JULEKOS Nr 4 – Siste innspurt nå!

Reklame | Rito Hobby

 

Ikkje sant? Desember fløy av sted og i dag er det den 4. og siste Julekosen ♥ Takk og pris for at det er 1 uke igjen til Julaften, blir liksom en lang julemåned når dagene faller slik 🙂 Neste år blir det stikk i mot alt eg liker…4.søndagen faller selvfølgelig på julaften…føler meg snytt da eg – Skulle ikkje vært lov… *forsøker på å surmule*

Uansett, eg har 2 flotte gaver å gi bort, begge er gitt av RITO HOBBY – stedet du bør besøke uansett hvilken hobby du brenner for, der finne du alt, ja og da mener eg ALT!

 

Gave nr 1 er denne fantastiske Perleboka til Anja Takacs + 10 poser med Hama Midi Perler i farger du trenger når du vil perle julefigurer 🙂 Om du ikkje er blitt hektet på perler selv har du kanskje barn/barnebarn som du kan perle med? Er ingen aldersgrense oppad om man vil perle, bare nevner det.

 

 

 

 

Gave nr 2 er ei perfekt strikkeveske, eller håndarbeidsveskeWEEKEND VESKE. Til hva enn du måtte ønske
å pakke i uansett hobby (nesten) – Flott som helgeturveske når du f.eks skal på strikkefestival eller ei avslappende helg med gjengen 🙂 Her kan du putte opp i alt du måte trenge,
tannkrem/tannkost kan du smyke ned i sidelommene!

 

 

 

Flapsen åpner du og legge inn det du trenger
av f.eks strikkepinner, heklenåler etc

 

 

 

Opp i veska kan du smyge med deg både laptop og nettbrett, strikkeboka du trenger, eller ei mappe med strikkeoppskrifter + masse garn og det aktive strikketøyet – Ikkje sant, alt du måtte trenger er det plass til her 🙂 Veska  er i veldig godt kvalitet og tåler en støyt.

For å ha muligheten til å kapre deg noe av dette må du skrive en kommentar under dette innlegget, som vanlig: Kommentarer på facebook blir ikkje tatt med. Det er lurer på i dag er:

 

ER DU FERDIG TIL JUL?

I mitt hodet er me vel kanskje ikkje ferdig før man sette seg ned ved middagsbordet julaften? Eg følte eg var smart i år: Fikk unnagjort de gavene eg skulle kjøpe i BlackWeek og det kjenner var herlig. Ikkje bare føler eg at eg fikk mer for pengene, men eg slipper også å vente i spenning på om gavene rekker hjem før jul 🙂 Når det gjelder bakingen sa eg meg ferdig i går, like godt så står eg å smelter sjokolade i dag…
Blir bare dilling nå siste uka tenker eg, men JA, i bunn og grunn så er eg ferdig 🙂

 

Eg trekker 2 stk som får hver sin gave
ONSDAG 21.DESEMBER

Nå skal eg på kjøkkenet å lage Risboller, som sagt.…eg blir nok ikkje ferdig hvis eg fortsetter sånn,
men det er jo sååå kjekt!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

69 kommentarer
    1. Ferdig og ferdig…. 😅
      Jeg er ferdig med julegavene og jeg tror jeg er ferdig med bakingen – men hvem vet – plutselig så er jeg i gang med noe🙄
      Så må jeg vel ta en kjapp husvask.

    2. Ferdig og ferdig 🙈. Syr barneklær for harde livet, det går nok noen dager til før jeg er ferdig med det. Heldigvis er strikkeklærne ferdige for lengst. God jul!

