Kjeder du deg? -5 Perfekte Strikkeoppskrifter

Designet av Alicia Plummer

 

ALTSÅ! Hello there!! Velommen opp i sokkeskuffen min sier nå bare eg! Åååå de var jo berre så lekre, eller hva?? Ahaa Tynte Garn og Tynne Pinner = Perfekt ♥ Elsker sokker som kan brukes hele året og snart er det
på tide å legge de tjukkeste og varmeste litt bort for en stund 🙂
Men tynne ullsokker er som sagt også supre om sommeren.

 

ANTIQUITY SOCKS
Bildet over
18 til 23 cm i fotlengde, kan justeres

 

 

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Disse også, samme gata: Tynt garn og tynne pinner! Give them to me!!!

 

COLSIE
Justerbar fotlengde

 

 

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Votter? Absolutt! Det er fortsatt steder det er snø og kaldt ennå, men disse kan du altså strikke både som vanlige votter og som pulsvotter 🙂 Votter etter vær og føreforhold altså 🙂

 

SCOUT MITTS
Oppskriften er til både vanlige votter
og pulsvotter 🙂 2 i 1, det liker me!

 

 

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Disse passe jo nå når det er litt lurevær! Ser godt og varmt ut,
men så kan det være iskaldt både i vinden og i skyggen 🙂

 

60 DEGREEMITTS
2 størrelser

 

 

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Disse har eg hatt på bloggen før, meeen de er sååå fine!!
Som du vet kan ikkje fine/gode ting gjentas for ofte 🙂

 

KNOTTED PINE MITTS

 

 

Rådet mitt i “disse dager” er jo å ikkje kjede seg for mye! Det har aldri vært farlig å kjede seg, den følelsen har me alle veldig godt av å kjenne litt på. Kjeder du deg litt for lenge vil de aller fleste oppleve at hjernen begynner å “jobbe” på en litt ny måte!! Det kalles KREATIVITET! Uten det sååå…tja…kan det bli ganske så kjedelig, eg lover! Men vettu hva det beste er? ALLE er kreative. Ofte får eg høre fra andre: “Å ja, nei eg finnes overhodet ikkje kreativ i det hele tatt” Vel, da er bare det et bevis for at du aldri har kjedet deg – Nok! Så enkelt.

Uansett, hvis du nå sitter og har kun 1 prosjekt i strikkekurven din så er det på tide å fylle på litt. Alle har me litt extra tid om dagen til å unne oss noe mer strikketøy. Eg kan fort gå lei f.eks et stort og ensformig prosjekt, eg er såå mye mer produktiv om eg kan holde på med flere prosjekt på én gang 🙂 Dessuten er situasjonen me alle befinner oss i en gylden mulighet til å bare svinge seg rundt og unne seg litt extra. Tja, vet`kje med deg, men eg fikk lyst å legge opp til flere av de små prosjektene over + eg fikk vanvittig lyst å hente eska eg har med garn som er beregnet på ei bukse…..til MOI! En annen ting? Eg pleier aldri hate noe, men akkurat nå hater eg at eg tar meg
i å si “i disse dager”trodde aldri eg skulle oppleve det…

 

 

* * * *

 

Ok, la oss nå starte positivt: Dagen i dag er bedre enn gårsdagen! I går la eg meg igjen litt over kl 10 og sov til 18.30 – Hadde kun en tissepause i 15 tiden. For første gang siden januar 2019 hadde eg migrene! Ikkje en dundrende en, men likevel nok til at eg bare trakk inn årene. Siden eg i alle år har hatt hormonstyrt migrene begynte eg å lure…Skal nå de der hormonene, evn en forfallen syklus begynne å kødde igjen??? Har jo det siste året styrt med ekle hetetokter og et humør i salige svingninger og blodprøver som skriker overgang! Krysser fingrene for at migrenen “bare” var et varsel for at eg MÅ ta det litt med ro? Ja for en ting er sikkert og det er at kroppen jobber på akkord hver dag – DET kjenner eg at ikkje er bra. Mest av alt har eg bare lyst å gå rett i dusjen for så å sette meg ned å perle litt påskepynt, men føøøørst bør kjøkkenet shaines, klær må ryddes og vaskes, badet BURDE absolutt har vært både ryddet og vasket, alle gulv burde vært støvsuget og vasket, vaskerommet burdet vært hengt ut i sola, ja du skjønner tegninga…Tror det pågår litt Coronolammelser her i heimen…

Vel vel, eg skal nå klare å ta de klærene det er behov for, kjøkkenet skal eg også klare å fikse, men da er det nok! Har kjøpt hårfarge og det skal plantes på “nøtta” før eg avslutter med en lengre dusj og SÅÅ skal det perles 🙂 Jepp! Det er Amira som står for menyen i kveld og det gleder eg meg til 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN LØRDAG
OG KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei ganske sliten Vibbedille, men ved godt mot 🙂

1 kommentar
    1. Husarbeide må dessverre gjøres – har en dag på, med store smerter, og 3 dager av, med store smerter, men sånn går dagane, uavhengig av hvilken tilstand verden forøvrig er i. Å kjede seg er helt underordnet – kan ikke strikke, eller drive annet håndarbeide, eller holde en bok for å lese,. Går mye tid til å gjøre det som MÅ gjøres, prøve å få 2 timer søvn gjennom døgnet, så å kjede seg kjenner jeg ikke til eller på.

Siste innlegg