Kokos-Boba og en Hekkans dag!

 

Eg følte det på meg at dagen i dag ikkje helt ville bli som planlagt….har følt på det siden i går ser du! Var jo hos mor mi en tur i går, på vei hjem kjører eg ein stikkvei forbi der de bygger et senter her i Tananger, glir gjennom gata, plutselig kjenner eg noe blir “tatt” av fremhjulet..Ok, ei gren eller noe *Tenker eg* stopper i første busslomme og sjekker, ser ingenting! Fortsetter å kjøre og det hører ut som en gren som følger hjulet rundt og rundt…Vel vel, kjører sakte men sikkert hjemover, ikkje lange stykket. Parkerer rett uten for leiligheten vår og henter Ali. Han tar seg en kjøretur, kommer tilbake: “Det var ingenting i hjulet, hørte ingenting, alt bra”. Hmm ble litt diskusjon da vettu fordi eg mente at da måtte han være døv hehe Men, nei han verken så eller hørte noen ting…Oki…

Derfor var eg litt forberedt når eg skulle ut i dag…Det første eg ser når eg kommer til bilen var et NESTEN flatt framhjul…Tja, da er jo i allefall noe skjedd. Starter bilen og planen er å bare kjøre litt for å høre, hører ingenting! Da er kjører rett ned bakken til servicesenteret for å få litt luft i dekket. Jo nærmere eg kommer servicesenteret jo høyere lyd fra det dekket…OKI!

Får nå luft i dekket og mekanikeren sier det kan være ei skrue i dekket, eller f.eks steiner i bremseklossene…Ok…Da var det bare å snegle seg hjem igjen (Han frarådet meg å kjører til Hillevåg som var planen…) egentlig ingen problem å kjøre bortsett fra lyden som dunker/skraper i takt med hjulet…Ali sov så eg vekket han og sa at dekket er ikkje OK! Ja eg var ganske sur, nei da, det var jo ikkje hans feil, men….Ååå hehe Fikk tak i legen min og ordnet ny time, men eg var GANSKE irritert…

Ok, nok en gang går han ned å kjører….Hører INGENTING! Tar av dekket, finner ingen ting…Vel, noe er det jo fordi dekke var nesten tomt for luft..Han kjører ned igjen og henter ut et dekk fra dekkhotellet me har der og kommer hjem å skiftet til ett sommerdekk, når han så kjører hører han en skrapelyd….I morgen tar han bilen på bukk`n og skal sjekke bremsene….Sikkert en stein, skrue, ei slegge, skrujern What ever, NOE er det.

 

 

Da var det over til kosen, mindre irritasjon da!

 

Boba med Kokosmelk var GODT! Skulle egentlig ha kokosmelken til Alpro fordi den har mindre fett, men den hadde de ikkje på Rema. Eg er fortsatt i fasen hvor eg prøver ut det eg liker best og denne med kokos fordelte eg på denne måten: 1 dl med den teen du liker, 1 dl kokosmelk og 2 dl vaniljemelk u/sukker—> Rist til det skummer og tøm i glasset, fyll på med isbiter 🙂

Den andre varianten eg liker er: 1 dl te, 2 dl Mandelmelk fra Alpro og ca 1 dl vaniljemelk u/sukker. Eg lager Bobabærene med Honning, dvs de ligger i det når de er ferdig kokte og avkjølte.
Har også en dæsj honning opp i melken før eg rister det 😀

 

 

 

 

Fordi dagen gikk rett vest ble eg egentlig bare sittende å fargelegge litt på drodleriene mine, når dagen plutselig enderer seg mister eg litt….motivajonen til å gjøre noe…Nå er i grunnen bare planen å sitte her å hekle på diverse mens eg ser litt serie, ja og så skal eg nye Boba`n min!

 

 

LAG DEG EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg