Klar for et par lekre Restegarn sokker?? – Strikkeoppskrift

Designet av Marten Darkin

 

De fleste av oss elsker jo restegarnsokker! Her trenger du ca 5 gr i hver farge, sånn ca 80-100 gr totalt – Kommer jo litt an på hvor lang fot du trenger 🙂 Ikkje prøv å “Sett sammen farger”, bare strikk og la det stå til – Ukontrollerte restegarnsokker blir ofte de flotteste, strikke gjerne et par i 2 forskjellige varianter (Ulike sokker altså!) Da er du i allefall sikkert på å få brukt opp de aller minste restene 🙂

 

 

 

Designet av Marten Darkin

 

I følge oppskriften strikkes sokkene i tynt sokkegarn på pinner 2,0/2,25/2,50 🙂 Tynt, fargerikt og lekkert –
Blir neppe flottere sokker enn dette! Siden høsten kom ramlende i hodet på oss denne uka er det helt greit
å bruke helga på et par sokker, ja også rydde littt i garnet på jakt etter litt rester!

 

BITS n BOBS SOCKS
Bildene over
Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ok, fredag…den har startet mørk, forblåst og våt…10 grader, akkurat som en middels okt/nov dag…Ikkje sant. Satser på at det likevel blir noen turer i løpet av helga, får heller hente frem regntøyet 🙂 Kjøpte meg nok et par tursko i går…Fortsatt på jakt etter det ultimate lave paret! Har 2 lave par, er ikkje 100% på min fot så eg vurderer
å selge de faktisk, begge par er kun brukt på 1 tur hver...Får se nå når de nye kommer! Har jaktet på akkurat disse skoene en stund, de blir utrolig fort utsolgt, spesielt i min størrelse + de er ganske dyre….I går la Platou Sport ut noen på salg…Varierte størrelser…fikk nappet til meg str 40,5….håper ikkje at den 0,5 str ødelegger hehe
Tok en sjans!

Ser ikkje for meg at det skal være nødvendig å handle noe i dag, me var begge på butikken nå i uka så eg tviler på at me mangler noe. Me må ha et nytt sånn dusjhåndtak og det satser eg på at Ali kan fikse alene 🙂 Eg har litt eg skal male + eg har gjort klar til noe mer støp – Kan man ha FOR mange sopper…Tenker eg...

 

 

 

HA EN FLOTT FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Ja snakk om høstvær. Sommeren var kort, men utrolig flott i mai. Så kom juni med forsmak på høsten og nå føler jeg at juli kom som november. Varmepumpa tikker og går trofast. Vanligvis brukes den til kjøling i juni, juli og august.
      Snakk om stilige sokker. Falt pladask for helen. Liker ikke å strikke slik hel, men med to farger må jeg nok trå til. Har haugevis med arwetta rester og har strikket restegarnsokker hvor jeg har festet opp til hundre tråder, men det tar jeg som en liten systund siden jeg ikke broderer lenger.
      Lag deg en flott helg. Klem

      1. Da høres det ut som du har en strikkeplan for helga 🙂 Har heller ikkje noe i mot å feste tråder, fint å holde på med når det er noe kjekt på skjermen 🙂 Kos deg og ha ei herlige helg! 🙂

    2. Hei
      Vått og surt her også i dag, men været kan vi ikke gjøre noe med.
      Her bruker jeg bare reste garn til sokker som min mann sier garn er garn om det så er restegarn. Så her bruker han bare slike sokker.
      God helg til deg❤️

Siste innlegg