Katta elsker alpakka, og eg elsker katta!

Reklame | House Of Yarn ( 1 link)

 

Tja….ka skal eg si!? Midt opp i klevasken gikk eg fullstendig bananas inne på Garnrommet! Ribbet med meg det eg kunne finne av tjukt alpakkagarn i “riktige” farger! Ved riktig farge mener eg jo farger som skal stå i stil med den nye senga til Stepfano D`Milo ♥ For er det EN ting Milo virkelig elsker så er det Alpakka Tepper!! Sommer som vinter, ligger han i senga så gnuuuger han nesa nedi. Nå er det en stund siden det forrige alpakkateppet hans vandret heden så det var jammen dags for et nytt! Nå er det jo også extra kjekt for meg siden
eg spanderte ei ny seng på han i går 🙂

Den er bare så lekker syns eg! Garantert lite praktisk i forhold til Milo som er kølsvart, jaja eg får investere i ei ekse med kleruller *ler* Uansett vil jo teppe forhindre for mye pels i selve senga.

Enn så lenge står Milo bare å ser dumt på meg når eg klapper på den nye senga og sier; “Kom”. Mulig han er snurt fordi den gamle senga gikk i bosset i går? Jaja, det får så være for den senga STINKET! Ååå eg blir bare mer og mer lykkelig over at eg er RØYKFRI!! Dessuten var det jo Puzi (mor til Milo) som fikk den senga da hun var liten. Vil tro at han etter hvert sjekker ut den nye Continental Senga si 🙂

 

 

 

 

Garnet eg plukket med meg er alt fra Babyalpakka kjøpt i ei skur på fjellet i Peru til ymse tjukk alpakka både fra Drops (Andes) og Viking Garn. Babyalpakkaen må eg nok ta 3 tråder i slengen av, men dette blir digg altså
og ikkje minst passer jo både senga OG det kommende teppe veldig fint inn i stua.

 

 

 

Eg hadde en helt ubrukt fantastisk deilig strikkepinne i samlingen min: KARBONZ ♥ SÅ ja, dette blir det eg på godt norsk kaller for en KnuseKoseMose – Prosjekt og det til en som eg vet kommer til å elske det!
Bilder kommer, ja altså, av Milo og Teppe 🙂

Tenker eg starter med å legge opp 3 m og bare øke i starten på hver pinne, mener det var sånn eg gjorde på de andre småteppene eg strikket. Tanken er at Milo skal få en forholdsvis stort teppe fordi han liker å lage tunneler
og ha noe både under og over seg. Så ja, da er det jo en flott måte å kvitte
seg med litt garn man ikkje helt har en plan for.

Fra eg var lita jenta har eg i grunnen hatt et godt lag med dyr, eg var ikkje mer enn 3 år da mor mi fant meg i hagen hvor eg satt med mammapinnsvin og hennes 2 små på fanget og strøk de over piggene mens eg sang nattasanger. Når mor mi prøvde å ta på pinnsvina struttet piggene! Drømmen min har alltid vært å få meg en hund, men slik ble det ikkje. I oppveksten var det kun fisker og undulater eg fikk lov å ha, men så snart sjansen bød seg fikk eg katt i hus når Ali og eg ble gift 🙂 Nå har me hatt katt helt siden 2006 når me fikk mor til Milo og eg håper me kan ha Milo i mange år til. Han blir 8 år 3.oktober i år.

Har du et dyr i hus som trenger et teppe eller flere? Vel, da er det bare å freshe opp soveplassen og legge opp med noe deilig garn. Dyr er ikkje storkravne, men så lenge det er mykt og godt blir de lykkelige.

Før eg legger opp skal eg henge opp en maskin til med klær, så blir det dusj og koseklær. Da vil eg tror eg er klar hvis eg ikkje bare også må ta en kwil i samme slengen. Har heldigvis heele kwellen på meg 🙂

 

 

 

KOS DEG DU OGSÅ!

 

 

 

 

Go`klem fra ei ivrig Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Hei
      Der satte du meg på en tanke. Pga jeg har også katter har 8 små her nå. Kan hende jeg kan strikke dem hvert sitt de små som skal flytte til nye hjem når den tiden kommer. To reiser til Frankrike og 3 her i Norge. Har mye resten i slike rester som du har tror jeg. Skal jammen ta meg en tur å rote i garnet mitt å se om jeg finner noe som passer til tepper til de små.
      Takk for at du kom på den tanken.
      Ha en fortsatt fin lørdag.

      1. Å ja eg har studert alle dine søte små ♥️ De er nydelige! Mamma til Milo fikk noen kull og alle de ungene fikk med hvert sitt teppe når de flyttet. Eg pleide å ha alle teppene i den store senga hvor de sov med mammaen sin. Når de så flyttet fikk de med seg både teppe og en trygg duft å kose på ♥️

        1. Ja det er slik jeg gjør det også. Sender med dem et bit av teppe som dem har brukt pga da går det som regel bra når dem flytter. Ja jeg må se etter om jeg finner noe reste garn i alpakka eller noe annet mykt og godt.
          Ha en fin lørdagskveld.

    2. Så koselig! Elsker katter. Du kan jo også bare strikke en minivariant av Arne og Carlos rilleteppet.Rett frem og tilbake. Enklere blir det ikke.Og med de fine fargene du skal bruke så må det jo bare bli lekkert.
      Kos deg med prosjektet.

    3. Vår pus kryper opp i sengen om døren til soverommet er oppe. Og akkurat som Milo ser det ut til at tunnel med dyne både under og over seg er det beste! Katter er fine dyr, og litt luksus i hverdagen fortjener de like mye som oss ❤

    4. Morsomt å høre om katten din som elsker alpakka. Her er det nemlig omvendt. Jeg har et deilig teppe med alpakkagarn som er mitt koseteppe i sofaen. Men når jeg har det teppet over meg, går pus bare rundt og titter morskt på meg. Det er helt umulig å få henne til å legge seg i sofaen når det teppet er der. Hun kan ikke engang hoppe over det for å legge seg innenfor. På sine gamle dager har hun ihvertfall godtatt at når jeg bretter vekk teppet så det er helt borte fra den ene enden av sofaen, kan hun legge seg der. Men så er hun en gammel dame som må få lov til å ha sine nykker, fant ut at hun snart fyller 80 år! Ja, i vanlige år er hun 16 år, i følge en tabell tilsvarer det 80 menneskeår i alder. Lykke til med teppet!

Siste innlegg