JAVEL, så trenger eg en kjole til da vel…? Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Helene Arnesen

 

Vet`kje ka som skjer om dagen, men den ene fristelsen etter den andre popper opp, ja nesten som perler på en snor og eg spinner litt for mye egentlig! TING kan nemligen skje når det koker på denne måten og ingen nøster ligger særlig trygt i garnhyllene mine…Sukk…Ikkje bare bare å være lidenskapelig opptatt av strikking og være så avhengig av å ha noe tilfredsstillende på pinnene…Og det til en HVER tid! Nå vil eg ha en ny kjole…i går var det en lekker genser…hva blir det i morgen?? Hva me sokkene som eg etter beste evne prøver å tviholde på?? Galskapen lenge leve sier eg nå bare, men i dag må eg stålsette meg og bare fortsette på sokken eg strikker på, nå mer enn før gitt!

 

Designet av Helene Arnesen

 

Her kan du virkelig meske deg med deilig og tynn ull, ja sånn nesten 400 meter`ish på 100 gr så denne er deilikat altså! Pickles Merino Tweed og Pickles Pure Wool er i følge designeren 2 veldig gode kandidater! Åååå den tweed`en der kunne eg virkelig tenkt meg, ja bare ta en titt på fargene du!! Sukk og Stønn sååå mye fristende ♥

 

ÉGLANTINE DRESS
Bildene over
Fra 80 cm til 137 cm i overvidde

 

* * * *

 

Vettu ka?? I går kwell så kosa eg meg MAX!! Det var sååå gøy at Vegard og Morten vant, ja eg har ikkje ord!! Eg hadde også stemt på Jørgine for hun hadde også fortjent den, meeen eg vil tro at hun snapper nok med seg ei rute eller flere NESTE år!! Blir gøy å se på “FunkyFam” til høsten!! Garantert at den serien kommer til å slå både Bloggerne og andre serier i samme gate rett ned i støvlene og vel så det! Men Vegard og Morten altså, for et år og 2 siden hadde eg vel aldri trodd at eg skulle blir så pass stor fan av de, men vettu?? Selv om en del av det de sier får ørene mine til å flagre så har de MYE bra å komme med, at ting kommer rett fra levra er bare forfriskende syns eg da! Eg liker de bare mer og mer – De er faktisk veldig GODE forbilder for unge mennesker i dag ♥ Verre var det jo at en visst annen Reality person fikk seg ei Rute!! Oh MY sier eg bare, eg trodde jo først det hele var en spøk, men dessverre…Hvem satt i juryen der liksom??

Anyway! I dag skinner sola fra skyfri himmel og det hadde faktisk vært utrolig deilig med en tur ned til sjøen!?!? Nå er det ikkje mer enn 7 grader ute, men det er blikkstille så hvis det ikkje blir vind kan det være ganske så fint 🙂 Ali er på jakt etter 2 svarte steiner og han er ganske sikker på at han kan finne de nede ved eller i sjøen, men om det blir i sjøen riktig ennå tviler eg på – Han får vel enn så lenge nøye seg med det han finner på land hehe
Vil tro det er ganske så ISkaldt i vannet ja!

Sitter også å vurderer OM eg skal sette frø i dag!? Etter kalenderen så burde det jo absolutt gå veldig greit, men samtidig føler eg meg litt usikkert!? Har du satt frø ute ennå? ER liksom litt redd for at eg skal “ødelegge” den flotte muligheten eg har de store fine kassa vår! Drømme jo om at det skal BUGNE opp i der vettu. MInnes den lille, men akk likevel så store grønnsak”hagen” pappa og eg hadde sammen da Ali og eg bodde sammen med han noen år i barndomshjemmet mitt. Pappa spadde opp 2-3 kvadratmeter i plenen og me plantet alt mulig! Husker eg satte noe frø med Squash og vettu?? Den planten ble aldri tom den! Den ga oss de største og beste Squash`ene eg noen sinne har sett! Hvis eg skal plante det nå vil eg nok trenge ei stooor krukke og kun plante 1 frø opp i 🙂
Det hadde vært noe det.

Ellers skal dagen i dag behandles som en søndag og intet annet! I går styrte eg i vei nesten hele dagen som om det var midt i uka, men i dag MÅ eg få strikket noe mer. Hælen er ganske snart ferdig, ja det tar tid når man strikker hællapp med 4 tråder hvor det også skal blandes inn en balansert mengde med bling! Bare si det liksom…Vel vel, eg få bare sette i gang dag om i noe slow motion 🙂

 

 

 

NYT DAGEN DU OGSÅ!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

 

 

 

For daglige oppdateringer av bloggen: klikk HER!
Instagram og Snapchat: Vibbedille

0 kommentarer

Siste innlegg