Kanskje denne vinteren…?

Designet av Nancy Bush/ Foto: Knitaly

 

Enkelte ganger er det bare noe som fester seg mer andre og man glemmer det aldri, dette er et sånt tilbakevendene sjal som eg aldri helt får ut av hodet! Aner ikkje hvor mange ganger eg har sagt at eg skal strikke det, men så er det sånn at eg har ikkje oppskriften! Hver gang eg kommer på dette sjalet så søker eg opp hvor eg kan få tak i det og når eg finner det så tenker eg; “Jepp, det der fikser eg i morgen” – “I morgen” kommer og går uten at eg har fikset en eneste ting…I natt kom eg nok en gang til å tenke på dette sjalet…Dette er absolutt det første *skikkelig* sjalet eg kom over da eg for alvor tok opp strikkegalskapen igjen i 2006. Eg fikk t.o.m se det i fysisk form og eg falt skikkelig hardt for det! Sjalet eg så og fikk ta og kjenne på var strikket i Angora Tweed, tror det garnet var Drops sitt? Ja, vel eg er ganske sikker på det, men dessverre finnes ikkje lengre og DET er virkelig synd! Fy søren FOR et deilig garn! Det er en god del tykkere enn hva dette sjalet opprinnelig er strikket med i følge oppskriften – Noe som resulterte i at sjalet ble stooort og bare så utrolig deilig!
Et fantastisk sjal som eg vil og må ha!

Ser jo helt klart og tydelig for meg at i “riktig” garn og stort nok hadde dette vært helt superperfekt å surret seg inn i på en kald vinterdag når det knaker i veggene og fjonene fyker oppover, og det er -7, mens følt temperatur er minst -15! Jepp, absolutt et perfekt sjal for sure og iskalde vinterdager ♥ Åsså er det jo bare sååå lekkert ♥ *Sukk*

 

Designet av Nancy Bush/ Foto: lolamama

 

Nei, det er ikkje “Stjernemasker”, du ser mønsteret litt tydeligere på det øverste bilde. Ååå det ser så utrolig herlig ut å strikke, det skjer liksom noe hele veien. Jepp, eg er definitiv nødt for å gjøre alvor av det! HVIS du f.eks har denne boka i hylla de og ikkje trenger den lengre, ja så gi meg et Pip! Kanskje du vil selge den? Eller, hva med en byttehandel av et eller annet? Eg bare slenger ut spørsmålet så kan hvem som helst ta hys 🙂 Kanskje eg har noe du trenger eller har lyst på? Tja, hvem vet 🙂 OM så skulle være kan du sende meg en MAIL

 

 

ENE`s SCARF
Bildene over

 

Oppskriften finnes i boka “Scarf Style” som det fortsatt er mulig å få tak i på Amazon, det ligger et eksemplar for salg HER INNE! Hvis du har Kindle (Brukes det fortsatt??) kan du også laste den ned der, eg skal ta å sjekke om den ligger på Interweave App`en eller no hvis behovet plutselig melder seg veldig akutt en dag. Men, det er jo noe med å ha selve boka også da…Har faktisk flere av disse bøkene til Interweaves, men selvfølgelig ikkje denne…

 

 

* * * *

 

 

JuHuuu da har me fått lokalisert treningsbagen til Dib! Eg fikk endelig tak i et menneske på Sola Flyplass i går som kunne svare meg 🙂 Da sto den fortsatt på Gardermoen grunnen manglende navn på bagen. Den var registret under “Svart bag med rød sovepose”. Ok, dvs de har vært opp i bagen og sett at det var en rød sovepose, alt som ligger i bagen, ja hver enkel ting inkl soveposen er merket skikkelig med navn. Rar at de ikkje så navnet og så at det var samme navn som på etterlysningen? Fikk nemligen “Kjeft” for at det ikkje sto navn PÅ bagen hihi Hmm anyway, fikk beskjed om at den kommer til Sola i dag. Eg la meg sent i går og sov som en stein kl 8 da noen ringte fra flyplassen, garantert for å fortelle at bagen nå var på plass 🙂 Så ja, om ei stund når eg har fått i meg en anseenlig mengde kaffi blir det tut og kjør. Planen er å kjøre innom flyplassen og så svippe Dib ut på jobb.

Kom akkurat på at me burde tatt en tur til Biltema også samtidig! Me kjøpte jo nye spotter til stua for litt siden. I dette “armaturet” var det helt nye Ledspotter, helt supert, MEN Ledspottene som allerede var i er ikkje dimbare så me får ikkje utnyttet spottene 100%. Me har søkt opp og i menté etter dimbare Ledspotter som passer vårt “armarur” og de poppet kun opp hos Biltema. Så ja, da blir det ut der og så bare krysser eg fingrene for riktig info på nett! Me trodde nemligen at me hadde funnet de på Ikea, men da Amira kom ut dit for å kjøpe var de slettes ikkje dimbare…Sukk! Det siste eg ønsker er å måtte kjøpe nytt system for så å begynne med monteringen…Vet ikkje en gang om det går an å “avinstallere” dimmingen slik at me kan bruke vanlige spotter uten å “miste” 50% lysstyrke? Går helt i surr i mitt hodet så det enkleste er å bare gi meg 6 dimbare Ledspotter PLEASE! *ler*

Tja, då sparker eg bare i gang dagen, er tross alt mandag så eg får kjøre på med
kaffikopp nr 2 og riste kroppen fint i foldene sine 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg