Ikke verdens beste, men en ganske god Nr 2!

 

Da fikk eg endelig baket den lenge etterlengta Sitronkaka! Før, for en del år siden bakte eg alltid både sitron- og sjokoladekake i langpanna, delte opp og la i fryseren. Når me så fikk besøk så tinte kaka mens kaffitrakteren laget kaffi. Veldig greit og veldig koselig. Er ikkje lenger så mye spontanbesøk og der med har det blitt lite baking. MEN! Etter at de nye kombiskapene kom i hus har eg mer og bedre kontroll på frysedelen og noe av den delen vil eg fylle opp med godsaker – Som litt kaker!

Sist nå når eg vrengte kjøkkenet innvendig ut trooor eg kanskje ei av de gamle kokebøkene mine forsvant!
I bosset?? Uansett, i den savna boka var oppskriften på farmors sitronkake – DET var verdens beste sitronkake! Bare nevner det!! Vel vel, det finnes mange gode sitronkaker “Der ute” og valget mitt denne gangen falt på DENNE fra Det Søte Liv 🙂
Det først eg reagerte på var at man startet med eggedosis…? Mener farmor sin startet med å røre sukker/smør hvitt? Hmm Jaja eg durte jo i vei som du ser og kaka ble god den, veldig god, men den eg pleide å lage ble litt mer “tørr” i “kjøttet” om du skjønner. Kremen opp er min egen som eg alltid bruker; 1 eggehvite, presset en halv sitron og så er det bare å røre inn melis til kremen er fast 🙂
Syns melisglasur på kun “vann” blir så gjennomsiktig – Liker ikkje.

Var nettopp inne på rommet til Dib med en tallerken med kake så får eg se hva dommen blir *ler*

 

 

 

 

SÅNN! Da kan eg pakke 7 kaker fint i plastikk og legge i fryseren, som sagt kjekt å ha OM det f.eks skulle komme besøk. Neste bakeplan blir samme type kake bare i sjokolade 🙂

 

Ååå vettu ka eg akkurat gjorde forresten?? Mmm eg har kjøpt meg en ny perlebok, nemlig den nyeste til Anja Takacs; PERLETID. ORKER ikkje vente til Rito får den inn for eg må ha den NÅ! Håper den kommer før helga 🙂 Men nå? Vel, nå blir det enten strikking eller perling! LuxusProblem!

 

 

NYT KWELLEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Ja takk til et stykke kake, den ser veldig god ut☺. Spennende med ny perlebok fra Anja. Jeg har store planer om å lage meg en krakk med marimekkomønster i perler, sånn du lagde. Synes den er inmari fin☺. Får se nærmere jul☺. Kos deg med perling, eller ble det strikking?☺

    2. Tips: Jeg fotograferer favorittoppskrifter med telefonen og legger bildene i en egen mappe. Da er jeg reddet når jeg ikke klarer å finne oppskriften. Har dessverre skjedd… Så nå sikrer jeg meg for fremtiden. Og telefonen er med i butikken så da kan jeg kjøpe ingredienser hvis jeg plutselig finner ut at jeg vil lage noe.

Siste innlegg