Kjekt å ha! – 6 Gratis Oppskrifter

Designet av Julie Tarsha

 

Av og til havner eg helt ut på ville veier, det skjer oftes hvis eg har mistet interessen for prosjektet eg har på pinnen. Da begynner eg å lete febrilsk etter noe som eg virkelig har lyst å strikke og det kan fort bli etablert flere nye prosjekt i denne fasen og det blir veldig ofte mye rot og lite struktur i strikkekurven, det er DA du henter frem dette innlegget hvis du har det på samme måte! Dette er nemlig ting du kan hekle og strikke i påvente av at du skal komme på noe bedre, skjønner? Dvs at mens du tenker og klekker ut noen gode ideèr produserer du masse små kule ting som kan komme godt med! Genialt, ikkje sant?

Dette er jo faktisk TING du ikkje visste du trengte! *ler* Dessuten er det små koselig gaver som ingen kan takke Nei til, på mer enn en måte sprer de kun pur glede 🙂 Eg nyter jo å sitte å potle med sånne småting. Hvis eg kan få lov å sy på en knapp eller 2 i tillegg er det ganske enkelt perfekt. Det er jo ikkje tulleting heller, men det er ting du kan bruke i hverdagen hele tiden og som sagt: ALLE trenger det, ja og du? Geniale gaver til Julekalenderen er det også! Kanskje du bytter kalender med en venn hver desember? Start nå og du kan virkelig imponere hele jula – Tenk så GØY! Ho Ho Ho Sier eg bare! Selv om eg gleder meg til sommeren og alt det innebærer vet eg også så inderlig vel at jula, ja den kommer fortere enn man aner! Plutselig ligger den der hersens
Julemarsipanen i butikken igjen…Ikkje sant?

 

 

UPS-A-DAISY MEASURING TAPE
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Julie Tarsha

 

Se det for deg: En hel gjeng av disse henger rundt inne i dusjen!? Må jo bare le,
men det er de herligste skrubbene eg har sett!

 

JELLYFISH BATH SCRUBBIES

 

 

 

 

 

Designet av Julie Tarsha

 

Kule kluter på kjøkkenbenken er et must vil eg si!
For å lage en skikkelig snaisen gave med disse klutene stikker du innom f.eks “Søstrene Grene” å kjøper noe knallstilige oppvaskkoster(anbefaler de i tre), ei skål og kanskje et godt såpestykke? = en komplett, fullverdig og ikkje minst en verdifull gave laget av DEG ♥ Gaver som på flere måter kan “brukes opp” er GULL verdt
i dagens samfunn og ikkje minst for miljøet!

 

CRAZY EIGHTS DISHCLOTH

 

 

 

 

 

Designet av Julie Tarsha

 

Meget meget fornuftig og ikkje kan du har for mange av de heller! *Fornuftig gave*

 

WEIGHTLESS PRODUCE BAG

 

 

 

 

 

Designet av Julie Tarsha

 

PICK A POCKET COZY

 

 

 

 

 

Designet av Julie Tarsha

 

 

GIFT CARD-IGANS

 

 

 

* * * *

Dette er virkelig en MAGISK dag!! I går var det mandag og i dag er det HELG! Jaja, MiniHelg da, men fri er FRI! SÅ ja, kunne jo godt hatt flere slike uker med fri i midten *ler* Selv om det faktisk er MAI i morgen er det NOE som virkelig skurrer!! Lest et sånt “Slik blir været fremover” status i går og det var så lite lovende som det overhodet kunne bli: SNØ! Jepp, nå til helga, midt her i vest er det overhengende fare for SNØ! Ka inni helv.…er greia med det?? Me skal liksom ut å hente hjem mer jord i dag for kassen på terrassen skal fylles og frøene skal i jorda!?! Sår ikkje frø hvis det skal komme snø! Det er altså meldt lave temperaturer og det kan igjen bli minus på natta så det er vel best å ta inn Oliventreet også før helga for nå spirer det virkelig og eg vil ikkje drepe det en gang til. Jaja, me får jo bare fylle kassen og avvente med å sette ned frøene. Regner med det går minst 200 l i den kassen så eg tviler jo på at den fryser haha Tja, det er jo bare å smøre seg med tålmodighet 🙂

 


Jaja til været tillater frø ute kan eg jo dulle og kose meg med det eg har fått til inn for her gror det virkelig flott! De 3 pottene foran er gul spansk chili, de 3 bakerste er MiniMelone (Ser ut som vannmeloner) og i den hvite keramikkrukka til venstre er det gule minimeloner. Kan ikkje få uttrykt nok hvor mye eg gleder meg til disse bitte små melone spretter ut! Ååå eg håper dette blir vellykket!! Det er jo faktisk veldig spennende å plante noe man aldri har prøvd! Selv om det garantert er for tidlig å forvente noe så går eg jo å lurer litt under bladene hver dag 🙂 Gleder meg!

Men du? Nå må eg snart begynne å bevege meg her eg sitter! Me skal ut og avgårde til Obs Bygg! De annonserte 4 sekker jord til 100 spenn og det er glimrende til å fylle den enorme kassa med uten å bruke ei formue, men på toppen spandere me litt mer Go`saker for der skal det KU-Gjødsel av beste sort fra Gartnerier!
*Neseklype følger med* hehe Jadda, gulrøttene kommer til å kose seg!

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN FLOTT DAG
OG EI FIN MINI HELG!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂
*Krysser fingrene for at meterologene tar skammelig feil*

0 kommentarer

Siste innlegg