    3. Eg er ferdig Risboller å Delfiakake laga eg i formiddag tenk ferdig før deg 😀🥰

    4. Nei, er nok ikke ferdig til jul ennå 🙄 Har vaska, baka og tatt julepynten ned fra loftet 👍 Skulle få til så mye med to ekstra fridager + helg, men tida har gått til verkstedtime og snømåking🫣 Her i Trøndelag har det da endelig lava ned med julesnø!! Takk skjebne for hjelpsomme venner med traktor, min svigerinne og min trofaste snøfreser 🙏🥰 Og no i kveld skal jeg gi f… i juleforberedelser, ta meg en kjapp dusj og reise på førjulskonsert med koret oppi kirka ♥️ Det tror æ blir en flott opplevelse og påfyll av julestemning 💫🫶
      Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    5. Absolutt ikke ferdig til jul, men JEG er helt ferdig 😷 Nærmer meg en uke med forkjølelse/influensa 🤪 Skulle ønske jeg hadde masse energi så jeg kunne gjøre alt jeg har lyst til. Både strikke, perle og brette stjerner 🌟

    6. Jeg anser meg som ferdig, men vet jeg burde gjort så mye mer…kanskje 🙈 Det blir nok uansett gjort noe hver dag fram mot julaften. Akkurat slik det skal være for gjengen min og meg.
      God jul til deg og dine, det har vært en fryd å følge deg og alle juleforberedelsene dine ❤️

    7. Jula kommer og jula går, heldigvis utan å bry seg om om eg er ferdig eller ei! 🙂

    8. Jeg er ikke ferdig til jul, har vært to turer på sykehuset den siste måneden, den siste gangen med blodpropp i en lunge etter corona. Men vi får da tuslet til jul på et vis uansett, desember har blitt en veldig varierende måned for meg etter at min mor døde brått 21. desember 2011. Hun var familiens julemotor, så vi merker tomrommet ekstra godt i tiden nå før jul, og enda hender det jeg plukker opp telefonen og trykker inn nummeret hennes før jeg husker at jeg kommer ikke til å få svar… Men i kveld kommer julegardinene opp på stua, i morgen blir det baking og plutselig kommer jula hit også 🙂

    9. Jeg er ferdig med alt til jul ☺️ Det eneste som gjenstår er å handle inn masse god mat til juledagene for så å la julefreden få senke seg over oss 🧑🏻‍🎄
      God jul 🎄

    10. Er godt i rute. Trenger en gave og noe til strømpa til niesa mi. Kakebaking tar sin mor seg av, og det er hos dem vi feirer jul og. Hadde førjulsbesøk i dag for å bytte julegaver. Så det er bare å slappe av for det meste 🙂

    11. Er ikkje klar enda, men når julegavene er sorterte, huset vaska og pynten er på plass er eg ganske klar 😊 Må berre handla matvarene og slikt dei neste dagane… jul vert det dette året også. God jul 🎄

    12. Regner med å gjøre meg ferdig med gavene imorgen. Pynter fortsatt litt hver dag fram mot julaften. Har et barnebarn som elsker å perle, og jeg strikker, så begge gavene kommer til å passe perfekt. Om jeg vinner da🎅

    13. Absolutt ikkje ferdig, men har sendt og levert julegaver, hadde mange klar tidlig.. og nokre strikke litt i siste liten!
      Har skrive/sendt julekort. Julegardiner er oppe, og så er det berre å dra fram pynt. Bruker å ha “jul” lenge… så ikkje problem at eg er “seint” ute. God jul!

    14. Ferdig blir man vel ikke, men det nærmer seg 🙂 Blir litt mer baking til uka så tenker jeg det er bra. Juletre og pynting er ferdig.

    15. Nei, jeg er ikke ferdig 😳. Har 2 gaver, pluss 3 gavekort igjen. Og skulle stekt noen flere krum og kokos kaker. Får starte igjen i morgen. Og steke 4 oksesteker til 1. juledag 😅. God advent 💜

    16. Ferdig med fødselsdager NÅ, så da kan man jo starte nedtelling til jul. Gavene er i hus, dog ikke alle innpakket, men under kontroll. Kakene har jeg kontroll på. Noen kjøpt og noen bakt. Rengjøring blir når gubben finner ut at han skal, og juletreet kommer på plass lille julaften. Ribba kommer på onsdag og det samme med potetene. Resten av hva vi trenger frem til nyttår er i hus.
      Null stress, nå skal jeg fortsette å kose meg med strikketøy.
      Ønsker deg en fortsatt fin 4. søndag i advent.
      Lekker prosjektveske, og en herlig samling perler.
      Klem fra Liv

    17. Hei

      Ferdig og ferdig … det blir vel litt i forhold til hva en gjør ut av det. Her er det noen pakker til som skal i hus, og mulig litt mer baking. Har også litt pynt som må finne plassen sin 🎄 ha en fin uke.

    18. Ferdig nei? Har knapt begynt 😂 Men straks ferdig med å kjøpe inn julegavene! Og noen får også strikka gave 😍 Huset derimot treng både litt vasking og pynting 😁

    19. Hei😊 Ja jeg sier meg ferdig. mangler å kjøpe en liten mugge til rød saus. Jeg er så heldig og skal feire med barn og barnebarn 3 dager til ende❤️ Og da regner jeg med at jeg er helt ferdig😂😂 Riktig god jul til deg og dine 🤶🎅🥰

    20. Jeg venter på at de suste gavene skal komme med posten. Har også igjen å bake havreflarn. Ellers er huset ferdig pyntet, så det blir bare kos denne siste uken før jul 😊🎄

    21. ferdig med det viktigste så nå er det bare litt dill at😊🎅🤶🎄

    22. Ikke ferdig ennå, men heldigvis noen dager å gjøre litt på ennå.
      Det viktigste jeg skal gjøre neste uke er å pakke inn gaver og å være med på utkjøring av matkasser med gaver til noen som trenger det. En glede å være med på.🥰
      Mitt ønske for jula er å være litt rausere og ikke bry meg så mye om uvesentlige ting.
      Heier på deg Vibbedille og din raushet 😍
      God Jul 🤶🎅

    23. ferdig og ferdig blir en jo liksom ikke men er ferdig med dei viktigste tingene

    24. langt fra ferdig.. virkelig på etterskudd me alt i år😱
      men tenker at å gjøre det trivelig å koselig for andre samt å være der med familien blir vell det viktigste av alt🥰
      i morgen må det vell pakkes litt gaver samt få oversikt om noen mangler. prøvde foresten å lage frukt flesk etter din oppskrift her om dagen, som jeg vil dele med venner å familie – besteforeldrene mine har alt smakt å var kjempe fornøyd, så da blir det vell jul å litt snacks i år også likevell🙈 jeg som var så redd for å ikke klare å få til en eneste godbit i år, da jeg har vært slått ut me influensa siden første helga i desember, rakk akkurat å bli frisk før jul🥳
      ønsker deg å dine en fantastisk jul🤍

    25. Ferdig? Eg brakk håndleddet i slutten av november, så her blir det som det blir😉. Jul blir det uansett. Er imponert over alt du får til. Ønsker deg og dine ei riktig God jul og gler meg til å sjå alt du finn på neste år😊👍

    26. Ja ska bara handla maten i morgon, och blommor på Tisdag, sedan är jag färdig , då kan julen komma.
      Myrica

    27. Ikkje heilt ferdig nei. Ikkje har eg vaska golv, ikkje har eg børi ved eller baka. Men treet er rigga opp, og julemat er innkjøpt. Veit av tidlegare erfaringar at den fine gode jula kjem til oss alle uansett.

    28. Jeg er helt ferdig til jul 🤶 Skal feire med familien hos min bror i år 🎅
      Ha en fortsatt fin kveld 🥰

    29. Sier meg ferdig med alt julestyret nå, det som ikke er gjort blir ikke gjort. Nå er det bare kos fremover, kanskje lika greit da Corona kom på julebesøk. Så nå er det kosefaktor med julefilm og strikketøy. Kan ikke klage🤩

    30. Absolutt ikke ferdig til jul, noen gaver i boks da. Men null pynt, desverre. Rekonvalesens tar på. Men vi rekker det til jul. Baking i neste uke også.
      Den veska så helt perfekt ut.
      Nyt kvelden

    31. Jeg er ferdig her hjemme. Reiser på hytta den 22 og da skal det pyntes der. Bortsett fra det mangler det bare å handle frukt og grønt. Det må vente noen dager.. 👍🥰

    32. Ferdig….. neida, men er nesten i boks med julegaver og er fedrdig med å lage julepålegget, og det er nesten viktigst, ikke noe julestemning uten lammerull, og så er det jo en uke igjen, så da rekker jeg sikkert å få pakka in gavene og vaske det som er viktigst. Jul blir det uansett, orker ikke stresse meg i hjel, må jo tross alt være opplagt til en laaaang juleferie, med stort sett bare strikke og lydbokplaner😊 Egentid er viktig🙂

    33. Mangler litt enda. Men huset er pynta og mat og kos er kjøpt. Så da gjenstår bare vaskingen. Og det er for tidlig hvis jeg ikke skal vaske på ny før julaften. Så godt i rute synes jeg 🙂 god jul!

    34. Har ikke vært så ute av kurs på mange år😂 Men det blir jul i år også skal du se😉 Det trenger ikke være perfekt. Men jeg har ennå to julegaver jeg ikke har klart å sendt, å DET er litt ille.. Det blir hovedpri i morgen🙂

    35. mangler litt risboller, eit juletre og ein helga vask – så er vi i mål håper eg

      Kos deg – smil fra ho monika

    36. Jeg skulle bake det siste nå i helgen, og strikke ferdig de siste julegavene. Men ble selvfølgelig liggende rett ut med influensa🙄 så nå har jeg bare ligget hele helgen med feber og feberkramper og ikke gjort noenting🫣
      Heldigvis er minstejenta hjemme, og hun styrer og vasker så det blir rent og pent. Så får resten av bakinga bare være, har i hvert fall gule bomber og hardangerlefser på frysen som er ferdig🤭 så da blir det litt til kaffen likevel. Bare litt kjedelig med de siste strikkede julegavene som ikke blir ferdig🙄 Men får lage et gavekort på det, så de får strikken når de leverer gavekortet inn etter jul🎄
      Så fram til jul skal jeg bare slappe av og komme meg til hektene siden vi skal ha gjester. Viktig å spare på kreftene så vi får en god jul alle sammen🎄
      Ønsker deg og dine en nydelig jul🎄🎄🎄

    37. Så ferdig som jeg kan være 6 dager før julaften. Nå gjenstår bare det som må gjøres de siste dagene, vasking, pynting, koking av rull og stryke juledukene. Når Grevinnen og hovmesteren starter lille julaften er alt alt klart og jula kan starte 🥰🎄

    38. Nei. Ferdig er jeg ikke. Men føler at jeg har kontroll.
      Skal lager ett par runder med karameller, steke krumkaker og bake julebrød.
      Og så må jeg re opp noen senger til julegjester.
      Men jeg kommer i mål.

    39. Eg er heilt ferdig til jul! 🔷 No er det julekonsert, middag med gode vener, gløgg hjå naboen og lunsj med venner! Berre koselige ting den siste veka!

    40. Eg har igjen å skifte på sengene, og vaske bad og alle gulv. Når det er gjort så tenke eg at eg er ferdig til jul ja

    41. ferdig, langt i fra. men i rute. litt vask, litt baking og litt strikk gjenstår. 4 dager til en lengre juleferie. god jul

    42. Stort sett ferdig, skifting på senger imrg og på med julesengetøyet! Handlet også de aller fleste gavene under Black Week og det var så deilig å være ferdig med julegavene så tidlig. Det beste er jo at julen kommer uansett , ferdig eller ikke…..!

    43. Det er litt for tidlig å være helt ferdig til jul,men det nærmer seg. Pakker er ferdig handlet og treet pyntet.

    44. Ferdig? Nei og det ser det i alle fall ikke ut til at jeg blir i år! Tok fram mikseren for å trøkke ut 5 kilo! kransekakemasse til stenger. So far so good til kverna var ferdig montert og kaketuten skulle på DEN var borte og hjelpen befinner seg 12 mil unna! Men det blir vel jul med små runde kranskekakeboller med valnøtt på også.

