Ja, det er sant…Eg lyver og jukser…

 

Men vettu? Det er helt greit hehe Eg tar det faktisk som et kjempe kompliment *humrer*Ja, eg har faktisk blitt beskyldt for å lyve…fordi ryggen på denne Russedressen er visst nok skåret ut i vinyl….?? Hmm Oki…men nei...Eg har jobbet mye med folie da eg var yrkesaktiv, eg har foliert biler, vindu, fasader etc og eg vet at et foliekutt, eller for den slagsskyld vinylkutt er sååå myyye mer nøyaktig med krystallklare “klare” linjer.
Men som sagt, det er jo et kompliment at noen tro/mener det 😀

 

 

Jammen godt at er alltid tar bilder underveis og på den måten kan eg
jo faktisk vise deg hvordan eg mener du får best resultat:

 

 

 

Aller først måler eg opp hele ryggflaten, bruker gråblyant og linjal.

 

 

 

 

Der etter tegner eg teksten opp med en tynn Posca Tusj.

 

 

 

Der etter er det frem med den tynne penselen og acryl maling – COLOR PLUS.

 

 

 

 

Der etter er det “bare” å male i vei, rundt bokstavene….! Eg vet, eg kunne malt bakgrunnen først og så malt bokstaven opp på. Det hadde vært vanskeligere å fått bokstavene fine om eg malte de opp på malingene, malingen blir ikkje heelt smuuud og da blir det litt sånn “humpete” når eg skal sitte med tynn pensel og tusj.
På arbeid som dette lønner det seg aldri med hastverk, det er helt klart.

 

 

 

 

Eg maler kun et fargefelt om gangen, venter til det er tørt, før eg maler et til. Da unngår eg kliss og kladding –
Det er fort gjort, og du sparer tid på at alt får tørke mellom fargeskiftene. Det er også enklere
å få renere fargeskille uten at du drar med deg den andre fargen.

Da er det greit å surrer med flere ting slik at du ikkje bare sitter der
å venter i tørketiden hehe

 

 

 

 

Så ja, dette er her slettes ikkje gjort på en dag! For at fargene skal bli skikkelig klare
og fine blir det fort 3-4 strøk og det skal tørke mellom alle strøkene.

 

 

 

 

Til slutt strammer eg litt opp med en tynn svart Posca Tusj før eg….

 

 

 

 

…tar dressen med ut og sprayer den med halvblank lakk 😀 Da får designet et sånn deilig “uttrykk“, ja det kan faktisk neeeesten se ut som det er trykt på *ler* Men eg har så absolutt malt dette selv 😀 Dressen er ikkje ferdig og nå er eg i gang med å male andre steder på den, den gjenstår å se hvor, og ikkje minst hva 🙂

Nå stikker eg å sover for i morgen skal eg fortsette!

 

 

NATTINATTI
(Eller God Morgen)

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Mitt spørsmål i den her anledning, kan du nok dessverre neppe besvare, for jeg lurer på hva i himmelens navn som får folk til å begynne å uttrykke mistro til teknikken som fortelles er blitt brukt!?
      For min del, er det interessante at det blir stilig, og that’s it, liksom *hahaha*

    2. Utrolig flott.
      Jeg er nesten mest imponert over at du greier å legge på den bakgrunns fargen etterpå og at skriften fortsatt er like klar og tydelig.
      Du er stø på hånden.
      Imponerende.

Siste innlegg