Kjole eller Tunika? -Strikkeoppskrifter

Designet av Johanna Vau

 

Det er bare å dytte sommerkjolene langt bak i skapet igjen, ingen utsikter for vår og sommer i år, faktisk så utegår alle de 3 sommermånedene! 2 gr og snøføyk er ikkje det EG kaller for en fin vår, like godt å finne frem den varmeste ulla og få det gjort! Men spørsmåler er litt sånn: Skal det være kjole eller tunika? Hmm Eg er nok mer ei tunikajente, men likevel glad i kjoler. Føler tunika er mer til hverdags, men kjole er litt ekstra.

 

 

 

Designet av Designet av Johanna Vau

 

Uansett, en god og varm ullkjole er skikkelig herlig! Dette hadde garantert blitt for varm til meg, strikket meg en kjole i Léttlopi for noen år siden, den ga eg vekk i fjor. Med litt lettere ull kunne eg fint hatt denne i flere fargervarianter 🙂 Hobbyrommet mitt er det kaldeste rommet i huset, på sommeren er det digg,
men nå er det nesten påkrevd med et godt ullplagg 😀

 

GIMSTEINN
Bildene over
Str XS til XXXL
Svensk strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Johanna Vau

 

Det er så mye lekkert innen islandsk design! Litt “grovt” og rustikt, men absolutt mye flott!
Hadde faktisk vært kjekt med en ny ullkjole til høsten igjen

 

WOODLAND GATE
Str XS til XXXL

 

 

* * * *

 

 

Søndag, det er nødt til å bli en avslappet/sløv(?) søndag – Eg trenger det!! Nå er eg glad for at eg fikset ferdig og pyntet begge kakene i går kwell, eller selve pyntet ble eg ferdig med i natt og skal straks settes på kakene 🙂 Litt spesielt, men absolutt ganske stilig! Tenker eg må ta en liten fotoshoot nå etterpå 😀 Kjøpte meg faktisk en ny kjole (Typ fengselstil!) som er planen å smette på seg i løpet av dagen – Er det bursdag så ER det bursdag! Ungene tror eg kommer bare til å ligge å slenge på sofa`n å slappe av etter ei lang uke, men det blir KOoOS!

 

 

NYT EN FIN SØNDAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer

Siste innlegg