Julaften og Strikkeutfordringer satt i System (?)

 

Da var det jammen meg Julaften, pakkene satt fint på plass og begge ungene fór ut dørene for å komme seg på jobb. Jaja da blir det Askepott alene på meg i år da. Det er noe med å jobbe på julaften når du står i butikk, det kan være hektisk, men av begge ungene har eg hørt det kan være ganske så koselig også 🙂 Når Amira gikk ringte hun opp fra postkassa med beskjed om at det var en hentelapp der…!? Hmm garantert at det sikkert bare er en sånn dublikatlapp på en pakke me allerede har hentet. Dette må sjekkes ut nærmere. Kan ikkje se at eg savner noe..? Kjente litt på det at det passet ikkje helt å kjøre ut i dag også, selv om me egentlig burde hatt et brød…
Tok ikkje helt høyde for alle skulle ha extra mange skiver med rullepølse *ler*. Eneste planen eg har nå er å komme meg i dusjen og få på meg pysjen før det blir Askepott og garantert litt Disney 🙂 Ali har allerede fått et par gryter over varmen på komfyren så da er vel dagen offesielt i gang da?

 

 

Etter dusj og pysj er det bare å kaste seg rundt med pinnene:

 

Noen ganger er rett og slett det å strikke ikkje nok, nei, enkelt skal det nå ikkje være – Elsker systemer! Komplisert eller ei, spiller ingen rolle! Akkurat nå har eg heller ikkje en løsning på alt, men eg regner med at når eg kommer “dit” så finner eg garantert en løsning på problemet eg SEEER vil komme…Skjønner eller? Ja jo, eg kunne selvfølgelig gjort det enkelt, men hvorfor det? Så mye kjekkere når man må tenke MoHaaa Eller, ingen problem, baaare en liten utfordring, høres mer spennende ut det! Selv om eg benytter en enkel teknikk som Domino er kan det virkelig brukes som hjernetrim, eg lover! *ler* Åsså vettu hva? Det er SKAMKJEKT!

Så ja, har du masse – eller du trenger ikkje sååå mye, men har du garn du ønsker å trylle om til et deilig pledd så bli med å design ditt helt eget teppe 🙂 Ikkje la deg skremme, det trenger ikkje bli komplisert, lag deg et plankekjøringsprosjekt om du vil og kose deg gjennom resten av vinteren 🙂 Trenger du hjelp kan eg hjelpe og eg skal etter hvert legge ut hvordan eg strikker mitt. Skal bare lage det skikkelig ferdig på papiret først 🙂

 

Nå håper eg du får en koselig og herlig dag etter eget ønske ♥ Håper du får feire med de,
om ikkje alle du ønsker og at dagen blir fredelig og fin ♥

 

 

GOD JUL

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille

12 kommentarer
    1. Ønsker deg og dine en flott fredfull julehelg.
      Ved første øyekast så teppeutskastet ditt ut som et kryssord, og jammen fikk jeg noen ideer. Men de jaget jeg bort med det samme. Har tepper nok så det rekker til flere liv.
      Klem fra Liv

    2. God jul til deg og dine !!
      Kanskje jeg roter frem domino teppet jeg har startet på.
      Ligger under ett hver natt og det er bare deilig å kunne løfte av dyna og være varm under ull. Love IT!!

      Kos dokker!!

      Juleklem fra Hilde

    3. Kjenne meg igjen, eg like og utfordringer som løses mens arbeidet skrider fram 🤗
      Du er min favorittblogger, så koselig å følge deg 😘
      GOD JUL til deg og dine 🎄🎁🎂

    4. En riktig fantastisk fin jul ønskes deg og dine! Det er så godt å se at husproblemene fra i fjor har løst seg, slik at dere i år kan feire jul i fred og ro med alle tradisjoner det fører med seg. Teppet ditt ser spennende ut. Gleder meg til å se hva du har tenkt. Dominostrikk, er enkelt, men samtidig er det kjekt at man må følge litt med og at det skjer noe hele tiden i strikkingen. Her er det Kjærlighetsvotter på pinnene og en liten pust i bakken etter en ekstremt travel desember. Nå er ribba kommet i ovnen og jeg kan slappe litt av mens alle ungene koser seg og venter på at mammas julemiddag skal bli ferdig. Ha en magisk jul og takk for masse juleinspirasjon på bloggen!

    5. Her er den hjemmelagede surkålen på ovnen og like så ribbene av svin og får. Har kokt kålrota. Og fått fyr på ovnen. Så nå har jeg satt meg ned og begynt å lagt opp til vrangborden på seterdalskofta så det blir mitt strikkeprosjekt i jula tror jeg om jeg ikke finner på noe annet å strikke på. Jeg har ei kofte til meg selv som er på planleggingsstadiet ennå har ikke funnet noe mønster jeg liker så det blir vel å plukke litt herfra og derfra tenker jeg.
      Så må jeg ønske både dere og han pus ei riktig god jul.

Siste innlegg