KAOS I STRIKKEKURVEN – NYTT PROSJEKT PÅ PINNEN

Reklame | Link fra House Of Yarn/ Knit At Home

Lørdag kwell da eg oppsummerte strikkeaktiviteten min bestemt eg vel bare med en gang at behovet for noe nytt på pinnene var høyst nødvendig! Det var også nødvendig for at eg i det hele tatt skulle klare å stå noe tidligere opp 🙂 SÅ ja, før eg la meg på lørdag var planene klare: Søndag skulle skje i strikkinga sitt tegn og BARE det! Veeel, litt strikking ble det, men det tar sånn TID å komme skikkelig i gang! Det er nå i allefall ståa når eg er i den gryende strikkestarten, mangen avgjørelser(?) og mye som må stemme for at eg skal få fart på pinnene…trooor kanskje det er fordi eg elsker å dille? Med ALT!!

Etter langt om lenge var eg på dette stadiet da…det var når eg la meg i går kwell!! En HEL søndag og dette var det eg hadde å vise til etter en HEEEL dag viet til strikking…MULIG!?? Vel, fult mulig! Da eg sto opp i går hadde eg ingen anelse om hva eg skulle strikke annet enn at eg hadde MANGEN planer!!

Da eg la meg lørdag kwell var eg fullstendig gira på Temperatur Teppe! Oh YESS! Siden januar allerede var godt i gang søkte eg frem gradene som allerede var registrert og eg skulle kun finne frem noe garn når eg sto opp i går. Eg var en EVIGHET inne på Garnrommet, men mens eg satt der på gulvet innså eg jo at ved å starte på dette teppet ville eg KUN ha 5 riller eg kunne strikke før eg måtte vente til neste dag – Da lo eg HØYT for meg selv!! Nei nei eg måtte ha noe annet å strikke for eg ville jo strikke MYE siden det tross alt var søndag! Jaja så ble Temperatur Teppet skrinlagt enn så lenge, MEN eg skal fortsette å notere ned gradene hver dag slik at når eg starter så er det så mye mer å strikke, skjønner?

Ingen fare med meg for eg har jo MANGE potensielle strikketøy, FULL av optimisme hentet eg frem denne posen som har ligget i den aktive kurven i stua ganske så lenge 🙂 Måtte inn igjen på Garnrommet for å finne pinner, det kan også ta tid!! Tar alltid med meg samme pinne som i oppskriften + en mindre og større (Prøvelapp vettu!) Jaja, da var eg klar, hentet frem oppskriften for å skumme gjennom og se hva som ligger foran meg liksom. Starter på en prøvelapp og kjenner med en gang “Dette orker eg ikkje i dag”. Eg trodde jo dette var Holst Supersoft, men det var Holst Coast! Det er ganske mye tynnere…Jaja, bestemte meg nå likevel for å bare få gang og starte i det minste. Begynte å lese oppskriften (som du kan sjekke ut HER) men hele familien bestemte seg i grunnen for at stua var et koselig sted å være hehe Trenger ikkje legge skjul på at å lese ei oppskrift trenger litt fred og ro til man er i gang. Eg trenger nå i allefall det, mens eg leser skriver eg også notatere og lager litt system hvis eg skal gjenta noe i oppskriften slik at alt er klart for avhuking, skjønner? hehe Er ganske perfeksjonist når det kommer til strikkenotater!! Disse skrives også veldig ofte på engelsk om oppskriften er engelsk, Å ja, det er nok KUN eg som skjønner systemet i disse notatene hehe På et tidspunkt måtte eg altså bare gi opp!!

Da bare skar eg tvers over og lastet ned den nyeste oppskrifta til Isabell Kraemer: CHAUNCEY!

Eg viste allerede for et par dager siden når eg første gang så oppskriften at eg hadde garn som passet: SUPERFINE BABY MERINO fra Knit At Home! Denne genseren hadde en noe enklere start, eller det var lettere å skjønne midt i alt kaoset i allefall så eg kom nå i gang da! Rimelig kjapt får eg jo et nytt type luksusproblem…Eg trengte jo en kontrastfarge!! Eg har en Okergul i samme garn, men eg “følte” i den farge nå når me nærmer oss våren…så ja, da var det bare å komme seg inn på Garnrommet nok en gang…DET TOK TID!! Det aller meste ble tatt opp til vurdering og etter nærmere en times tid endte eg opp med dette:

3 UNI Opal nøster ble med meg inn i stua og eg har ennå ikkje bestemt med for hvilken farge mønsteret skal være…Den første eg falt for var den lillarosa, men så feiget eg ut å bestemte meg for natur før eg noe senere på kwellen fikk det for meg at det hadde garantert blitt supert med svart…Så ja, da sitter eg her da og venter på å komme meg videre på en gryende start på en skjønn genser…

Troooor muligens det kan bli en lang mandag! *ler meg ihjel*

Midt opp i alt dette kaoset har eg nå i allefall fått svar på hvorfor eg har vært så innmari skamtrøtt i det siste og hvorfor eg ikkje reagerer på alarmen og sover bort hele formiddagene….Trodde jo selv etter ca 7-8 mnd at eg var godt i gang og kanskje ferdig(?) med hele den elendige overgangen, men neida! I går morges var det på an igjen med mensen som aldri før! Om ikkje DET var nok så blir det full skjærings også denne gangen når eg skal ta prøver til Nyreavdelingen!! Sist eg skulle levere inn urinprøver (ca 7-8 mnd siden) hadde eg også overraskende fått mensen, altså gikk den prøven fløyten…Nå på onsdag skal det leveres ny prøve, men hva skjer også denne gangen!?!? ER DET MULIG liksom!?? Du snakker meg om at høna er helt spinnvill!! Regner også med at dette er forklaringen på mitt ukonsentrerte hode og gode sovehjertet. I dag klarte eg nå å komme meg opp kvart over 9 så noe bedret seg etter denne utblåsningen! hehe

Anyway, det REGNER, er grått og surt….+Eg MÅ på butikken! Beholdningen i skapet under vasken på badet er heller “tynn” så her må det hamstres! Vel, det gjenstår nå å se om eg er heldig og slipper unna migrenen denne gangen? Har jo siden ungdommen hatt hormonmigrene, altså 1 gang i mnd, men det er jo ikkje godt å si i disse overgangstider…OMG! haha

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN MANDAG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg