Kcal Fattig Julepynt – Strikkeoppskrifter

Designet av Sara Elizabeth Kellner

 

Me som strikker daglig vet at det aller meste kan strikkes og akkurat det beviser jo bildet over, så ja, da blir det jo kaker for alle! ABSOLUTT alle! 🙂 Eg må nesten le litt samtidig som eg sukker bitte litt oppgitt, samtidig som
(<—forøvrig de 2 mest irriterende ordene som kan stå i ei strikkeoppskrift!) eg tenker: WTF!? Selv om eg koser meg med bakingen og mange av dere deltar aktiv på Snapchat hvor eg syns me koser oss underveis skjønner eg ikkje helt hvordan det i seg selv kan bidra til å skape…harme??:

“Om eg er klar over hvor usunt det er med småkaker?”, “Hva er vitsen med å bake så mye?”, “Om me spiser sååå mye kaker”, “Siden du blogger burde du heller vise et sunnere alternativ til julekaker”, “At du orker”.

Ooookiii, da gjør eg det da: Strikk Julekakene i steden for å bake dem 🙂 Bedre enn det kan du neppe få det *ler meg ihjel*. Ikkje blir du feit, ikkje får du hull i tennene, glutenallergi? Ingen problem, tåler du ikkje nøtter?
Strikk i vei! Skulle jo ikkje tro det var mulig, men joda, uansett hva man gjør, er det alltid noen som bare må.
Som sagt, det finnes flere alternativ for alt, men det er jo ikkje min “Jobb” å presentere alle sammen?

 

 

 

Designet av Sara Elizabeth Kellner

 

Alle figurene er ca 10 cm og de strikkes i DK tykkelse på pinnenr 2,75 så det er absolutt delikat og deilig strikkekos 🙂 Hva du kan bruke disse til? Tja, du kan ha de i ei skål på bordet om du skyr kcal etc, men de er jo veldig fine til å f.eks knyte på julegavene som pynt. Har du juletre? Heng de opp. I vinduet kan de også henge,
eller kanskje du vil lage din helt egen girlander?

 

CHRISTMAS COOKIES
Bildene over
Oppskriften inkl:
Peppekakemann
Sukkertøy
Vott
Tre
Engel

 

 

 

 

Designet av Sara Elizabeth Kellner

 

Her har du også flotte kaker til ungene 🙂 Disse kan de gjøre alt med utenom å spise de 🙂 De er store nok til
å sitte fint i sofaen som en pyntepute og har du et digert tre? Heng de opp *ler*

 

GINGERBREAD BOY
30 cm lang
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

Våknet 04.47 eg! Eller våknet…? Frem til da hadde eg i grunnen bare sovet litt, våknet, snudd meg, sovet litt til–> Repeat! Noen netter er verre enn andre, men i natt har Ali stort sette “løftet taket” kan du si! Det ble i tillegg varmt fordi vinduet måtte være lukket pga været, eg satt det opp og etter 10 min hoppet Milo inn! DASSVÅT, stakkars! Da sto eg opp og klokka var da bare halv 6! Jammen godt eg hadde bestemt en BakeFri dag, hvis ikkje hadde eg vært ganske så forbannet nå ja. Fortsatt irriterende da for det betyr jo at eg snart bare må legge meg å sove! Prøver så langt det lar seg gjøre og ikkje sove på dagtid, men noen ganger er eg bare nødt. Skal uansett vente til Ali ruller ut av senga! *ler* Så ja, da vil eg tro at dagen kommer til å bestå at stort sett soving og strikking 🙂 Uansett vil nok det være godt for beina mine 🙂

I går fikk eg faktisk også 2 Julegaver i hus! Amira ordnet det for meg på vei hjem fra jobb og nå trooor eg me bare har mor mi igjen, ja og Amira, men fra henne trenger eg noen gaveønsker 🙂 Skal også shoppe julegaver for mor mi hehe Hun har “oppdaget” netthandel hehe Dvs: Hun kommer her, sitter ved siden av meg mens eg scroller meg gjennom diverse nettbutikker, hun peker og eg klikker. Men nå? Nå stikker eg å pusser tennene igjen
og gjør meg klar til å legge meg – Igjen!

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra ei Stuptrøtt Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Tøffe garnkaker👍. Nå får du vel litt på pukkelen fra de med ull allergi nå da🤪😂.
      Bøyer meg i hatten for bake energien din. Mye godt du har å by på.
      Ha en fin og slack dag😴💖

    2. Ærlig talt….er det mulig? Det er tydeligvis ikke grenser for hva folk skal henge seg opp i.Til dere grinete kjærringer der ute,rull inn geipen å skam dere!!!
      Å til alle dere andre,bak til jul av hjertens lyst å kos dere når dere holder på.Ferdig snakka!

    3. Så utrolig søte disse var! 🙂 Og herlighet så mye rart en skal høre, folk må begynne å bry seg litt mer med egne ting tror jeg. Så får andre gjøre som de vil xD Huff, bak så mye du vil du 😀

Siste innlegg