Kjenner eg en StrikkeBonde?

Designet av Shiona Rizza

 

Strikk med motiv av sauer er alltid populært og disse var ikkje bare veldig enkle, men akk så søte de var!
Ja hele gjengen faktisk 🙂 Det er rett og slett en genser til å bli glad av syns eg,
får en følelse av bevegelse i denne gjengen
 

 

SHEPHERD PULLI
Bildet over Str XS-XL

 

 

Designet av Shiona Rizza

 

Søteste Revemotivet eg har sett på en stund!

 

SHIONA`s FOREST
Str Dame XS-XL Str Mann S-L

 

 

Designet av Shiona Rizza

 

Ser stadig vekk at det blir spurt etter hestemotiv, vel, nå var jo dette en ganske fin hestegenser da 🙂

 

SHIONA`s ISLANDFANPULLI
Str XS-L

 

 

Designet av Shiona Rizza

 

Eller hva med å strikke TIL hesten?? Dette er strikket i Alafosslopi mens gensrene er strikket i Lettlopi

 

SHIONA`s ISLANDFAN PFERDEDECKE
Str islandshest

 

 

* * * *

 

 

Det var jammen meg litt av en dag i går gitt! Holdt meg våken til ca halv 1 før eg krøp under dynene, var redd eg ikkje skulle få sove om eg la meg tidligere. Eg sovnet omtrent før eg traff puta! Hadde satt klokka på 9 i frykt for å sove for lenge, men neida, eg våknet kl 7!! Egentlig ganske normalt for eg pleier å våkne etter ca 6,5 time, ble liggende å dra meg og listet meg ut ca halv 8! Der og da følte eg meg ganske så bra. Har vært helt nydelig å sitte her og ha det heeelt rolig, ja det var så rolig at eg fikk med meg fuglene ute! Skal si de kvitrer og synger 🙂 Har i grunnen bare sittet her å drukket kaffi og ingefær, et par runder med CandyCrush haha Fikk også lest gjennom en god del melding 🙂 Nå der i mot, etter 2-3 timer begynner eg jo å bli trøtt igjen!?! Hmm da er det bare på tide å komme seg i dusjen og få i seg litt næring etter på vil eg tro!

 


Ble sittende å studere den gryende grønnsakhagen min Hmmm måtte sjekke når eg plantet disse frøene. Først trodde eg det var forrige helg, men det er jo 2 uker siden! Merkelig?? Kan eg ha plantet frøene feil vei eller no?? Kan kun så vidt skimte ETT frø som har begynt å spire, men hvor er resten liksom!? Burde jo ha sett NOE etter 2 uker? Jaja, om det skulle drøye mye lengre får eg jo bare putte opp i nye frø, men merkelig at ingen har kommet opp syns eg! Tja, tror bare eg rusler i dusjen eg og den skal i dag være lang – Helt til eg er skikkelig våken! Topplokket er noe svimmelt så at kroppen er i endring er det vel egentlig ingen tvil om…Liker det ikkje, men om det kun dreier seg om naturlige endringer så går det jo over…etter hvert!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTRYLLENDE FIN SØNDAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Du burde kanskje hatt noe plast på pottene med frø slik at de får mer fuktighet og holder på den. 😉 Er ikke gartner, men har sett andre gjøre det.

    2. Ikke vann, bare dusj forsiktig over pottene, deretter legger du over plast. Så fort det begynner å spire, må du ta vekk plasten. Jeg er mye flinkere til å så enn jeg er til å strikke😂

      1. Eg vannet litt i dag(må kjøpe sprayflaske) Må le av meg selv, men eg brukte litt varmt vann, tenkte om jorda kanskje var veldig kald pga kaldt vann hehe Har også lagt på plast så nå skal eg følge med ut over uka 😊 Takk skal du ha 👍

    3. Jeg tror at du skal stille potterne ved varmen, de skal nok have varme for at spire, dette står bag på poserne, du skal dække med plast. så der er fugtigt hele tiden. du skal nok næste gang så i mindre potter, evt æggebakker, i pap, der vil frøene spire hurtigt, frø skal ikke hve for store potter i starten, heller ikke gødning. du skal købe små så potter, der kan være flere potter på mindre plads. De små potter planter du derefter i større potter, og til, sidst udenfor i varmen.

      hilsen fra Danmark

      jannie schjørmann

      1. Det var slike potter eg trodde eg hadde, men ikkje fant. 6 av pottene eg har er ikkje så store. De står på innsiden av terrassedøren slik at de får sol gjennom vinduet og nå har et tatt plastikk over. Får se i løpet av uka om det skjer noe, hvis ikkje får eg plante på nytt 🙂

Siste innlegg