Kontraster er både gøy og veldig bra!

Designet av BebaBlanket

 

Farger kan gi så mange forskjellige utrykk, ja det er jo nesten ingen grenser. Når me strikker eller hekler tepper til de aller minste har mange lett for å velge lekre, gjerne duse farger. Det er vel å greit det, men man kan også slå til med masse farger! Lag gjerne et teppe med skikkelig kontraster, det får de aller minste til følge med 🙂 De minste klarer nemlig ikkje skille duse farger, men kontraster ser de helt tydelig 🙂 Dvs et fargerikt teppe blir jo rene treninga for de små. Dette teppe kan jo fint brukes som et leketeppe, ja den lille kan bli opptatt i flere timer *ler*

 

 

 

Designet av BebaBlanket

 

Følger du heklefastheten blir hver lapp ca 20 X 20 cm, det er ikkje mange lappene du trenger om det er til en liten krabat 🙂 Mønsteret er som patentstrikk bare det skal hekles. I oppskriften får du en video som viser hvordan du hekler teknikken, det er også bilder av lappen etter hver runde så da skal dette absolutt være easy fix – SELV om oppskriften er på engelsk. Bilder skjønner me jo uansett 🙂 Prøv da vel! Det benyttes kun basic masker. Dette fikser du lett 🙂

 

SWIRLY CANDY
Bildene over

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ka skal eg si? Sola skinner fra knall blå himmel og våren er igjen på plass! Gradene skal stige gradvis utover dagen, ja helt opp til 8!! Da kan det bare gå en vei da? Fortsetter det sånn så kan eg snart starte ute – Ahaa det skal bli digg! Drivhuset som kom i hus her tidligere bare venter på å bli montert, men først må været holde seg slik at terrassen kan bli vasket og malt. Har ikkje sett snurten til noe spiring i pottene her inne….
Får nok smøre meg med tålmodighet 🙂

Planer for dagen? Hmmm sitter å gruble på et innlegg eg har….skal/skal ikkje poste det…? Frister veldig, skal ta meg en tur på terrassen og tenke over saken 🙂 Etter det? Vel, har hatt planer i ei uka nå om å lage en real porsjon med fiskegrateng både til dagens middag og til å fylle fryseren 🙂 Kjøkkenet ser ut som et bomba h….hus – mulig eg bare skyver alt i vasken og overser det. På spisebordet ligger det perlebrett som skal strykes og ved min siden ligger det en microkanin…Hmm mangler ikkje noe å syssle med 🙂 Anyway, det er en strålende mandag – I allefall værmessig 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. nydelig teppe ,helt enige med deg ,små barn elsker farger og trenger virkelig ikke bare svake duse babyfarger :=) jeg har sådd grønnkål og savoykål ,begge deler begynte å spire samme uke eg sådde :=) kommer nok snart dine spirer også :=)

Siste innlegg