    45. Huff, nei, jeg er SÅ i bakleksa med alt jeg skal/bør gjøre. Tro jeg er mer påvirket enn jeg var klar over, av hvor tung min mann syntes førjulstida var. Han gikk nærmest inn i en depresjon de siste ukene før jul, og dette vedvarte til han døde i sept i fjor, bare 65 år gml.
      Så hvordan jula blir, vet jeg ikke…
      Håper å vinne perlene, OM jeg vinner.

    46. Ferdig? Ja, sånn omtrent. Men så har jeg ikke styrt så mye, heller. Har en ME, så må en legge lista lavt,så en ikke blir liggende når jula kommer😏
      Pyntet 1. søndag i advent, og ingen bryr seg om 7 kakeslag. Kransekake og Bruke pinner, og godt brød, da er mannen mer enn fornøyd.
      Ikke er gavelista så lang heller, men hjemmestrikkede sokker og kransekake er det flere som får🙂

    47. Ferdig? Blir vel aldri ferdig med alt en tenker, men det er så greit, jula kommer når den kommer!
      God jul til deg og dine!

    48. Ferdig med julegaver, men har noen kaker igjen og lage.

    49. I år er eg mer ferdig enn noen gang. Noe som selvfølgelig får meg til å undre på hva eg har glemt 🙂
      Jul blir det uansett.

      1. Ja det der er skummelt, har litt dne i år eg også, men tror det er fordi at eg kjøpe julegavenei BlackWeek heheMin egen feil liksom, men kalkuna er ikkje i hus ennå så…ferdig er eg ikkje 😀

    50. Litt av et spørsmål, det der! Og mange interessante svar… I min verden er det fortsatt lenge til jul, og mye må nødvendigvis gjøres like før, slik som å lage maten. Så, det går nok bra i år også. Ellers så blir det jul uansett, og andre ting er viktigere enn både gaver, mat og pynting.

    51. Ferdig ?? Hva skal jeg da gjøre ? Nei, det meste, bortsett fra handling er gjort så jeg koser meg med håndarbeid og nyter 🥰

    52. Er på veg til å feire jul med barn og barnebarn. Den største julegåva har vi fått, eit nytt lite barnebarn ❤️ , som skulle kome på sjølvaste julafta .
      Strikkar på den siste julegåva, medan mannen kjører😅. Har bilen full av julemat og gaver. God jul til deg og alle her inne🧑🏻‍🎄🎅🏽🎄

    53. Jeg kan ikke si at jeg er ferdig ennå, nei 🙂 Jeg har noen kakesorter igjen å bake, noen gaver igjen å kjøpe og huset må få seg en omgang med vaskefilla før det blir jul. Jeg sier alltid at neste år skal jeg begynne tidligere, men det er alltid travelt før jul. Men neste år skal jeg klare det.. kanskje 🙂

    54. I år gjør jeg nesten ingenting til jul siden jeg egentlig er opptatt med helt andre ting, men likevel er jeg ikke helt ferdig. Men kommer nok i mål i år også. Satser på å være bedre organisert neste år

    55. Ferdig til jul???
      Nei det er jeg ikke, men ferdig med det jeg har gjort som jeg pleier å si;-)
      Det er mange tanker nå i desember, greie, vonde og såre. Men snart er det et nytt år med blanke ark og fargestifter til.

    56. Ferdig til jul er jeg ikke. Vaske over gulvene, bad og do, og pynte kake blir utsatt til lille julaften her hos oss.
      God Jul til deg og dine!
      Drude

    57. Ferdig med julegaver men har ennå ikkje vaska eller bakt🙈 heller ikkje pynta heldigvis et par hektiske dager igjen før roen endelig kan senka seg🥰

Siste innlegg