Ikke spør….Bare STRIKK!

Designet av Sue Gairns

 

Uten noe særlig forklaring på hvorfor så bare falt eg knallhardt for denne! Det er noen av det fineste (?), eller tøffeste eg har sett på ei stund! SYLSKARP på en måte, ja det må i allefall være noe av det reneste eg har sett på en stund! Skulle eg har strikket denne måtte det også ha vært i akkurat disse fargene! Hadde ikkje ant hvilke farger eg evn skulle erstattet de med for med fargene på bildet ble genseren ganske enkelt….PERFEKT!?!
Nei vettu hva? Denne må eg bare knabbe til meg NU!

 

 

Designet av Sue Gairns

 

Genseren strikkes sømløst fra toppen og ned. Ermene plukker du opp til slutt og strikker de rett ned! LOVE IT ♥ Strikkefastheten er faktisk på 16,5 m/ 26 row så det blir intet evighetsprosjekt heller for her kan det går kjapt
om du er ivrig nok! TØFF! Jepp, helt og holdent KNALLTØFF! Eller, hva syns du?

 

BASKET WEAVE
Bildene over
Fra 76 cm til 142 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

Mandag…og kun 2 fellinger og en kjapp vrangbord igjen! Dette kan gå gitt! Hvis eg er litt kjapp nå på formiddagen og får unnagjort det eg bør gjøre så har eg resten av dagen til strikking! Det burde jo la seg gjøre!?! Har egentlig ikkje all verden som bør gjøres, eller, det er visst eg bare galant overser et velfylt vaskerom. Tenkte eg skulle tømme oppvaskmaskinen på kjøkkenet før benken fylles opp i løpet av dagen, om ikkje annet for min egen samvittighets skyld. Ellers trengs det kun et kjapt overblikk for å kunne konstantere at det meste egentlig er på stell, bortsett fra sånn småting som skal monteres på kjøkkenet. Det er Ali sin jobb, eg skal uansett bare dirigere 🙂 På tide at f.eks den der magnetstripa til de store knivene IKKJE havner bakom kjøkkendøra! Har jaggu vært farlig nok å slamre med skapdøren her tidligere, ikkje bare bare når den tunge kjøttkniven suser rett i parketten! *ler* Kan fort gå noen tær da ja! Eg vil jo vente med å montere alle slike ting til kjøleskapene er på plass og evn den benken av et eller annet slag er på plass, bare for å se hvor på veggen det kan passe å henge både kniver, grytekluter og håndklær.

 

 

 

Ellers så er det jo nesten litt sånn helgefølelse i stua! Friske blomster har den innvirkningen siden det stort sett er til helga eg kjøper blomster. Dette er jo gjerne en litt kjedelig bukett å kjøpe, men fyyyy, gi den et par dager til den sprekker og den blir bare flottere og flottere! Eg kjøpte 3 buketter og trodde alle var oransje, men eg hadde fått med meg en rosa også noe som bare var fint 🙂 Eneste minuset med disse er når frøkapslene begynner å drysse! Det er en sylskarp farge som setter seg godt i dukene. Tro om man kunne brukt de frøkapslene til å farge garn?? Noen som har testet det? Ja for den oransje fargen som blir igjen på duken minner om Rød Safran!

Anyway, på tide å rusle en tur innom kjøkken og en svippas innom Dib sitt rom for oppfriskning og såååå blir det strikkings 🙂 F.o.m i dag er forresten Dib Hovedinstruktør for ungdomspartiet i Taekwondo, å ja, selvfølgelig er DET stas! Men sånn egentlig burde han brukt tiden på sin egen trening fordi han har hele 3 mønster han skal lære på 3,5 uke!! Alle de 3 mønstrene har rundt 40 bevegelser så det er ikkje bare bare. Han er jo vanligvis sylskarp i mønsterdelen på konkurranser, men selv så satser han mer på sparring og der føler han seg uansett trygg.
Blir et spennende NM!!

 

 

 

LAG DEG EN SUPER
MANDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Så et program på TV en gang.Tror det var et svensk hageprogram.Der var det en eldre engelsk dame på besøk og hun sa at hun pleide de å knipe av disse frøkapslene for da holdt blomstene seg lengre.Er jo verdt et forsøk!

Siste innlegg