I dag ble det litt mer vinter – Strikkeoppskrift

Designet av Thea Vesterby

 

Ahaa denne likte eg fasongen på…nå er jo eg svak for raglan og da, men en skikkelig gøy genser! TENK på alle fargene du kan putte i denne? Ser også at den blir flott i 2 sterke kontraster! Helt enkelt? Svart og hvitt/natur hadde blitt tøft 🙂 Pinne nr 4 så denne kan du få opp farten på og rekke før vinteren er over 🙂 Aldri mer enn 2 farger om gangen hvis du strikker den som på bildet.

 

 

VESTER BY CREA
Bildene over
Fra str XS til XXXL
(Fra 88 cm til 130 cm i overvidde)
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

I dag har eg funnet frem et extra lag med ull for eg skal snart ut! Hele 4 minus nå i morgentimene og eg kan SE at bilen må skrapes…På tide å ta vinterteppet til frontruta ned i bilen…

Det har vært et hekkans spetakkel her på terrassen nå i morgentimene! Før lyset kom kunne eg bare høre de, ja for stæren lager et hekkans spetakkel når det er mye mat på gang! *ler*

 

 

 

 

Se på denne! Ser du det hvite? Det ser ut som en fjær, men den ligger ikkje inntil kroppen -stikker litt ut på en måte. Han har vært her i flere uke og eg lurer hver gang på hva og hvorfor. Begynte å lure på om det var noe annet enn en fjær? Har jo sett både papegøyer og undulater lage papirstrimler som de putter mellom fjærene,
men dette ser bare litt rart ut.

Var akkurat ute på terrassen og tømte noen kopper havregryn på gulvet, ser at disse litt større fuglene har litt problem med maten som henger…I går var det ei Skjære som like greit tok med seg hele “fett”kolben!
Måtte jo bare le for det var ikkje bare bare, men han fikk den med seg 😀

 

 

 

 

Dette er det beste med førjula syns eg…
stille morgen mens det enda er mørkt ut ♥

 

 

 

 

Ett stykk meget bortskjemt katt som har panoramautsik til til et levende matbord på terrassen! Han leer ikkje på øyenbrynet en gang! Han ser ut som prinsen på erten der han ligger! ♥

Ok, klokka er litt over 9 eg var opp å gikk halv 8 – Snart på tide med litt frokost! Skal møte Ine kl 11 og da er det full fart rundt Store Stokkavann 🙂 Eg skulle har vært på styrketrening i skogen i dag, men siden søs hadde annet på timeplanen blir det litt tidlig for meg alene 🙂 Da er en tur i rask gange en god erstatter, håper bare det ikkje er glatt. Har brodder i sekken så det ordner seg i så fall.

Etter turen er det hjem å fortsette på kjøkkenet. Sent i går kwell fikk eg organisert det som må vike litt plass så det er klart for pynting 🙂 Vet ikkje om en nevnte det i går, men Kiwi har tilbud på Freia Kokesjokolade! I allefall her da, men tviler på at det bare er lokalt? 22 kr pr plate er nå ganske så mye bedre enn et par og 30….Sparer en del når man trenger mange plater! Blir eg ferdig på kjøkkenet i dag skal eg teste ut å “støpe” sjokolade i større former 🙂 Men nå? Frokost!

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Det var en flott genser! Og det første jeg tenkte var hvitt og svart😀 men jeg kommer nok aldri til å begynne på den😏

Siste innlegg