I kwell skal det drikkes Boble Te

 

Eg har i laaang tid, ja over 1 år følgt Maren Sletta (@mysismys) på TikTok og hun har fullstendig dilla på Boba ⇑ Amira og eg har lenge vært enig om at det ser sykt digg ut, men ingen av oss har gått inn for å finne det i butikkene. Vel, i dag sto eg å saumfartet krydderhyllen på IMS i jakten på en pose Sumak, vel….Der helt plutselig og midt i fleisen sto det en haug med Boba! Jappt forsvant de ned i handlekurven! Passet helt pørfekt siden Amira kommer her nå snart etter jobb og me skal digge inn på med Taco og etterpå blir det Boble Te 🙂

 

 

 

 

Eg har laget eple og jordbærte, aner ikkje hvilken som er best til formålet, må nok prøve oss frem. Teen skal være kaldt. Teen kan du da blande med melk, av en eller annen grunn kjøpte eg Vaniljemelk i dag, og den er visst nok perfekt til dette. Eg har søtet teen med litt brunt sukker og etter på kan teen søtes med f.eks honning.
Blir spennende!

Selve Boba bærene skal ha et kjapt oppkok og så over i iskaldt vann. Tar så disse bære, som absolutt ikkje er bær opp i et stort glass og tømmer på te/melkeblandingen + masse isbiter. Jadde, dette blir spennende 🙂
Kommer tilbake med om det er digg eller ei 🙂

 

 

 

 

Ellers har eg rota mye og bare surra mellom handling, utpakking og rydding av varer og ikkje minst mellom slaga på kjøkkenet når taco`n skulle lages. Nå er der i mot Amira på vei så det er bare å få shell og lefser i ovnen.

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
      1. Vettu?? Det var skikkelig godt! Ungene har drukket/spist det før, men hekkan det var godt. En kamerat av Dib jobber på en asiatisk butikk og der har de Boba “bar” og de lager Popping Boba med kokos 😀 Me og han skal inn der å sjekke hyllene etter andre varianter 😀

Siste innlegg