Kjappe Sommerkjoler – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av The Noble Thread

 

Enn så lenge, om man skal strikke en nye sommergarderobe til de små så må man følge kalenderen, og ikkje været 🙂 Kjoler til de små strikker du kjapt på et par kweller så her det absolutt rom for å strikke en i hver av mamma`s favorittfarger 🙂 Blir det en kald sommer er det bare på med matchende ullundertøy og gje gass!

 

 

 

Designet av The Noble Thread

 

Lettstrikket kjole som de fleste vil klare. Strikkefastheten ligger på 24 m
og garnet som er brukt er ca 100 m pr 50 gr—> Et deilig strikketøy med andre ord 🙂

 

CLEMENTINE
Bildene over
Fra str 0/3 mnd til 12/18 mnd
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Georgie Nicolson

 

Dette er jo en “gammel” klassiker som garantert aldri vil forsvinne! Jepp, eg har strikket en del av denne og det er et koselig strikketøy. Velg blant forskjellige mønsterborder og strikk den i det garnet du ønsker.
Når det er 17 størrelser å velge i vil du aldri helt klare å bomme 🙂

 

MILO
17 størrelser! Fra Nyfødt til 16 år

 

 

* * * *

 

 

 

Vel vel, da er det pinadø helg! Nesten i allefall, og siden mor mi trenger helgehandelen i dag kan me vel like godt bare “ta helg”? Er jo egentlig ikkje sååå stor forskjell på hverdag og “fest” nå om dagen, ja bortsett fra det eg gjør den til selv da 🙂 Litt usikker ennå OM eg i det hele drar ut å handler, må tenke litt på det. Eg har noe eg skal lime og montere i dag for planen er å sende det avgårde med posten før helga. Akkurat DET gleder eg meg til 🙂

Hva eg skal sette i gang med av nye perleprosjekt vet eg ikkje heeelt ennå, har enda mange rammer som eg kan fylle, eller for den slags skyld perle mer galskap til uteområdet vårt. Fikk jo i hus en GIGANTISK hjørnepult i går! Herlig når man finner noe på Finn.no som er helt strøkent og ser nytt ut!! Har jaktet lenge på denne pulten, helt fra eg fikk beskjed fra Ikea i høst om at serien var utgått….!! SAY WHAT!?? Eg hadde tilgang på flere svarte,
men i mitt hodet måtte den være hvit. Fant en i Trondheim og en i Oslo, men hallo!? Plutselig tikket det inn en fra Klepp og da kastet Dib seg på hjul for meg 🙂 Slik eg ser det pr nu, tviler eg på at eg kommer til å beholde senga på det hobbyrommet…skal måle litt å se om det blir “bedre” om eg nedgraderer til en seng på 90 cm. Uansett så har me skikkelige madrasser som kan tas frem OM noen skulle forville seg hjem til oss ei ukes tid. Det vil uansett være plass på hobbyrommet til å kunne sove 🙂 Seeer ikkje problemet *ler* Noe av vitsen med hobbyrom er jo
å samle hobbyene mine samtidig frigjør spistuebordet, og hvis ei seng da må ofres? Vel, sorry not sorry 🙂
Der det er hjerterom er det uansett ALLTID plass, ikkje det?

Vel vel, eg får sette i gang dagen å se hva den har å by på 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG NYT DEN!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. nå har jeg lastet ned oppskriften på den første kjolen den var søt :=) og er bestemor til 2 småtuller nr 3 kommer i mai og hvem vet den som kommer i september kan jo også være ei lita tulle :=)
      Når det kommer til gjester i heimen så har vi sovet mye på sofa i stue når vi har vært på besøk og det er 0 problem ,så inred hobbyrommet ditt til ditt formål du

Siste innlegg