JULAS STILIGSTE GAVE! – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Reklame | Linker for House of Yarn/ Du Store Alpakka

Designet av Strikkelisa

Da ble eg vippa rett av limpinnen – IGJEN!! For å si det sånn så har eg venta på denne halsen ei lita stund nå og eg hadde den også i bakhodet da eg falt for jakken som Ali gir meg til Jul! haha Eg fant den selv og sendte linken til Ali og skrev: “Denne bare må eg få til jul!” Klikk-Klikk *Din bestilling er under behandling* VOLÀ! Så ja, da MÅ eg bare strikke denne sykt stilige halsen da!?! Men, egentlig er det jo ikkje noe hast for jakka får eg jo ikkje før Julafta! Eg får ta å kikke ei stund inne på garnrommet etter noe garn som passer, har et deilig et i hodet, men lurer på om ikkje det er for tjukt? Hmm *Prøvelapp*

 

Designet av Strikkelisa

Til halsen kan du bruke litt forskjellig garn, strikkefastheten er på 17 m/10 cm og da kan det f.eks passe med Nepal fra Drops, Alpakka Tweed dra DSA, Big Sterk fra DSA, ellers er det jo bare å prøve seg frem med noen prøvelapper 🙂

 

SKORSTEINSHALS
Bildene over
Str Barn-Ungdom-Medium Voksen-Stor Voksen
Norsk Strikkeoppskrift

 

 Designet av Strikkelisa

Måtte plukke med meg en annen flott hals, denne er det en god del år siden Strikkelisa designet, men absolutt vel verdt å ta med seg 🙂 Om du skulle ønske en noe mer feminin hals så er jo denne perfekt 🙂 Denne kan du også tove litt lett og du liker det best 🙂 Her kan du f.eks strikke i Finull, PT2 og Kauni –
Mmm det blir en deilig hals det! Du trenger i så fall ca 3-400 meter
og garantert at du har det på lur et lurt sted! Ikkje det?

 

HERLIG HALS
One Size
Gratis og Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

Å du hildrande du for et vær me har hatt det siste døgnet! Det har blåst stikker og strå, bitende kaldt og regn! Helt normalt for oss her i vest, men like dritt hver eneste gang for det er seriøst ufyselig! Koselig nok å sitte inne, men når me ikkje har noen ovner å skru på, ja så blir det kaldt inne også!

Skal være kuling mer eller mindre hele dagen i dag også, ja åsså regn da,
men det skal bli hele 10 gr!

Malerene skal komme i 11-12 tide, men litt usikker på hva de egentlig skal gjøre? Kanskje de skal flekke tapetet ned av veggene? Ble sparklet litt i går da, men det er mye tapet inne hos Dib som skal ned + de 2 veggene her i stua og hvis de skal til med det her i stua, ja da flykter eg inn på soverommet 🙂 Det er en ting at Ali gjerne jobber over hodet på meg, men ikkje fremmede folk hehe Eg aner jo ikkje hvor lang tid dette vil ta med tanke på tørketid mellom hver ting de skal gjøre, mulig eg er for optimistisk når eg håper på Jul i stua NESTE helg?? Føler bare dagene springer avgårde nå…Tro når eg skal begynne med Julebaksten?? Kanskje me må ty til ferdiglaga fra Rema/Kiwi?? Hmm det er jo ikkje det samme selv om det går an i NØDEN, men eg vil jo ha duften i huset!
Det er jo nesten noe av det beste, blir så fin stemning av det 🙂

Om det blir helg i dag eller i morgen kommer litt an på arbeidsfolka og OM me får hentet hjem Helgekosen i dag, får nesten bare ta dagen som det kommer 🙂

Tror bare eg må komme meg på badet og få av meg pysjbuksa før de kommer ramlende inn dørene og så MÅ eg huske å ringe legen for å få litt påfyll av de “hvite” reseptene mine! Glemmer alltid å sjekke de, men nå var det jaggu meg
tomt på apoteket og det må fikses før helga 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT STRIKKEDAG

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg