Klart du TRENGER en ny Tunika til våren! -Strikkeoppskrift

Designet av Kate Davies Designs

 

Woop Woop! Da denne først kom ut kunne den ikkje kjøpes som singeloppskrift så eg tenkte: “Denne må eg ha under oppsikt!” Jadda, det nytter å ha litt tålmodighet serru! Ikkje bare det, men Kate Davies har også en genser -DENNE- som eg hadde sååå lyst på, og nå er også den en singeloppskrift + den er i den flotte eBook`n som det ligger link til lenger nede. Snakk om å få en strak høyre inn fra sidelinja her!! JISES! Eg som følte eg hadde kontrollen nå, hadde ROEN liksom og skulle i allefall late som eg var strukturert i forhold til prosjektene mine….VEL, dette kan virkelig bli problemer….STORE problemer! Åååå du herlige fryd! Gi meg bare en
sekk med Mini Sterk og nøklene til ei øde hytte på fjellet så snakkes me til sommeren! *Drømmer*

 

 

 

Designet av Kate Davies Design

 

Hvis eg skal være negativ (noe eg sjeldent er!) så må det være at den strikkes nedene fra…eg foretrekket top/down, men men for denne tunika kan eg bite litt i det sure eple *ler*. Uten å ha lest gjennom oppskriften vil eg tro at om du vil ha den litt lengre så skulle nok det gå fint 🙂 Uansett!? En skikkelig lekker sak det er den okke som og eg er ganske så betatt her eg sitter ♥ Et annet prosjekt som eg også liker godt (befinner seg både i eBook`n og som singeloppskrift)
er DISSE TØFFE som du garantert kan strikke av restene etter tunika`n 🙂 Brillefint spør du moi!

 

GRÈIS
Bildene over
Fra 89 cm til 127 cm i overvidde

 

Ønsker du å strikke den i orginalgarnet har du muligheten for å kjøpe Garnpakker HER INN 🙂
Oppskriften finnes også i en eBook sammen med 13 andre design fra Kate Davies
og den kan du spandere på deg selv HER INNE 🙂

 

 

* * * *

Snakk om å få hverdagen klasket hardt inn i bakhodet! Eg hadde ikkje snøring på at Dib skulle på skolen i dag da han sa God Natt i går kwell! Så ja, da var det jo å tine grovbrød og finne frem matboksene igjen da! Er fullstendig ute av trening så gi meg noen dager så er eg nok på skinnene igjen! Nå først skal eg vurdere formen å tenke meg god om før eg evn kaster meg over Julepynten! Kunne tenkt men slike plastbokser fra Europris, men skal eg rydde jula i dag burde eg ha vært på Europris i dag…ble plutselig mye “I dag”….Åååå eg må ha bort pynten FØR helga!! Når hverdagen først er her må eg få ting på plass, alle nissene får dagene til å gå i surra, var liksom ikkje enig i at det var torsdag heller i dag. Dessuten skal Dib ha overnatting i helga så eg kjenner bare at jula, ja den MÅ UT! NÅ! *Tar meg en kopp kaffi til og tenker på saken...*

Garantert at eg bare kommer til å dra alle pappeskene ut av lilledoen og bare smelle all julepyntet på plass! haha Avbestilte også akkurat timen på Sus i morgen….Det er fordi eg nettopp innså at eg har ikkje sjans å komme meg til den timen og med tanke på gebyret man får ved å avbestille for sent kastet eg meg på telefonen! Hadde time kl 09.30 så det gikk akkurat det hehe Når timen er så pass tidlig kan eg ikkje kjøre selv pga medisiner, da må eg i tilfellet stå opp kl 03, men å ta morgenDepo`n så tidlig blir bare tull og vas. Eg spurte om det var mulig å få en time som er lenger ut på dagen og det skulle de fikse, de skulle også prøve å få det til fort slik at eg slipper en ny runde på lab`n. Prøvene skal visst nok ikkje være for gamle når eg møter til time. Jadda nei da så.
Greit å holde nyrene under oppsikt 🙂

MEN!! Nå har eg i grunnen hatt meg en kopp kaffi til og julepyntet irriterer mer nå enn da eg la meg i går…så da MÅ den bort! Tenkte eg skulle gå for ny rekord i år! Ja på hvor lang tid eg trenger før ALT er i eskene igjen!? Ali har snudd døgnet og gikk akkurat å la seg og eg har på ingen måte tenkt å sitte å vente MoHaaa Dag er dag og natt er natt, så ja, da setter eg bare i gang da….hoo-hooo-hoooo

 

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG!
Bare DU kan bestemme hvordan din dag blir!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som vil ha hele hverdagen tilbake! 🙂

6 kommentarer
    1. Godt nytt år.
      Æ som har kjøpestopp på både garn og oppskrifter, gikk på min første smell der. Men den blir neste prosjekt. Satse på æ finn garn i lageret mitt

    2. Denne var lekker. Snu døgnet er jo fort gjort. Streng med meg selv jeg. Faste tider – årets rundt….hehe..

    3. Noe så lekkert! Queen of colors, får jo hjerteklapp.
      Denne må sjekkes ut nøye.
      Stresser ikke med å få ut jula, men i løpet av helga så… Strikker videre på Alaskavottan i barnestørrelse. Kjekt med noe smått mellom fingran. Strålandes dag til deg

    4. Det var et fint mønster på det du la ut , men jeg satte meg på hendene og tenkte nei jeg har så alt for mange prosjekter at jeg kan ikke se på flere. Du er lur der og driver å lurer folk slik, he,he håper du tålen en spøk.
      Jeg har hivd ut jula fra kjøkkenet men julegardinene skal få henge til uti neste uke og det er pga det blåser og regner i bøtter og spann så da blir det litt lunere inne enn at jeg skal henge opp tynne trågardiner kunne hengt opp andre men det får være. Ellers så var jeg på Europris og kjøpte meg to store bokser på 55 L for 64 kr. Å da får jeg sortere når jeg tar bort julepynten til uka. Fy det var mye på salg der. Kjøpte meg to teppelengder skal ha et nytt på gangen + et på kjøkkenet tror jeg elle kan hende det blir på spisestua. Kan kjøpe meg ei lengde til i morgen. Kommer sag på garn der også leste jeg, men jeg har nok kan snart åpne butikk tror jeg.
      Ha det godt med å huve ut jula.

    5. Vil absolutt anbefale plastbokser med lokk til å pakke bort julepynten i. Fikk ordna med det forrige jul og skifta ut slitte pappesker. Men her blir jula I hvertfall til 13. Dag. Men jeg har advent først og pynter til jul siste dagene før jul. Godt at vi er forskjellige og gjør det vi trives med selv. Og da er det snart helg igjen. Har starta med nytt strikketøy. Koser meg med det.

Siste innlegg