

 

 

 

Må bare vise dette *humrer*, blir faktisk like fasinert hver kwell eg slukker lyset! Det er jammen ikkje lite de der selvlysende perlene lyser i mørket! Gjett om eg gleder meg til å montere opp Halloweenfigurene
mine i Hama Perler om ca 2 uker!

I går klarte eg å komme meg tidligere i seng, ergo får eg mer ut av dagen i dag! Er neeesten i mål med det eg holdt på med i går og eg er ganske spent på OM det faller i smak 😀 Skal bare svinge en kjapp tur innom vaskerommet å sette på en maskin med klær! Fikk ordnet med vaskepulver i går kveld så nå kan eg vask klær ut hele neste år….14 kg med deilig Ariel står ute på gangen og klar for å jobbe! Digg når Elkjøp har stooore pakker og Dib hadde muligheten til å svinge innom etter trening. Ariel vaskepulver minner meg om vaskekjelleren
i Sveits på tidlige 90 tallet – Ååå det pulvere dufte best!

 

 

HA EN BRA DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. Mener å huske min bestemor hadde et gresskar til nålepute, selv har jeg ikke så mange nåler. Gleder meg til Halloween, blir ikke gresskar, men skal ha noen edderkopper i lomma hvis det blir noe festlig feiring da 😜

    2. Du som har grønne fingre. Når du er ferdig med 31.10 og skal lage marmelade av alle gresskarkjerner. Spar noen frø til neste vår, og så kan du dyrke dine egne gresskar. Det er kjempegøy og gir gjerne stor avling. Sånn som squash.
      NB ikke plant for mange frø. Søsteren lagde seg en gressjaråker ett år. Vel, jeg aner ikke hvor mange trillebårlass med gresskar det ble, men helt klart et tosifret antall.

      1. Etter å ha prøvd åplante gresskar 1 gang har me gått over til å spise frøene i steden for haha Med kun en stor terrasse er de ikkje overkommelig å plante gresskar. Vurderte et år å plante masse frø bakom her på friområdet (Litt plen, bed og fjellvegg) meeen tror styre hadde fått litt sjokk haha

Siste innlegg