Julegavestrikk er BEST på sommeren! – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Brit-Hege Røynes

 

Dette er noe som inspirerer meg! Slik bilder! Selv om det i utgangspunktet er enkle votter, med det mener eg at det er votter som de aller fleste fikser greit, så er det noe med når det er mange av samme sort på et bildet – Helt nydelig! Eg gjør ofte det samme selv hvis du ikkje har merket det? Enten eg strikker, perler eller andre ting så lager eg mange av samme sort, ofte i diverse farger. Det inspirerer oftere enn hvis det bare ligger ett par votter på et bord. Elsker når bildene bli tatt på alvor, at man gjør det lille extra for å friste 🙂 Dessuten er årstiden me nå starter på en utmerket tid til å planlegge…ehee…Jepp; J U L E G A V E R! Ikkje tull, men har du 20-30 gaver som som strikkes eller på annen måte lages så er det best å ta kontroll allerede nå. Bare et velmenende råd 🙂

Hvis verken du eller noen du kjenner bruker votter hadde eg strikket 4-5 par likevel,
for de gjør seg veldig godt dandert på ei hylle ute i gangen, bare nevner det 🙂

 

 

TOVA VOTTER FRA NORDENS PARIS
Bildet over
Str fra XS til XL
Norsk Strikkeoppskrift

 

Plukk også med deg;
TOVA BARNEVOTTER FRA NORDENS PARIS
Str str 2 år til 14 år

 

Elsker også når et design passer til alle! Her har du altså oppskrifter som lille Jr på 2 kan bruke
og helt opp til onkel Rolf som har store arbeidsnever 🙂

 

 

 

 

Designet av Brit-Hege Røynes

 

Ikkje sant!? Du ser hva eg mener? Dette er et bildet eg uten problem fint kunne rammet inn og hengt på veggen! Det er så flott! ♥ Ikkje bare har Brit-Hege Røynes designet både votter og sokker/tøfler som alle har brukt for,
men hun tar også skikkelig herlig og flott bilder 🙂

Litt sånn pratisk info, ja det er hvis du ikkje allerede har kastet deg over med strikkepinnene, men både sokker og votter er strikket med Vamsegarn/PT3 fra Rauma (eller lignende garn, bare husk at dette skal toves)
og bare på vegne av garnet vet eg du får flotte og gode/varme bruksting.

 

TOVA BABYLESTER FRA NORDENS PARIS
Str fra 1 mnd til 18 mnd

 

TOVA BARNELESTER FRA NORDENS PARIS
Str fra 2 år til 12 år

 

TOVA LESTER FRA NORDENS PARIS
Voksen størrelse – Dame og Mann

 

Da spør eg: Hvor mange julegaver skal du strikke i år? Regner med du har lista klar i så fall? Tell over å se hvor mange du kan strikke votter eller lester til for her har du ta oppskriftene “lainet” opp på et fat, ikkje bare det….
Men ja, alle oppskriftene er selvfølgelig på norsk 🙂

 

 

 

NATTINATTI

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

10 kommentarer
    1. Vi kaller pus “sekretær-pus”, og det er ikke bare den vi har nå. Virker som de trives midt oppi papirene vi skal holde på med, eller oppå tastaturet 😂 Pga leddgikt har pus nå fått tilrettelegging på spisebordet, med mykt underlag og håndkle over, stol til å hoppe opp og ned, for solen kommer inn og varmer gikten. Heldigvis er denne pusen mer takknemlig å gi medisin, de andre har vært vanskeligere. Veldig søt Milo deres der han ligger, ønsker bare litt mer oppmerksomhet fra mammaen sin 😍

      1. Dette er HobbyPus hehe Passer litt dårlig når halen sveiper opp i malingen og videre rundt på alt på bordet hehe Men absolutt en herlig kosepus 🙂

    2. Jeg har tova votter, varmeste som finnes på en vinterdag. Sjøvotter kaller vi det 🙂

      1. Takk skal du ha 🙂 Ja eg gleder til det å sette i gang med det Hobbyrommet, eg vet det blir en vanvittig flytteprosess, mulig derfor eg drøyer det litt hehe Husket bare kaoset da me innredet Garnrommet for et par år siden haha Men det er gøy da 🙂

    3. Du klarte det igjen, så lekre votter og sokker🧶 må nok inn å kjøpe de.
      Tusen takk for en fin blogg som jeg koser meg veldig med. Ha en fin dag😊

Siste innlegg