Jul i Juni er aldri for tidlig! – Strikkeoppskrift

Designet av Sarah Schira

 

Nei nei, å tenke jul er aldri for tidlig selv om eg vet om de som brekker seg når eg sitter å styrer med jul midt på sommeren, men sånn må det være – Når jula er her er det for sent, eller...da er det tiden for klipp, lim og glitter om man vil lage noe til jula man befinner seg i. Andre ting som tar litt tid, tja…da er sommeren en fin tid til å gjøre nettopp det 🙂 Skal du på messe, eller bare lage ting for salg i jula...for ikkje å nevne juelgaver…
Ja da er det virkelig på tide å komme i gang! Dessuten trenger ikkje en gnome være synonymt med jul, hagegnomer f.eks de står jo ute hele året, så det så!

 

 

 

Designet av Sarah Schira

 

Eg liker gnomer, har lite av de selv, men eg har en ganske fiiin samling av oppskrifter – Derfor klikket eg hjem denne også. Hvorfor? HA! På denne kan eg, og skal bruke noe av alt det fargesprakende sokkegarnet eg har! Planen pr nu er jo å strikke den feteste gnomen og han skal få bo her på Hobbyrommet hele året – Så det så!

 

GNOME NEWS IS GOOD NEWS
Bildene over
Høyde; Ca 21 cm
Engelsk/Tysk strikkeoppskrift

 

Trenger du litt hjelp til oversettelse av forkortelesen? Skal ikkje så mye til før du fint kan strikke etter engelske strikkeoppskrifter ser du. Oversettelse finner du HER!

 

 

 

Eg var tidlig opp i dag så en runde på “gasskammeret” har eg allerede hatt! Ting tar tiiid om det virkelig skal bli bra, ja for i denne sjangeren er virkelig hastverk lastverk – Bare så det er sagt!
ALT blir lekkert når det blir shainet skikkelig opp!

 

 

 

 

Gudene skal vite at eg har prøvd meg frem i lakkverden…Det er først nå eg tror eg virkelig har landet på en som er skikkelig bra!! Bare det at den lover å ikkje gulne + at den kan stå ute hele året er nok for meg! Eneste minuset er at den er dyr og det går MYE lakk! 119 kr pr flaske er gjerne ikkje så gale, men være obs på at den kun er på 200ml, dvs halvparten av de som me vanligvis gjerne har brukt som er 400ml. Men som sagt; Eg har prøvd mange og dette er desidert den beste! Vær tålmodig, spray mange tynne lag i steden for alt på en gang – Det lønner seg 🙂

Ok, det er fredag, basert på hva eg ser når eg åpner kjøleskapene kan eg ikkje skjønne at det skal være behov for noe handling i dag?? Eg burde ha vært på Megaflis for å kjøpe noen ruller med nanotape, men så sjekket eg skuffa mi haha Utrolig hva man har på lager, eg hadde hele 3 av de store rullene så da tar eg med meg 2 stk til Bergen på søndag – Det skal holde i massevis 🙂 Har Bergen på Yr og oppdaterer flere ganger i løpet av dagen, for å si det sånn så har været endret seg MANGE ganger den siste uka! Håper på opphold i det minste, litt regn er ikkje noe problem bare ikkje veggen er glissvåt, nanotape skal jo kunne lime uansett.
Kanskje like greit å pakke regntøy..? Da pleier jo i allefall sola skinne! Krysser fingrene!

 

 

 

HA EN FLOTT FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Gnomer/ hagenisser er stilig. Denne må vel bli en innegnom. Tipper en ikke er så begeistret for regn og snø. Har en stor som min minste fikk av mine foreldre her da han var liten. Er vel på tide å sende den etter ham.
      Pakk rikelig med regntøy, sysvest og gummistøvler så skal du se at det blir fint vær i Bergen til søndag

    2. Tusen, tusen takk for pakke m garn, nydelige maskemarkører mm som lå i postkassen min i dag. Kjempekoselig. Gleder meg til å strikke i denne diggbare fargen.

Siste innlegg