Ikke så lenge til sommeren + Ei Lekker, russisk truse!

Designet av Svetlana Volkova

 

Selv om den siste uka har servert mer vinter enn vår er det likevel ikkje sååå lenge til sommeren. I strikkeverden begynner det nesten å haste litt, ja det kommer selvfølgelig litt an på strikkekapasiteten din. Men, har du noen sommerplagg du ønsker å bruker når det faktisk er sommer, ja da bør du ganske snart få det på pinnene 🙂 Denne toppen f.eks? Lekker, ja ribbestrikk gjør seg godt til det meste og dette var en inner10`er spør du meg 🙂

 

 

 

 

Designet av Svetlana Volkova

 

Toppen er strikket i BabyMerino fra Drops Garn på pinne nr 2,75mm – Dette blir virkelig delikat og lekkert 🙂
Den strikkes sømløst fra bunn til topp, tja…eg tror faktisk eg smyger den inn på ei av listene mine 🙂

 

EASY BRALETTE
Bildene over
Fra 70 cm til 150 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Ekaterina Glazkova

 

Nå har eg ingen planer om å begynne å strikke trusene mine, selv om det hadde vært digg med ei i myk ull på de kaldeste vinterdagene 🙂 Men, om eg skulle ha strikket meg ei eller flere så skulle det vært denne! Det er noe av det fineste eg har sett når det kommer til strikka undertøy! Den ser jo faktisk veldig godt ut 🙂 I grunnen så stopper det seg selv (for min del) siden oppskrifta er på russisk, og man kan IKKJE helt stole på Google når det gjelder oversetting av oppskrifter.

 

K_PANTIES
Russisk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Ooooomsiiiiider ble tå nr 2 ferdig! Det sitter alltid langt inne å få ferdig sokk nr 2. Disse sokkene var jo først tenkt som en bursdagsgave i november….så skulle det bli julegave, vel...Nå skal det rett og slett bare bli en koselig hverdagsgave og DET er jo faktisk de beste gavene, syns eg. De overrasker jo i allefall mest 🙂 Sokkene er herresokker i str 45 og de er strikket i det deilige alpakkagarnet Alpakka Forte ♥ Så lenge det er blandet med en dæsj nylon funker alpakka supert til sokker, eg har 3 par sokker i garnet
og etter massivt bruk er de fortsatt like flotte! *Tommel opp*

 

 

 

 

 

Selv om planene mine i dag var å sitte stille og rolig ved spisebordet å perle, ja eg har noen ekstreme planer på den fronten kan du si, samtidig som eg skal ha unnagjort noe påskedill. Men, du vet….noen ganger får man planer klasket rett i hodet! Ja som i dag, Kjerringtanker utfordrer meg nærmeste til å lage noe av det eg selv blogger om…og det er ikkje bare en filleting hun “tar meg på”, eller jo den er absolutt liten…Så ja, da var jo ikkje eg fanten verre enn at eg klikket meg inn på Ravelry, kjøpte Denne Oppskrifta og skal etterpå finne heklenål nr 0,5 mm – Blir du med??? Du kan risikere å bli sittene å dille resten av søndagen…vel, eg syns det høres ut som en god plan!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg