Kjedelig med Rillestrikk?

Designet av Susanna Winter

 

Eg elsker jo å strikke riller, men det er når eg skal strikke frem og tilbake. Skal eg der i mot strikke rundt på rundpinne blir det straks litt verre…eller, kjedeligere? Vel, da må eg jo først strikke en runde rett og sååå den trege vrange omgangen – Om ikkje det var nok så vokser det jo så treeeg…ja eg må jo strikke 2 runder før eg ser at det har vokst bare bittelitt…MEN! Som med stort sett alt annet så finnes det jo alltid en genial løsning! Du bare strikker hele genseren i glattstrikk, det går jo rimelig kjapt, når det er gjort så bare vrenger du hele herligheten og VOLÀ: Du har fått deg en rillestrikka genser uten å kjempe deg gjennom en masse vrange omganger! Bare husk å fest trådene på riktig side 🙂 For en goood del år siden hadde Drops en genser som skulle strikkes på denne måten, helt enkel med V-hals. Hekkan eg ble fornøyd med den, har den ennå, men den er så slitt ut av fasong
at du aner ikkje! Eg brukte den ganske enkelt rett ihjel *ler*

Uansett, en genial måte om du elsker riller, men ikkje orker å strikke det!

 

 

Designet av Susanna Winter

 

Ellers er det jo en ganske enkel raglan genser som er stor nok til mange 🙂 Bare ELSKER det ♥ Liker så absolutt detaljene, ja som f.eks den markerte raglanøkinga! Skal sååå lite til før det bare blir helt perfekt!

 

 

SOOTHSAYER
Bildene over
Fra 75 cm til 155 cm i overvidde

 

 

 

Designet av Susanna Winter

 

Når eg først var inne å snoket hos Susanna, falt eg jo pladask for denne! Ja du kjenner mulig min fasinasjon for hetter?? Jepp, snapper til meg det meste, bare det har en hette! En lett innsvinget jakke med V-hals + den har rause mål så om du vil kan du jo strikke den litt oversize? Var det første som falt meg inn…før eg kom til å tenke på min egen Fanajakke med hette som kun mangler 1,5 glidelås som må sys i…*Sukk*…Kanskje eg skulle søkt etter noen som bare kunne slengt den under symaskinen og fått det gjort for meg? Da gjør eg det: “Bor du i nærheten og er handy med symaskinen? Da har eg altså en strikkejakke som er helt ferdig, men som trenger en glidelås! Noe for deg??” Send meg i såfall en mail ([email protected])

 

DILAILA`s HOODIE
Fra 75 cm til 135 cm i overvidde

 

 

* * * *

Tja, det plasker ned fra en annen verden ute, eg har KUN 10 cm igjen på ryggstykket og med en sånn kombinasjon er jo dagens planer i boks! Når gradestokken stopper på 12 har også denne kjerringa det bedre! Våkna faktisk av at regnet pisket meg i ansiktet!?!? Jepp, hvis man har vinduet litt mer åpent enn hva vindulåsen tillater og det blåser? Jepp, da kan sånt skje! Først krøp eg bare godt under dyna og nøt det litt, men vinduet snek seg mer og mer åpent og om naboen da hadde kommet ned trappene haha Fri utsikt til hele soverommet for å si det sånn! Selv om eg våknet en time før alarmen hadde eg likevel sovet ca 6 t og det kan eg leve litt på så det var bare å rulle ut av dynene 🙂 Stefano D`Milo kom hylende inn for litt siden, DASSVÅT! Var bare å pakke han inn i et tjukt håndkle og få han tørr! Stakkars liten ♥

I går kom Dib og eg i havn med søknaden til det Sorte beltet, den ble sendt avgårde og er allerede GODKJENT så nå er det offesielt: 2.okt får det briste eller bære! Det kommer til å bli så nervepirrende, men eg har trua for JA, han er utrolig dyktig og ikkje minst 110% dedikert! Klarer han det så blir det også et utrolig spennende NM! Ikkje bare bare å stige i gradene så pass fort for det er MYE som skal læres og alt må jo være på plass innen NM.
Hjerte mitt brister av stolthet ♥

Tja, tro om eg skal prøve ut den nye krølltanga mi i dag?
Får nå gå å stelle meg litt i allefall så satser eg på at det blir en litt kjølig dag 🙂

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Eg ville ikke ha sydd glidelåsen med maskin, min mor sydde i en Marius jakke for hånd det ble fint. Søk litt rundt på nettet etter råd og tips!
      Spennende tider dere går mot tenker han fikser det og når sine mål!

      1. Ja eg vet den bør sys i for hånd, men eg ser bare ikkje at den kommer til å bli ferdig…Det er sååå kjeeedelig hehe Jr får et spennende år. Planen til “sjefene” er å få han inn på Landslaget over nyttår for målet er EM og VM før han er 19 (Dvs da får han deltatt mens han ennå er jr) Absolutt mye spennende i vente 🙂

Siste innlegg