Kauni Oversized – GRATIS Strikkeoppskrift

Designet av Allixx

 

Min første entusiastiske tanke var: “YES YES akkuart DEN trenger eg!” og det er absolutt uten tvil i det hele tatt! For det første så ELSKER eg seriøst garnet Kauni og for det 2. så TRENGER eg en noe langt og oversized jakke bare til å surre rundt meg over pysjen liksom! Hvem trenger ikkje det om det tør spørre??? Kanskje de som er litt anti-pysj, men den kan jo absolutt brukes til alt og over alt, det finnes ingen grenser for denne type jakke skal eg si deg! Strikk den i DINE farger, ja både med og helt uten striper. Kanskje du heller vil har prikker? Hjerter??
Ja hva vet vel eg, men eg trenger den ass! *without no doubt in my mind*

Om eg har Kauni på hylla?? Oh Yes! Husker du ikkje da eg for…*tenker*…mener det var 2 år siden da Ali var langt bort i Beirut – dvs på trygg avstand – slik at eg virkelig kunne hamstre garn! haha Tror eg ente opp med 18 nøster! Eg ramlet bokstavlig talt over Garnkorgen (Svensk nettside) som solgte det billig, men nå ser det ut for at de har sluttet med Kauni? *Fillern* Som vanlig har eg ikkje mange nøster i en og samme farge noe eg føler eg hadde trengt til denne jakken og heller bare brukt farger til evn striper. Det står ingen steder i oppskrifter hvor mye garn som trengs f.eks i hovedfargen…? Eg finner det nå i allefall ikkje, men men og pytt pytt.

Jada jada, oppskrifter er på engelsk, men den er UHYRE enkelt! Hun som har designet den er tysk og skriver overhodet ikkje noe komplisert/innviklet mønsterengelsk så ta det helt banans for dette kommer også DU til å skjønne! Dessuten er det skisse som egentlig viser hvor du starter, hvor mange masker du skal legge opp etc.
Du kan slettes ikkje gjøre feil, men hvis du likevel skulle møte på problemer, ja så er det TUSENVIS av damer
(inkl meg) du kan spørre om hjelp! Ikkje verre enn det ♥

Så ja, NÅ fikk eg virkelig lyst på en lang jakke…Det vil overhodet ingen ende ta! Etter at eg strikket meg den morsomme og deilige Still Light Tunic i Kauni har eg ingen problem med å virkelig si at en jakke i Kauni blir bare helt himmelsk og alle burde hatt en! Snapp nå til deg oppskriften som likevel er gratis
for du vet aldri når behovet skulle melde seg 🙂

 

 

KAUNI OVERSIZED
Bildet over
146 cm i overvidde
Gratis Strikkeoppskrift

 

* * * *

Helg ingen hindring; Opp klokka 8!! Dib skal jo på kurs kl 10 vettu og eg var sååå sikker på at det var inne i Stavanger, men nei da!! Kurset er i treningslokalet og dit går det NADA buss!! Eller, det er jo buss, men da må han først helt inn til Stavanger og sååå helt tilbake bare den andre veien; 2 timer takk! OMG! Da er det så mye enklere at me bare hopper i bilen så kan han kjøre seg selv hehe Det tar nøyaktig 12 min hehe Han har med seg en solid matpakke og det trengs med tanke på at han skal være der til kl 18, og da er det ut å kjøre igjen. Når han kommer hjem skal han fòres med Schawarma av lam. Hvordan Ali har tenkt å løse dagen vet eg ikkje, ja for han skal jo male og være på dugnad – Eg? Vel, eg har store planer om å strikke! Har KUN 3 omg med fletter igjen på den genseren! Dvs ca 20 pinner igjen og DET bør eg komme i havn med i helga!!

Men nå? Ja nå må eg ta å svelge en kopp kaffi til før eg bare hopper i skoene! Gidder ikkje kle meg for eg skal jo bare hjem å kose videre så pysjbuksa får duge.

 

 

 

 

HA EN SUVERENT
HERLIG LØRDAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som er positiv til dagen 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg