Kjempefine og Enkle Votter – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Mari Linn Fredriksen

 

Når du kun trenger 2 nøster med NEPAL, da vet du at det blir kjappe votter, ikkje det? Eg VET, og det er fordi eg har strikket av Mari Linn sine votter før! De gikk kjapt, enkle å skjønner, de ble lekre og mottaker ble kjempglad 🙂 Akkurat som et KinderEgg kan du si *fniser*. Har i grunnen alltid vært glad i Nepal garnet, ja Lima også og det blir gode ting av det! På disse vottene kan du også fint bruke f.eks 1 tråd Lima og 1 tråd Kidsilk, da får du et annet uttrykk. Velg det som du syns er finest, vottene blir lekre okke som 🙂

 

 

RUNDT I RING VOTTER
Bildet over
Str Ungdom/Dame

 

 

 

 

Designet av Mari Linn Fredriksen

 

Vottene kan også fint strikkes om du er nybegynner. Man kommer langt med gode beskrivelser ser du, så ja,
hopp i det! Start GaveProduksjonen tidlig i år, eller…Kanskje du kjenner noen som trenger et par
votter i årets Påskeegg? Tja, hvorfor ikkje?

 

 

NETTY VOTTER
Str Dame

 

 

 

* * * *

 

Det beste så langt i dag? Ååå det må være når eg lå i senga, begynte å våkne og VURDERTE om eg skulle orke
å stå opp siden klokka bare var ca halv 8…Det var da vettu, ja at eg kom på det!!! Eg hadde jo vasket, ryddet og gjort ganske mye i går så det var rett og slett bare å komme seg opp og nyte 🙂 At det i tillegg er fredag er jo bare et megabonus og det at me handlet for oss OG for mor mi i går var bare gledings! Det handler om å gripe de små gleden i en helt vanlig (kjedelig?) hverdag – Det er mange ganger mer enn nok LYKKE ♥ Bare for å toppe det så kom eg på at eg har lovet å kjøre Amira på jobb i 13 tiden. Me skal stikke noe tidligere for å kose oss litt på IMS 🙂 Det er en utrolig flott Internasjonal matbutikk så da blir det å handle litt “anderledes” mat som me nesten ikkje kan leve uten. Ali er ikkje i form så kanskje ta med hjem noen av hans favoritter? Vettu? Bor du her i byen?
Vel, da BØR du ta turen innom på IMS i Hillevåg, bare nevner det. Har du unger som ikkje kan leve uten…ehee…NUDLER, ja så er det i så fall der du handler haha Dib EEELSKER nudler når han er veldig sulten og ikkje klarer
å vente på mat. SÅ ja, i dag skal eg handle for han: 100 kr i nudler!! Oh My!! Det blir mye nudler det gitt.
(De koster typ ca 5 kr stk) Det er ikkje helt vanlige nudler, men de har sååå mange forskjellige….OG Hotte ♥

Men men, eg har nå tenkte å handle litt mer fornuftig enn det da, store glass med sylteagurker og Oliven må nok kanskje bli med hjem, litt arabisk ost, må sjekke om de har små tynne agurker, hommus og garantert andre ting som eg nå ikkje kommer på 🙂 Kjempekjekk butikk 🙂

Vel hjemme igjen venter dusj og hårvask før eg rett og slett bare tar helg! Dessuten har eg kommet ganske langt på Aamu, dvs under ermene. Har kommet forbi der hvor eg bestemte meg for å rekke opp så dette går nok veien 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN FREDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Ønsker deg en god strikkehelg.Husk sweets når dere handler på ims Hillevåg bra utvalg der.Det er jo vinterferie så noe kos må man ha.

    2. høres ut som en god dag i dag,veldig greit når nødvendige gjøremål er unnagjort på forhånd :=)
      Jeg bor lang fra Hillesvåg,så den butikker er ikke i min rekkevidde.
      Fine votter,her går det i babystrikk for jeg skal bli bestemor til nr 7 i mars ,og så strikker jeg pannebånd i kontstrikk,en teknikk jeg lærte på et rehab opphold,må strikke litt av det en gang i året så teknikken ikke går i glemmeboken :=) fin helg til deg og dine

    3. Åh ja,IMS i Hillevåg.Pleier å stikke innom for påfyll av grønnsaker,oliven,linser,grillet paprika og mye annet snadder.En knallfin butikk,så ryddig og oversiktlig. La merke til at de hadde masse nudler,ja,haha.Må jo være himmelen for ungdommen.Har forstått at de liker sånt.
      Ha en flott helg.

Siste innlegg