Hvordan være en TOPPBLOGGER uten å blogge…??

Foto: Tatt med selvutløser av Stina selv

 

23.februar i år la Stina ned bloggen sin, dvs hun sluttet å blogge, eller gjorde hun det? Nei, den er absolutt aktiv skal man dømme etter Blogglisten, 9 plass i dag – Noe som skal være umulig når man har “lagt ned bloggen”, ikkje det? Ser fra tid til annen at flere bloggere lurer på hvordan dette er mulig? Spørsmålene dukker som regel opp når f.eks en blogger omtaler andre bloggere på topplista, eller når det f.eks skal gjøres kåringer. Da er det jo noe irriterende å kåre en blogg som er høyt plassert for så å oppdage at den ikkje har vært oppdatert det siste året…?? Ja det blir som en jukseblogger, ikkje det? *ler*

Bloggen til Stina er så visst ikkje lagt ned, ei heller har hun sluttet å blogge, hun “bruker” den daglig til å sende følgerene sine ut på en liten runddans som eg syns er langt ut i grenseland. Altså greia er den: Hun bruker Snapchat, myyye bruker hun det, helt innafor og alt er greit. Som det siste døgnet når hun viser frem alle de kule Juleplaggene hun har! (Fikk jo meg til å sikle!) Alt dette er reklame, å ja hun merker snappene sine med Annonse, alt vel å bra der….MEN sååå begynner det å skrurre…Når man reklamerer på Snap/Instagram skal man linke til firmaet som har gitt deg de produktene du reklamerer for, det er som regel deal`n man har…Ikkje det? Vel…Stina linker hun, men hun styrer følgerene sin inn til….

 

 

 

 

 

…et 11 år gammel bloggeinnlegg hvor du igjen må klikke på en link og DAAA kommer du endelig dithen at du kan shoppe genseren hun reklamerer for….Det innlegget som hun postet 24.august 2010 er et SAFTIG innlegg med en haug sponsa produkter for jula, og hun linker flitting via Snapchat til hver enkelt produkt – Har man en del følgere på Snapchat stiger du fort opp med bloggen du slutta å blogge på for 1 år siden…

 

Om dette er heeelt stuerent vet eg ikkje, sleipt? Ja, men det gir også et svar på hvordan en blogg som er “lagt ned” kan stige på blogglisten uten at den oppdateres

 

 

 

SÅ DA VET DU DET

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

12 kommentarer
      1. Det er en helt ok måte OM bloggen var aktiv, men hvorfor annonsere at man slutter å blogge når man eeegentlig ikkje har gjort det? Dessuten er det en sneaky måte å bruke sponsorene på, det er min mening, om det er innafor vet eg ikkje…Hadde eg som leser villet hatt en slik genser, oppdaget hva hun gjorde, da hadde eg nok kun av prinsipp klikket meg direkte til nettbutikken. Ja jo hun er jo smart da, tjener penger 2 steder når man kun opererer på en plattform (Snapchat) Mye mulig samme taktikk blir brukt fra Instagram

          1. Men du, bli med på en tanke eg fikk….Ja for denne linkingen fortsetter også i dag fra Snapchat til gørrgamle blogginnlegg….Alle i 2010…Enten så bruker Stina KUN over 10 år gamle klær?? (Tviler) hvis ikkje så må hun jo redigere på 10 års gamle blogginnlegg for å kunne linke inn til bloggen når hun viser frem nye klær?? Eg trooor dette er mer enn sneaky…Hun legger linken til annonsøren på Snapchatinnleggene, men klistrer like godt sin egen blogglink (til innlegg i 2010) rett opp på annonsøren sin link?? Siden hun mest sannsynlig er nødt for å redigere de gamle innleggene for å kunne linke til nye klær, hvorfor ikkje bare legge de ut i et nytt innlegg? Guri men dette fikk meg til å tenke i dag…Eg mener; EG BAKER JO, men blir litt nysgjerrig på om dette er helt stuerent? Ka du sei Bunny?

    1. Smart… om annonsørene går med på at linken ikke er en direkte-link. Litt usikker på om jeg hadde godtatt det hvis jeg var annonsøren.

      1. Det er akkurat det, hun HAR lagt ut direktelink på Snapchat, men hun legger sin egen blogglink rett over annonsøren sin link….Vil du klikke på den, ja så havner du på bloggen…grååååsoooone og vel så det vil eg si

    2. Merkelig, men folk klikker! Likte Stina da hun blogget jeg, men jeg følger ikke henne nå!
      Jeg mener at: ikke aktive blogger skulle vært fjerne fra blogglista, i hvertfall…
      Så kan vi andre glemme dem bort tenker jeg..

      1. Folk klikker ja, me ALLE blir lurt. De ser på Stina sin Snapchat, Stina legger ut en råkul julegenser som noen vil ha, vedkomne klikker seg inn fordi de vil kjøpe, men de blir sendt på en omvei inn på en blogginnlegg fra 2010 hvor de så må klikke seg videre inn på butikken….Den jenta vet virkelig å mele kaka si! Syns ikkje dette er stuerent i det hele tatt. Nå legger hun ut nye klær på Snapchat i dag, sender alle som vil inn på det samme innlegget i 2010….Altså, hun må jo redigere det innlegget fra 2010 for å kunne linke til nye klær? Hmmm noe SKURRER her altså.

Siste innlegg