Kjapp middag, og deilig Matpakke lunsj!

 

Hvis du er kvessen på noe godt til middag midt i uka så er dette helt innafor: PastaPesto ♥ Det kan gjøres veldig enkelt, ja i løpet av 12 min, men vil du ha en EXTRA snadder PASTAPESTO bruker du bitte litt mer tid 🙂 Når eg serverer dette på en lørdagskveld f.eks da gjør eg som regel enda mer ut av det og lager DETTE 🙂 Midt i uka kan eg ikkje stå i 2-3 t å holde på så da blir det enkelt, men EXTRA snadder:

 

 

 

Kok 1 kg pasta (Jadda, eg pleide å lage mye da dette var prima snadder til ungenes matboks når de gikk på VGS. Greit å hive i microen i kantina). Vanligvis bruker eg skruer fordi eg syns det er unødvendig å betale dobbel pris bare for å få en “penne” fasong. Penne er uansett en favoritt, pesto`n har en tendens til fylle seg opp inni der 🙂

 

 

 

 

Til 1 kg pasta trengs det litt over 1 glass, litt smak og behag, men bedre med litt for mye enn litt for lite.
Starter med 2 glass og fyller på til eg ser at pasta`n ikkje blir “tørr”

 

 

 

2 poser á 40 gr pinjekjerner. Hakk disse litt sånn halvgrovt. I tillegg skærer du 4-5 fedd hvitløk i små små biter.
En klatt med smør i steikepanna og frez alt sammen. Når pastaen er ferdig kokt siler du av vannet,

la pastaen bli i gryta. La pastaen surre rundt og rundt i gryta til den har tørket litt. Tøm på Pesto, pinjekjerne
og hvitløk og bland det godt!

Fyll opp ei god skål, finn deg en gaffel, se deg ned
og DIGG INN! Himmelsk Snadder!! Etter på fyller du matboksene som skal ut av hus dagen etter 🙂
Skikkelig digg!

 

 

 

NYT!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg