Julegenser til liten og stor – Strikkeoppskrift

Designet av Elenor Mortensen

 

Dette er jo en av de fineste Julegenseren eg har sett, ja så pass fin at eg fint kunne tenkt meg en Dala Genser selv 🙂 Barnegenseren over er strikket i Pernilla garn fra Filcolana (175m/50 gr) og på den vokse varianten eg linker til under får eg opp Arwetta som et garnalternativ, egentlig helt perfekt til julegenser! Tynt garn (400m/100 gr) og du kan bruke genseren inne, ja t.o.m i ei lun julestue hoho Blir jo fort varmt i julen med ovner på, fyr i peise og ikke minst tente lys 🙂 Det er forresten enda nok tid til å komme i mål med årets julegenser, ikke la den forstyrre av at julebrusen er på plass! Me har GOD tid, tenker eg…

 

DALA KIDS SWEATER
Bildet over
Str 1 – 10 år

Denne genseren finner du også til voksen, HER INNE 🙂

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

YES! Endelig! Eg har sovet hele 8,5 t i natta!! La meg før kl 23 i går, var jo stuptrøtt siden eg kun hadde sover 4,5 t natt til i går! Eg våknet litt i 4 tiden i natt da noen kom å la seg, men eg tvang meg under dyna og sovnet igjen...Hadde alarmen på 7, skrudde den av, men heldigvis våknet eg halv 8 og husket at eg skulle på tur! Akkurat nå blåser det en del, det skal det gjøre hele dagen, regnet stoppet akkurat og eg kan ane litt blå himmel! Det skal være et glimt av sola i løpet av tiden me skal på tur, men det blir nok mest regn! Dvs at i dag blir det ryggsekk slik at regnbukse og diverse får bli med. Uansett skal gamasjer og store fjellstøvler på,
det er nok litt dybde i myra, tenker eg

 

SPLEIS til familien min i Beirut….
eller Vipps 93 89 92 25

 

 

 

 

LA DIN DAG BLI EN BRA DAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

    1. Tja. Julegenser var vel ikke det første jeg tenkte på her, men etter å ha tenkt litt kan man jo lage dalahesten rød, med litt gult og grønt slik da er i Sverige. Ja da ble det brått en julegenser. Godt jeg ikke har noen småttiser å strikke julegenser til.
      Ja man merket at høsten var her i dag da jeg dro ut. Stevnemøte med tannlegen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg