Kos og Luxus i Hverdagen

 

Skal ikkje sååå mye til før man kan få et litt halvrotete sted til å bli ganske så innbydende! Det må eg si, selv om eg fra tid til annen nevner det; Nå er det over 3 år siden me sluttet å røyke og i løpet av de 3 årene har eg (litt me hehe) fikset mange ting her hjemme som eg mer eller mindre hadde gitt opp. Røyking er svindyrt, og når eg ser hva eg (me) har utrettet de siste årene er eg veldig godt fornøyd 😀  Plutselig ble det overskudd å kunne “jobbe” me her hjemme og ordne kriker og kroker som har irritert. Mitt neste “prosjekt” skal bli den store skjenken i stua, den rommer ufattelig mye! Mye eg ALDRI bruker, men eg kunne trengt plassen 🙂

Men ok, den planlagte kaffikroken ble en kaffibenk, så ja, eg kan nesten starte en liten kafé. Fy søren så innbydende og herlig 🙂 Mye hadde me fra før for me har hatt kaffi“stasjon” i stua i mange år og på kjøkkenet har det vært te, kakao etc, men aldri satt i system. Ok, startet på Ikea i dag for å få i hus litt småting. Hadde skrevet detaljert liste før eg gikk for Ikea er et farlig sted å gå berserk *ler*

 

 

 

Ok, Krydderglass er en fin ting, og Kanel, Sjokolade (O`boy) og Chili er knall godt både til kaffi og spesielt kakao. Ta et dunk med chili i din neste kakao – Åååå blir varm helt ned i litla tånå haha
Starbucks kakao kjøpte eg på Mega.

 

 

 

 

Me hadde en del te og sånn Nescafe kaffi av ymse slag allerede, spedde bare på med litt mer te. Te er faktisk veldig godt, drakk det mye før, men har i grunnen ikkje gidda å laget det fordi det har vært styr. Ting har vært litt gjemt og ut og frem med vannkoker etc. Vel, nå er det bare å forsyne seg. Hvis gutta ikkje roter i dette blir det stående, blir det etter hvert kaos? Vel, tilbake i skuffene hehe

Trekassene eg kjøpte fant eg i baderomsavdelingen på Ikea, de passer supert til te siden de kun er 6 cm høye 🙂 De selges i 2 pakk, eg kjøpte 2 og det var jammen godt eg gjorde! 🙂

 

 

 

 

Kjøpte også Kaffibokser – Det var noe me trengte. Me bruker vanlig filterkaffi, men Ali har begynt å kverne kaffebønner, maler og lager sin egen arabisk kaffi. Det ble en oppgradering fra sylteagurkglasser i skuffa kan du si.

 

 

 

 

Aner ikkje hvor mange ganger eg har ryddet/kastet i koppeskapet vårt!? Vel, nå kjøpte eg noen nye kopper. Eg liker glass når eg drikker te og de me har i skapet er så store! Disse koppene er en fin størrelse, akkurat nok å drikke 🙂 Hadde også store kaffiglass i skapet, men siden de var grønne(!!) kjøpte eg 4 blanke 🙂 Slike Kakekrukke har eg lenge hatt lyst på, eller bare en hverdagskakeboks, så da ble denne og en liten med hjem.
I den lille har eg kokesjokolade, en bit i koppen før du har varm melk opp i når du lage god kaffi er nydelig!

 

 

 

 

Ser også for meg at koppehylla me hang opp i høst plutselig blir tatt mer i bruk 🙂

 

 

 

 

Så ja, da er det jo bare å forsyne seg! Mmm det var veldig godt med en kopp Peppermyntete og en dæsj brunt sukker opp i 😀 For maaange år siden fikk eg en sånn liten boks med rørepinner på Starbucks, kikka litt etter slike pinner når eg var på handlerunde for mor mi dag…Men hvor finner eg det?
Bare sånn at slipper å “stjele” på en Starbucks…*ler*

 

 

 

 

Det siste året har eg gått fra å drikke kaffi hele dagen til ca en halv kopp om morningen. Kaffi var liksom røyken sin følgesvenn. Me har i alle år hatt kaffibrett stående på spisebordet, alltid klar mer nytrekt kaffi. Dette bildet er fra i kwell og sånn har det stått siden frokost hehe Ali drikker arabisk kaffi og te i løpet av dagen og da ser eg ikkje vits i dette brettet her lenger. Det er forresten skjenken i bakgrunnen her eg har tenkt å angripe som neste prosjekt! Den skal TØMMES og ikkje bare ryddes og sette alt tilbake slike eg gjorde siste, No No No! Nå skal den tømmes og så skal eg være veldig kritisk for hva som puttes tilbake. Tanken er at alle skuffene skal brukes til ting me faktisk bruke; kan jo nevne lys, telys, etc. Greit å stæsje litt for det er fryktelig irriterende å måtte ut kun for en pose telys f.eks. Snart kan me gå fra ukeshandel til månedshandel hehe Merker det godt etter at eg ordnet til boden og me fikk plass til å stæsje tørrvarer etc. Nå er det snart bare melk og brød som må handles 🙂

Tja, da er det jo bare å håpe at me snart kan begynne å få besøk igjen, ikkje for det at me er vant med at folk renner dørene ned hehe Men du skjønner...Skal nå ikkje stå på serveringa i allefall. Men ok, alt i alt i dag betalte eg 680 kr på Ikea, altså ca det samme som 2 Tobakk 🙂 Tja, vil jo si at det er mer kos og gøy med en kaffebenk enn 2 sure badler hehe

Taj, tror eg lager meg en kopp nattate med lavendel eg 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. G’kveld! 😃
      Mye fristende på benken din😋 Mener du har nevnt at du har sansen for en handletur hos Staples 😉 De har rørepinner i to lengder,1000 stk per eske, ikke dyrt! 😊
      Hilsen Line

      1. Haha så morsomt du sa det, tok et Googlesøk og Staples var det første som poppet opp og nå er ei eske på vei i posten. Liker at de sender fraktfritt 🙂 Skjønner ikkje at eg tenkte på Staples, de har jo alt! 😀

    2. SÅ stilig. mange flotte tips fra IKEA også. Må ha handleliste med nr. når jeg drar dit, ellers så gir jeg opp og kommer ut med lite eller intet.
      Rørepinne i tre. Vet ikke helt hvordan du ser for deg, men den du hadde lignet mye på grillpinnene i tre.
      Synd du bor så langt vekk ellers så hadde jeg brått kommet til en kopp av ett eller annet av alt det du hadde
      Natt i Natt fra Liv

      1. Eg skriver alltid detaljert handleliste når eg skal dit, sitter å “shopper” på nett og planlegger før eg går. Hvis ikkje kommer eg hjem med så mye rart hehe Rørepinnene eg har er flate, søkte de opp og fant på Staples så nå er det på vei posten 🙂 Ja synd du ikkje bor nærmere, savner tiden da det var høyst normalt å dinge på døra for en kopp kaffi 🙂

    3. Så fint du har gjort det, må nok ta en tur til IKEA snart. Liker de trekassene, de kan brukes til så mangt. 🙂

Siste innlegg