Jelsa Bunad – Et vakkert arvestykke

Foto: Arian Capin

Endelig kan eg skryte av Amira, og hvor flott mor mi sin bunad ble etter en skikkelig runde hos Tran Systue
i Sandnes. Til slutt så havnet altså bunad og sølv hos meg etter mor mi, men det var først nå i januar at me satt i gang med omsying. Var en del å ta tak i! Mor mi broderte denne tidlig på 80-tallet så Amira har fått helt ny vest og ny håndbrodert skjorte + at den er sydd om til dagens standar hva gjelder stakk og forkle. Det var en ære å gi denne til Amira, hun har siden 4 års alderen ønsket seg en “skikkelig” bunad. Min plan da var at eg skulle brodere en selv, men den broderinåla la eg kjapt på hylla så det har blitt kjøpebunader i alle år…Men nå altså! Eg er ganske så rørt her eg sitter å ser på bildene ♥ Mor hadde også garantert vært veldig fornøyd ♥

Det er en venn av Amira som har tatt bildene
og hun har selvfølgelig godkjent å danse litt på mamma sin blogg ♥

 

 

 

 

Foto: Arian Capin

Foto: Arian Capin

Foto: Arian Capin

Foto: Arian Capin

Dette er altså en Jelsa Bunad

 

 

Foto: Arian Capin

Foto: Arian Capin

Foto: Arian Capin

Flott par ♥

Nå kan eg i allefall senke skuldrene på denne bunadsfronten,
og bunaden kan nok leve både en og 2 generasjoner til minst!

Tusen Takk til Arian som tok de flotte bildene.

 

 

 

STOLT

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

14 kommentarer

Siste innlegg